1. #1

    Statü
    Grubu
    Üye
    İş
    10. sınıf

    Sponsorlu Bağlantılar

    Çarpanlara ayırma

    Bu konuda bir kaç noktayı tam anlamadım .
    1) x-1/x = 6 olduğuna göre ,
    x+1/x in pozitif değeri kaçtır ?

    2) x⁴+1/x⁴ = 4 olduğuna göre,
    x²+1/x² ifadesinin pozitif değeri nedir ?

    3) 2x²-8x+3=0 olduğuna göre,
    x²+9/4x² toplamının değeri kaçtır ?

    4) x²-5x+2=0 olduğuna göre,
    x²+4/x² toplamının değeri kaçtır ?

    5) x-y=22
    √x-√y=2 ise , √x+√y kaçtır ?

  2. #2

    Statü
    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Öğretmen

    Sponsorlu Bağlantılar

    Metin Emiroğlu Anadolu Lisesi.

    Endemik Yayınları

  3. #3

    Statü
    Grubu
    Üye
    İş
    10. sınıf

    Sponsorlu Bağlantılar

    hocam cevap 13 çıkıyor bir yerde hata yaptınız galiba

  4. #4

    Statü
    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Üniversite
    Evet ayhaneva hocamın çözümünde küçük bir işlem hatası olmuş


    (
    x+
    3
    2x



    açılımında orta terim


    2.2x
    3
    2x
    = 6 yazılmış



    2.x
    3
    2x
    = 3 olmalıydı



    16-3=13 olacak bu durumda cevap

  5. #5

    Statü
    Grubu
    Moderatör
    İş
    Üniversite
    C-1)

    Bu konuda bir kaç noktayı tam anlamadım .
    1) x-1/x = 6 olduğuna göre ,
    x+1/x in pozitif değeri kaçtır ?
    (x-(1/x))=6 ifadesinde karesini alırsak

    x²-2+1/x²=36

    x²+1/x²=38

    sonra (x+(1/x)) ifadesinin karesini alalım

    (x+(1/x))² =x²+2+1/x²=38-2=36

    (x+(1/x))=±6

    2. soruda benzer şekilde

    C-4)

    x²-5x+2=0 ifadesinde her terimi x'e bölersek

    x-5+(2/x)=0

    x+2/x=5 elde edilir karesini alalım

    x²+4+4/x²=25

    x²+4/x²=21 olarak bulunur.

    C-5)

    bu soruda da şu şekilde düşünmeliyiz.

    a²-b²=(a-b).(a+b) oluyordu

    x-y=(√x-√y).(√x+√y) yazabiliriz o halde.

    soruda verilenleri yerine yazalım

    22=2.(√x+√y)

    √x+√y=11 olarak bulunur.

  6. #6

    Statü
    Grubu
    Üye
    İş
    10. sınıf
    teşekkür ederim hepinize.

  7. #7

    Statü
    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Öğretmen
    Evet ayhaneva hocamın çözümünde küçük bir işlem hatası olmuş


    (
    x+
    3
    2x



    açılımında orta terim


    2.2x
    3
    2x
    = 6 yazılmış



    2.x
    3
    2x
    = 3 olmalıydı



    16-3=13 olacak bu durumda cevap
    sağolasın...
    Metin Emiroğlu Anadolu Lisesi.

    Endemik Yayınları

  8. #8

    Statü
    Grubu
    Üye
    İş
    10. sınıf
    ya benm de bir sorum var

  9. #9

    Statü
    Grubu
    Üye
    İş
    10. sınıf
    (x²+x)-(y⁴+3y²)-2
    bu soru çarpanlarına ayrılacak

  10. #10

    Statü
    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Üniversite

Diğer çözümlü sorular için alttaki linkleri ziyaret ediniz


 

  • Bu yazıyı beğenerek
    destek
    verebilirsiniz

    Foruma üye olmana gerek yok! Facebook hesabınla yorumlarını bekliyoruz!
  • Benzer konular

    1. Çarpanlara ayırma
      4emre9, bu konuyu "Ygs & Lys Matematik" forumunda açtı.
      : 3
      : 02 Kas 2012, 12:33
    2. Çarpanlara ayırma
      VRSC, bu konuyu "10. sınıf matematik soruları" forumunda açtı.
      : 9
      : 01 Kas 2012, 22:59
    3. çarpanlara ayırma
      algan, bu konuyu "10. sınıf matematik soruları" forumunda açtı.
      : 4
      : 01 Kas 2012, 22:31
    4. Çarpanlara ayırma
      nisa587, bu konuyu "10. sınıf matematik soruları" forumunda açtı.
      : 7
      : 01 Kas 2012, 22:23
    5. çarpanlara ayırma ((x±y)^3,x^3 ±y^3 ,ax^2+bx+c biçiminde çarpanlara ayırma) 1
      halil2, bu konuyu "10. sınıf matematik soruları" forumunda açtı.
      : 3
      : 01 Şub 2011, 17:09
    Forum Kullanım ve Gizlilik Kuralları