MatematikciFM'den alıntı:
Öğretmenim, ben bu kadar uzatmazdım. Soruya verilecek cevap bellidir. Bu soru çözülemez veya 2 cevabı vardır demek. Sizin de dediğiniz gibi, soruya göre kural uydurulmasına karşıyım. İlla bu sorunun bir cevabı olmak zorunda değil ki, niye sıra ile yapılıyor, hala anlamış değilim.
Burada : ile / sembollerinin kullanımı, mantığı çok da değiştirmiyor aslında. Buradaki önemli nokta bölmenin çarpmanın öncesinde olması.
Çarpma, bölmenin önünde olsa, sıra önemsiz. O yüzden diyorum ki, bölmenin önce yapılmasını istiyorsan, parantezle öncelik verirsin.
Bu parantez antipatisi nedir anlamadım.
Buraya ilk geldiğimde, defalarca öğrencilerimize yan yana yazımlarda parantezle öncelik verin diye uyarıda bulunduk. sayın gereksizyorumcu da bulundu. Şimdi niye çark etti anlayabilmiş değilim.
8/1+3 gibi bir işlem sorulduğunda payda 1 midir, 1+3 mü diye defalarca sorduk. Soldan sağa diye hiç düşünmedik.
hocam benim öğrenci arkadaşlarımızı uyarmamın sebebi sorunun anlaşılır olmamasından değil sorunun anlatılmak istendiği gibi anlatılıp anlatılmadığını belirlemek adınadır paradoks12'den alıntı:
evet hocam yukarda bahsetiğiniz ( / ) da tıpkı ( : ) gibi sorun yaratıyor. işin çözümüde bence parantez, saçma sapan kurallar uydurmaktan daha mantıklı bence.
12:2.3 sorusu yada 12/2.3 gibi sorular sorulacaksa parantez kullanılmalı
hocam kural neden saçma olsun kural her durumu tek bir şekilde açıklayabiliyorsa neden saçma? bir girdi veriyosunuz ve size kafası karışmadan tek bir sonuç veriyor. sıkıntı nerede gerçekten anlamış değilim.