1. #1

    Statü
    Grubu
    Üye
    İş
    12. sınıf

    Sponsorlu Bağlantılar

    üçgende benzerlik










  2. #2

    Statü
    Grubu
    Moderatör
    İş
    Diğer

    Sponsorlu Bağlantılar

    1.
    AEC ile BDC eş üçgenler cevap 6

    2.
    AC ve BK uzatılıp B' gibi bi noktada keşistirilirse
    B'AB üçgeninde A dan inen açıortay aynı zamanda dik olduğundan hem üçgen ikizkenardır hem de bu inen açıortya aynı zamanda kenarortaydır.
    KBP ile B'BC benzerlik oranları 1/2 olan iki üçgen olur
    9/(x+7)=1/2 → x=11

    3.
    sanki şekilde fazla bilgi var gibi ama neyse
    CD birleştirilip ACD üçgeninin açıları yazılırsa
    ADC~ACE olduğu görülür
    x/8=2/x → x=4

    4.
    DAE~BCA ve benzerlik oranının 1/3 olduğu görülüyor.
    6/x=1/3

    5.
    DO uzatılıp AC yi D' gibi bi noktada kestirilirse ADD'~ABC olduğundan 20/30=DD'/24
    DD'=16 ve OD'=6 bulunur (BDO ikizkenar)
    dikkat edilirse COD' de ikizkenar olacaktır yani D'C=6
    öyleyse yine benzerlikten
    AD'/(AD'+6)=16/24 → AD'=12 , AC=18 bulunur

  3. #3

    Statü
    Grubu
    Üye
    İş
    Diğer

    Sponsorlu Bağlantılar

    1. soru için AEC ile BDC eş üçgenler, hocam nasıl oluyor ben göremedim bir şekil falan çizsek ?

  4. #4

    Statü
    Grubu
    Moderatör
    İş
    Diğer
    1. soru için AEC ile BDC eş üçgenler, hocam nasıl oluyor ben göremedim bir şekil falan çizsek ?
    şekil çizsem de sizin verdiğinizin üzerine bişey yazmayacağım
    AEC ve BDC yi harflerin sırasına dikkat ederek kenar kenar eşleştirebilirsiniz
    mesela AE=BD , EC=DC , CA=CB , ya da açıları yine harf sırasını takip ederek eşleştirebilirsiniz

  5. #5

    Statü
    Grubu
    Üye
    İş
    Diğer
    ya pardon ben ABE (artık nasıl bir hayal gücüyse ) diye okuduğumdan kaynaklandı sorum hocam, ama ilginize teşekkür ederim.

  6. #6

    Statü
    Grubu
    Üye
    İş
    12. sınıf
    çok teşekkür ediyorum hocam


 

  • Bu yazıyı beğenerek
    destek
    verebilirsiniz

    Foruma üye olmana gerek yok! Facebook hesabınla yorumlarını bekliyoruz!
  • Benzer konular

    1. üçgende benzerlik
      biroltk, bu konuyu "Özel geometri soruları" forumunda açtı.
      : 7
      : 22 Haz 2013, 22:22
    2. Üçgende benzerlik 2
      diffx, bu konuyu "Ygs & Lys Matematik" forumunda açtı.
      : 2
      : 26 May 2012, 12:58
    3. Geometri- Üçgende Alan-Üçgende Benzerlik. Yarın yazılı var acil...
      EmreCivek, bu konuyu "Özel geometri soruları" forumunda açtı.
      : 21
      : 10 Nis 2011, 22:23
    4. üçgende benzerlik
      fatmaözlem, bu konuyu "10. sınıf matematik soruları" forumunda açtı.
      : 1
      : 03 Şub 2011, 19:48
    5. üçgende benzerlik
      fatmaözlem, bu konuyu "10. sınıf matematik soruları" forumunda açtı.
      : 1
      : 03 Şub 2011, 15:25
    Forum Kullanım ve Gizlilik Kuralları