cevap ver
... 3 4 5
  1. #41

    Statü
    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Matematik Öğretmeni
    Ben de sabahtan beridir bunun derdindeyim. Soldan sağa sıra ile yapılır ne demek? Cümle değil ki bu, soldan sağa okunsun.
    Neyse, daha fazla uzatmak istemiyorum. İyice uzadı zaten. Yalnız, bir nokta güme gitti öğretmenim.
    6
    2
    +3



    ile
    6/2+3 aynı durum değil. Sıkıntı zaten burada.
    6/2+3 yazacaklarına

    6
    2
    +3




    yazılsın.


    "Yorgan gitsin,kavga bitsin."
    3 tür beyin vardır.
    Küçük beyinler, insanları;
    Orta beyinler, olayları;
    Büyük beyinler, fikirleri;
    tartışır.

  2. #42

    Statü
    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Matematik Öğretmeni
    evet hocam yukarda bahsetiğiniz ( / ) da tıpkı ( : ) gibi sorun yaratıyor. işin çözümüde bence parantez, saçma sapan kurallar uydurmaktan daha mantıklı bence.

    12:2.3 sorusu yada 12/2.3 gibi sorular sorulacaksa parantez kullanılmalı

  3. #43

    Statü
    Grubu
    Moderatör
    İş
    Diğer
    Öğretmenim, ben bu kadar uzatmazdım. Soruya verilecek cevap bellidir. Bu soru çözülemez veya 2 cevabı vardır demek. Sizin de dediğiniz gibi, soruya göre kural uydurulmasına karşıyım. İlla bu sorunun bir cevabı olmak zorunda değil ki, niye sıra ile yapılıyor, hala anlamış değilim.
    Burada : ile / sembollerinin kullanımı, mantığı çok da değiştirmiyor aslında. Buradaki önemli nokta bölmenin çarpmanın öncesinde olması.
    Çarpma, bölmenin önünde olsa, sıra önemsiz. O yüzden diyorum ki, bölmenin önce yapılmasını istiyorsan, parantezle öncelik verirsin.
    Bu parantez antipatisi nedir anlamadım.
    Buraya ilk geldiğimde, defalarca öğrencilerimize yan yana yazımlarda parantezle öncelik verin diye uyarıda bulunduk. sayın gereksizyorumcu da bulundu. Şimdi niye çark etti anlayabilmiş değilim.
    8/1+3 gibi bir işlem sorulduğunda payda 1 midir, 1+3 mü diye defalarca sorduk. Soldan sağa diye hiç düşünmedik.
    hocam benim öğrenci arkadaşlarımızı uyarmamın sebebi sorunun anlaşılır olmamasından değil sorunun anlatılmak istendiği gibi anlatılıp anlatılmadığını belirlemek adınadır
    yani lisedeki sıra arkadaşım ya da üniversitedki oda arkadaşım bana 9/3.(1+3)=? diye sorarsa ona burada paantzleri doğru mu yazdın acaba diye sormam cevap 9 dur derim. çünkü onların da neyi nasıl anlatacaklarını bildiklerini biliyorum aramızda ortak bir dilimiz/notasyonumuz var.
    bu sorduğunuz 8/1+3 ifadesi ne anlatmak istediğinibilen birisi tarafından sorulmuşsa cevabı 11 dir. aksi sadece yazmayı beceremeyen birinin sorusu için geçrlidir ve genelde de öğrenci kardeşlerimiz yazmayı becerme konusunda sıkıntı yaşadıklarından bu tür uyarılar, parantezleri doğru mu yazdın? acaba şunu mu ifade ettin? gibi sorular karşılarına gelmektedir. sorunun anlaşılır tarzı tek ama acaba soruyu yazan bunu mu kastetti.
    bir de tek şekilde yzılan bu işlemin sonucu nasıl 2 değişik cevap olur onu gerçekten anlayamadım. tekrar yzılabilirlik ya da yazılamazlık konusuna geliyoruz. ben yazılabildiğini ve ne şekilde yazılırsa yazılsın tek bir anlamı olduğunu iddia ediyorum siz farklı anlamlar yüklemeye çalışıyosunuz ve bundan parantezlerle kurtulmamız grektiğini söylüyorsunuz. insanlar , bilgisayar programları bunu kullanarak anlaşabiliyosa bence sıkıntı yoktur.

    evet hocam yukarda bahsetiğiniz ( / ) da tıpkı ( : ) gibi sorun yaratıyor. işin çözümüde bence parantez, saçma sapan kurallar uydurmaktan daha mantıklı bence.

    12:2.3 sorusu yada 12/2.3 gibi sorular sorulacaksa parantez kullanılmalı
    hocam kural neden saçma olsun kural her durumu tek bir şekilde açıklayabiliyorsa neden saçma? bir girdi veriyosunuz ve size kafası karışmadan tek bir sonuç veriyor. sıkıntı nerede gerçekten anlamış değilim.

    bir de sanki ben parantez karşıtıymışım gibi bir hava oluştu. tabiki hayır ben sadece kullanılmazsa bunun yanlış olmayacağını söylemeye çalışıyorum. doğal olarak da kullanılması durumunda da teknik olarak gereksiz birşey yapılacağını belirttim. belki anlaşılır olması açısında ya da bu tür tartışmalrı bitirmesi açısından kullanılması daha iyidir çünkü bu kadar yazmak yerine () yazmak daha mantıklı.

  4. #44

    Statü
    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Matematik Öğretmeni
    hocam ben önce gelen önce yazılır kuralı saçma derken şunu demek istiyorum, bence genel bir kural değil sonradan uydurulmuş bir kuraldır. ilk öğretim yada sanırım lise ders kitaplarının hiç birinde bu tür bir kural yok. çok sık sorulmayan sadece bir kaç kaynak kitapta sorulmuş;
    12:3.2=? şeklinde bir soru için uydurulmuş bir kural diyorum. lise öğretmenleri daha iyi bilir, işlem öncelik sırasından bahsedilirken bu tür bir kuraldan bahsediyorlar mı? hiç sanmıyorum, çünkü bu tür bir soruya gerek yok, böyle böyle bir kuralada gerek yok.

    ama yok gerçekten bir ihtiyaçsa; kural o şekilde tanımlanır yada verilir, bu bütün ders ve kaynak kitaplarında da hiç bir şekilde fikir ayrılığına sebep omayacak şekilde sabitlenirse; ''çarpma ve bölme yanyana gelmiş ve parantez yoksa önce gelen önce yapılır'' şeklinde verilirse hiç bir sorun kalmaz herkesde öyle kabul eder ama malesef böyle bir şey yok. yada ben böyle birşeye rastlamadım, oda benim tembelliğim yada eksikliğim olur.

  5. #45

    Statü
    Grubu
    Üye
    İş
    Öğretmen
    Bu sorunun cevabı 1 dir.kesrin altında 3(2+1) var.İşlem önceliğini parantezler belirler.

  6. #46

    Statü
    Grubu
    Üye
    İş
    Öğretmen
    Ilk hangisi gelirse o yapılır diye birşey yoktur . Bu soru kesinlikle kötü yazılmış. / işareti kesir çizgisidir ve altında 3(2+1) var diyebilirsin ve sonuç 1 çıkar.

  7. #47

    Statü
    Grubu
    Üye
    İş
    Üniversite
    9/3(2+1)=? sorusunda öncelik parantezindir, parantezin katsayısı için aynısını söyleyemeyiz.
    =9/3.3=? diye devam edelim.

    Elimizde 9 adet simit var. Bunları 3 e bölüp 3 katına çıkardığınızda aynı sayıyı vermez mi elimize ?
    Tersinden düşünelim. yine 9 simit var elimizde. onları bir kenara bırakıp 3 e bölmeden öncelikle 3 katına çıkarmayı düşünürüz. Mantıken 3/3 dememiz gerekmiyor mu? İyi düşünün. Bence üzerine gidilmemiş bir mevzu bu. Çarpma ve bölmenin yer değiştirmesi. Mantıken destekliyor ama formül yok. Haksız mıyım ? Cevap her halükarda 9'dur.

  8. #48

    Statü
    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Diğer
    Soru karşıdakine kendisini yeterince net anlatamıyorsa,bu tamamen sorunun hatasıdır,uğraşmaya değmez bence..
    9⁵+2⁵+7⁵+2⁵+7⁵=92727 ... 9⁵+3⁵+0⁵+8⁵+4⁵=93084


 
... 3 4 5

  • Bu yazıyı beğenerek
    destek
    verebilirsiniz

    Foruma üye olmana gerek yok! Facebook hesabınla yorumlarını bekliyoruz!
  • Forum Kullanım ve Gizlilik Kuralları