1. #1

    Grubu
    Üye
    İş
    10. sınıf

    Çarpanlara ayırma

    Bu konuda bir kaç noktayı tam anlamadım .
    1) x-1/x = 6 olduğuna göre ,
    x+1/x in pozitif değeri kaçtır ?

    2) x⁴+1/x⁴ = 4 olduğuna göre,
    x²+1/x² ifadesinin pozitif değeri nedir ?

    3) 2x²-8x+3=0 olduğuna göre,
    x²+9/4x² toplamının değeri kaçtır ?

    4) x²-5x+2=0 olduğuna göre,
    x²+4/x² toplamının değeri kaçtır ?

    5) x-y=22
    √x-√y=2 ise , √x+√y kaçtır ?

  2. #2

    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Öğretmen
    Metin Emiroğlu Anadolu Lisesi.

    Endemik Yayınları

  3. #3

    Grubu
    Üye
    İş
    10. sınıf
    hocam cevap 13 çıkıyor bir yerde hata yaptınız galiba

  4. #4

    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Üniversite
    Evet ayhaneva hocamın çözümünde küçük bir işlem hatası olmuş


    (
    x+
    3
    2x



    açılımında orta terim


    2.2x
    3
    2x
    = 6 yazılmış



    2.x
    3
    2x
    = 3 olmalıydı



    16-3=13 olacak bu durumda cevap

  5. #5

    Grubu
    Moderatör
    İş
    Üniversite
    C-1)

    Bu konuda bir kaç noktayı tam anlamadım .
    1) x-1/x = 6 olduğuna göre ,
    x+1/x in pozitif değeri kaçtır ?
    (x-(1/x))=6 ifadesinde karesini alırsak

    x²-2+1/x²=36

    x²+1/x²=38

    sonra (x+(1/x)) ifadesinin karesini alalım

    (x+(1/x))² =x²+2+1/x²=38-2=36

    (x+(1/x))=±6

    2. soruda benzer şekilde

    C-4)

    x²-5x+2=0 ifadesinde her terimi x'e bölersek

    x-5+(2/x)=0

    x+2/x=5 elde edilir karesini alalım

    x²+4+4/x²=25

    x²+4/x²=21 olarak bulunur.

    C-5)

    bu soruda da şu şekilde düşünmeliyiz.

    a²-b²=(a-b).(a+b) oluyordu

    x-y=(√x-√y).(√x+√y) yazabiliriz o halde.

    soruda verilenleri yerine yazalım

    22=2.(√x+√y)

    √x+√y=11 olarak bulunur.

  6. #6

    Grubu
    Üye
    İş
    10. sınıf
    teşekkür ederim hepinize.

  7. #7

    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Öğretmen
    Alıntı gökberk'den alıntı Mesajı göster
    Evet ayhaneva hocamın çözümünde küçük bir işlem hatası olmuş


    (
    x+
    3
    2x



    açılımında orta terim


    2.2x
    3
    2x
    = 6 yazılmış



    2.x
    3
    2x
    = 3 olmalıydı



    16-3=13 olacak bu durumda cevap
    sağolasın...
    Metin Emiroğlu Anadolu Lisesi.

    Endemik Yayınları

  8. #8

    Grubu
    Üye
    İş
    10. sınıf
    ya benm de bir sorum var

  9. #9

    Grubu
    Üye
    İş
    10. sınıf
    (x²+x)-(y⁴+3y²)-2
    bu soru çarpanlarına ayrılacak

  10. #10

    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Üniversite

Diğer çözümlü sorular için alttaki linkleri ziyaret ediniz


 

  1. Bu yazıyı beğenerek
    destek
    verebilirsiniz

    Foruma üye olmana gerek yok! Facebook hesabınla yorumlarını bekliyoruz!

Benzer konular

  1. çarpanlara ayırma
    mrs.nobody bu konuyu 12. sınıf matematik soruları forumunda açtı
    Cevap: 8
    Son mesaj : 11 Şub 2012, 22:01
  2. çarpanlara ayırma
    mertarda bu konuyu Kpss matematik soruları forumunda açtı
    Cevap: 7
    Son mesaj : 09 Şub 2012, 10:52
  3. çarpanlara ayırma
    arslan bu konuyu 10. sınıf matematik soruları forumunda açtı
    Cevap: 5
    Son mesaj : 08 Şub 2012, 22:26
  4. çarpanlara ayırma
    KPSSBURSA bu konuyu KPSS Matematik forumunda açtı
    Cevap: 3
    Son mesaj : 22 Oca 2012, 03:09
  5. çarpanlara ayırma ((x±y)^3,x^3 ±y^3 ,ax^2+bx+c biçiminde çarpanlara ayırma) 1
    halil2 bu konuyu 10. sınıf matematik soruları forumunda açtı
    Cevap: 3
    Son mesaj : 01 Şub 2011, 19:09
Forum Kullanım ve Gizlilik Kuralları