1. #1

    Statü
    Grubu
    Üye
    İş
    10. sınıf

    Sponsorlu Bağlantılar

    çarpanlara ayırma

    1) x-y=5
    y+z=8 olduğuna göre x²+y²+2z²+2xz+2yz toplamının sonucu kaçtır? (233)

    2) a-b+ ab²-a³-a²b+b³ ifadesinin çarpanlarından biri aşağıdakilerden hangisidir? (D)

    a) a-2b+a
    b)a-2b+3
    c)a+2b-2
    d)a+2b-6
    e)a+2b-4

    3) (m-n)² . (n-p) + (n-m). (p-n)² ifadesinin çarpanlarından biri aşağıdakilerden hangisidir? (m-2n+p)

    4)a-b-4√a-6√b-5 ifadesinin çarpanlarından biri aşağıdakilerden hangisidir? (√a-√b-

    5)x²-5x+2= 0 olduğuna göre,
    (a+2/x)³ ifadesi aşağıdakilerden hangisidi? (125)

  2. #2

    Statü
    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Üniversite

    Sponsorlu Bağlantılar

    2 C mi
    Taş kırılır ,Tunç erir.Ama Türklük ebedidir.
    Mustafa Kemal ATATÜRK

    Biyomedikal Mühendisliği

  3. #3

    Statü
    Grubu
    Moderatör
    İş
    11. sınıf

    Sponsorlu Bağlantılar

    C.4

    √a=m
    √b=n olsun.

    m²-n²-4m-6n-5
    m²-4m-n²-6n-5 ifadeye +9 ekleyip çıkaralım.

    (m²-4m+4)-n²-6n-9
    (m-2)²-(n²+6n+9)
    (m-2)²-(n+3)²
    (m-2+n+3).(m-2-n-3) => (m+n+1).(m-n-5) şeklinde olur.

    (√a+√b+1).(√a-√b-5) şeklinde çarpanlarına ayrılabilir.

  4. #4

    Statü
    Grubu
    Moderatör
    İş
    11. sınıf
    C.1


    x²+2xz+z² + y²+2yz+z²

    (x+z)²+(y+z)² şeklini aldırdık Ne güzel oldu dimi

    Ana eşitlikten x+z=13 , => 13² = 169 , y+z = 8 (y+z)² => 64 olur.
    Toplarsak sonuca ulaşırız.

  5. #5

    Statü
    Grubu
    Moderatör
    İş
    11. sınıf
    C.3


    (m-n)²=(n-m)²

    (m-n)².(n-p)-1(m-n).(n-p)²

    bundan sonraki kısımda kolaylık olması açısından m-n=a , n-p = b olarak alalım.

    a²b-ab² =ab(a-b) => (m-n).(p-n).(m-n-n+p) =(m-n).(p-n).(m-2n+p) şeklinde ayrılabilir.

  6. #6

    Statü
    Grubu
    Moderatör
    İş
    11. sınıf
    C.5

    a nerde yazım hatası var. a=> x olmalı sanki.
    x²-5x+2= 0
    x²+2 = 5x
    x+
    2
    x
    =5



    İstenen ifade bunun küpü zaten 5³ = 125 olur.

  7. #7

    Statü
    Grubu
    Üye
    İş
    10. sınıf
    C.1


    x²+2xz+z² + y²+2yz+z²

    (x+z)²+(y+z)² şeklini aldırdık Ne güzel oldu dimi

    Ana eşitlikten x+z=13 , => 13² = 169 , y+z = 8 (y+z)² => 64 olur.
    Toplarsak sonuca ulaşırız.

    çok güldüm kendime nasıl görmemişim teşekkürler

  8. #8

    Statü
    Grubu
    Moderatör
    İş
    11. sınıf
    Rica ederim


 

  • Bu yazıyı beğenerek
    destek
    verebilirsiniz

    Foruma üye olmana gerek yok! Facebook hesabınla yorumlarını bekliyoruz!
  • Benzer konular

    1. Çarpanlara ayırma
      4emre9, bu konuyu "Ygs & Lys Matematik" forumunda açtı.
      : 3
      : 02 Kas 2012, 12:33
    2. Çarpanlara ayırma
      VRSC, bu konuyu "10. sınıf matematik soruları" forumunda açtı.
      : 9
      : 01 Kas 2012, 22:59
    3. çarpanlara ayırma
      algan, bu konuyu "10. sınıf matematik soruları" forumunda açtı.
      : 4
      : 01 Kas 2012, 22:31
    4. Çarpanlara ayırma
      nisa587, bu konuyu "10. sınıf matematik soruları" forumunda açtı.
      : 7
      : 01 Kas 2012, 22:23
    5. çarpanlara ayırma ((x±y)^3,x^3 ±y^3 ,ax^2+bx+c biçiminde çarpanlara ayırma) 1
      halil2, bu konuyu "10. sınıf matematik soruları" forumunda açtı.
      : 3
      : 01 Şub 2011, 17:09
    Forum Kullanım ve Gizlilik Kuralları