1. #11

    Statü
    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Matematik Öğretmeni

    Sponsorlu Bağlantılar

    Birler basamağından başlayarak ikişer ikişer ayrılır.
    En solda 4 tek kaldı.İki basamaklı da olabilirdi.
    Karesi 4 'ü geçmeyen en büyük sayı aranıyor.(2)
    2 üst kısma yazılıyor.
    20000.2=40000 olduğu gibi,önce yazılan 2 sayısı 2 ile çarılıyor.
    2.2=4 'ün sağına bir rakam yazılıp yazılan rakamla çarpılıyor.
    4'ün yanındaki 00 'da varmı diye bakılıyor. Yoksa 2 'nin yanına bir tane sıfır yazılıyor.
    Bu defa üstteki 20 sayısı 2 ile çapılıyor.Aynı işlem tekrar ediyor.
    Hep yok çıktığından 00 01 60 00 'dan her iki tanesi 2 'nin yanına bir sıfır koyduruyor.
    Çözümde son hamleyi yazdım.Bir örnek:

    625 'in karekökü:
    6 25...........25
    4...........2.2=45
    -...............x....5
    225.............225
    225
    -
    000

  2. #12

    Statü
    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Matematik Öğretmeni

    Sponsorlu Bağlantılar

    Sen de sağol ''sinavkizi''

  3. #13

    Statü
    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Üniversite

    Sponsorlu Bağlantılar

    Çarpanlara ayırmada sayı ekleyip çıkarma yöntemini bilmeniz yeterli.
    Bir tanesi ile ilgili sorulabilir.
    Bu soru geniş zaman dilimi sorusu.
    Özel matematik soruları içinde olmalı.
    Çözümü çok süren sorular sizi ürkütmesin.
    Kısa sürede çözülecek test soruları içinde olmaz.
    Görüş yeteneğini geliştirmek için bazen uzun çözümler gerekebilir.
    Hocam zaten genelde görüş yeteneğiyle alakalı sıkıntı yaşanıyor çarpanlara ayırma sorularında. Ne önerirsiniz bu konuda? Nasıl geliştirebiliriz. Belki çok da soru çözdük bu konuyla alakalı ama bir soru geliyor göremeyince yapılamıyor. Daha fazla soru çöz diyeceksiniz belki ama bundan başka ne yapılabilir?
    Bizi cehenneme de koysan,
    Yine orada Rahman ve Rahim olduğunu haykıracağız!
    Yine Sana ellerimizi kaldıracak,
    Yine Sana Rabb diyeceğiz!

    Sen başka birşey dedirtme Ya Rabbi! (Amin!)

  4. #14

    Statü
    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Matematik Öğretmeni
    Çarpanlara ayırma sorularını çatır çatır çözen birisine ''daha çok soru çözersen daha iyi olursun'' demek pek hoş olmaz.
    Zorluk düzeyi yüksek olan bir soru ilk denemenizde çözülemeyebilir.Hatta hiç bir hareket yapamayabilirsiniz.
    Bu tür sorular kısa zaman diliminde çözülmesi istenirse test sınav tekniğine de uymaz.
    Devamlı kısa çözümlü sorularla uğraşmak ya da şıklardan doğruyu bulmak matematik yeteneğini geliştirmek için yeterli olmaz.
    Arada baba sorularla da uğraşın. Kendinize en uygun yolu bulmak yine size kalır.
    Gönlünüzden geçen çözüm yollarını yakalamanızı dilerim.

  5. #15

    Statü
    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Üniversite
    √(40001600016) = √(10000400004.4) = √(22.(1010+4.105+4)) = √(22.((105+2)2-(2.2.105)+4.105))
    = √(22.(105+2)2) = 2.(105+2) = 200004
    bu şekilde de yapabiliriz hocam ama baya uğraştırıyor adamı
    Bizi cehenneme de koysan,
    Yine orada Rahman ve Rahim olduğunu haykıracağız!
    Yine Sana ellerimizi kaldıracak,
    Yine Sana Rabb diyeceğiz!

    Sen başka birşey dedirtme Ya Rabbi! (Amin!)

  6. #16

    Statü
    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Matematik Öğretmeni
    Kutlarım ''frk.''
    Şimdi uğraştırsa da başka bir soruda işini kolaylaştırır.
    Güzel çözümleri izlemek ne kadar zevkli.

  7. #17

    Statü
    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Üniversite
    Teşekkürler hocam. Ben şaşırdım nasıl bu şekilde çözdüğüme
    Bizi cehenneme de koysan,
    Yine orada Rahman ve Rahim olduğunu haykıracağız!
    Yine Sana ellerimizi kaldıracak,
    Yine Sana Rabb diyeceğiz!

    Sen başka birşey dedirtme Ya Rabbi! (Amin!)


 
1 2

  • Bu yazıyı beğenerek
    destek
    verebilirsiniz

    Foruma üye olmana gerek yok! Facebook hesabınla yorumlarını bekliyoruz!
  • Benzer konular

    1. Çarpanlara ayırma
      4emre9, bu konuyu "Ygs & Lys Matematik" forumunda açtı.
      : 3
      : 02 Kas 2012, 12:33
    2. Çarpanlara ayırma
      VRSC, bu konuyu "10. sınıf matematik soruları" forumunda açtı.
      : 9
      : 01 Kas 2012, 22:59
    3. çarpanlara ayırma
      algan, bu konuyu "10. sınıf matematik soruları" forumunda açtı.
      : 4
      : 01 Kas 2012, 22:31
    4. Çarpanlara ayırma
      nisa587, bu konuyu "10. sınıf matematik soruları" forumunda açtı.
      : 7
      : 01 Kas 2012, 22:23
    5. çarpanlara ayırma ((x±y)^3,x^3 ±y^3 ,ax^2+bx+c biçiminde çarpanlara ayırma) 1
      halil2, bu konuyu "10. sınıf matematik soruları" forumunda açtı.
      : 3
      : 01 Şub 2011, 17:09
    Forum Kullanım ve Gizlilik Kuralları