1. #1

    Grubu
    Üye
    İş
    11. sınıf

    Ünlem Çarpanlara Ayırma

    1. a,b,c sayıları birbirinden farklı olmak üzere, a²+b²+c²-2a+4b+6c+10 ifadesinin alabileceği en küçük değer kaçtır? (cevap:15)

    2.) x²-4y²-3x-14y-10 ifadesinin çarpalarından biri aşağıdakilerden hangisidir?
    A)x-y+1 B)x-y-2 C)x-y-5 D)x+2y-2 E)x+2y+2 (cevap:E)

    3.) a.b.c=5, a+b+c=0 olduğuna göre a³+b³+c³ toplamı kaçtır? (cevap:15)

    4.) a²+b²=18, a+ab+b=3 olduğuna göre, a+b toplamı aşağıdakilerden hangisi olabilir?
    A)6 B)5 C)-3 D)-5 E)-6 (cevap:E)

    x-
    3
    √x
    =
    4 olduğuna göre, x-√x farkı kaçtır? (cevap:3)

    yardımcı olursanız çok sevinirim.şimdiden teşekkürler.

  2. #2

    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    11. sınıf
    C.1
    a²+b²+c²-2a+4b+6c+10
    =a²-2a+b²+4b+c²+6c+10
    =a²-2a+1+b²+4b+4+c²+6c+9-4
    =(a-1)²+(b+2)²+(c+3)²-4
    Bir sayının karesi en küçük 0 olur. Dolayısıyla a=1,b=-2,c=-3 verildiğinde; ifade en küçük değerini alır ve en küçük değer de -4 olur. Bu da zaten baştaki şarta aykırı değildir. 1≠-2≠-3 'tür.
    Parantez içinde yazdığın cevap hatalıyım diye bağırıyor

  3. #3

    Grubu
    Moderatör
    İş
    11. sınıf
    4.Soru

    ab=3-a-b

    (a+b)²=a²+b²+2ab
    (a+b)²=18+2.(3-a-b)
    (a+b)²=18+6-2a-2b
    (a+b)²+2(a+b)=24
    (a+b)((a+b)+2)=24
    a+b=-6 olabilir.

  4. #4

    Grubu
    Üye
    İş
    11. sınıf
    Alıntı Mat.'den alıntı Mesajı göster
    Parantez içinde yazdığın cevap hatalıyım diye bağırıyor
    evet ben de farkettim. soruya a, b, c nin doğal sayı olduğunu eklemeyi unutmuşum zaten anladım nasıl çözeceğimi sağol.

  5. #5

    Grubu
    Moderatör
    İş
    11. sınıf
    Şimdi evde değilim , kağıt kalem de yok yanımda.Ama son sorunun paydasının kök 4 olduğuna eminmisin?

  6. #6

    Grubu
    Üye
    İş
    11. sınıf
    cevaplar için teşekkürler.

  7. #7

    Grubu
    Üye
    İş
    11. sınıf
    Alıntı svsmumcu26'den alıntı Mesajı göster
    Şimdi evde değilim , kağıt kalem de yok yanımda.Ama son sorunun paydasının kök 4 olduğuna eminmisin?
    pardon o kök x olacaktı

  8. #8

    Grubu
    Moderatör
    İş
    11. sınıf
    C.5
    Böyle parçalama sorularını çok seviyorum

    3=x√x-4√x

    3+3√x=x√x-√x
    3(√x+1)=√x(x-1)
    3(√x+1)=√x.(√x-1).(√x+1)
    3=x-√x

  9. #9

    Grubu
    Üye
    İş
    11. sınıf
    çok teşekkürler

  10. #10

    Grubu
    Üye
    İş
    11. sınıf
    3. Soru

    a.b.c=5, a+b+c=0 olduğuna göre a³+b³+c³ toplamı kaçtır?

    a+b+c=0 => a+b=-c ve a.b= 5/c

    (a+b)³=a³+b³+3.ab(a+b)

    -c³= a³+b³+3.5/c.-c

    -c³= a³+b³-15

    a³+b³+c³=15
    Ancak fikirdir varlığın, gerisi et ve kemiktir bir yığın. (MEVLANA CELALEDDİN RUMİ)


 
2 sayfadan 1.si 12 SonuncuSonuncu

  1. Bu yazıyı beğenerek
    destek
    verebilirsiniz

    Foruma üye olmana gerek yok! Facebook hesabınla yorumlarını bekliyoruz!

Benzer konular

  1. çarpanlara ayırma
    mrs.nobody bu konuyu 12. sınıf matematik soruları forumunda açtı
    Cevap: 8
    Son mesaj : 11 Şub 2012, 22:01
  2. çarpanlara ayırma
    mertarda bu konuyu Kpss matematik soruları forumunda açtı
    Cevap: 7
    Son mesaj : 09 Şub 2012, 10:52
  3. çarpanlara ayırma
    arslan bu konuyu 10. sınıf matematik soruları forumunda açtı
    Cevap: 5
    Son mesaj : 08 Şub 2012, 22:26
  4. çarpanlara ayırma
    KPSSBURSA bu konuyu KPSS Matematik forumunda açtı
    Cevap: 3
    Son mesaj : 22 Oca 2012, 03:09
  5. çarpanlara ayırma ((x±y)^3,x^3 ±y^3 ,ax^2+bx+c biçiminde çarpanlara ayırma) 1
    halil2 bu konuyu 10. sınıf matematik soruları forumunda açtı
    Cevap: 3
    Son mesaj : 01 Şub 2011, 19:09
Forum Kullanım ve Gizlilik Kuralları