1. #21

    Grubu
    Moderatör
    İş
    11. sınıf
    Hocam , asıl konu cebir öğretmek iken bence bu şartlarda en baba sistemde gelse işe yaramaz şöyleki Türkiye de gençler matematiği sevmiyor ki eğer herkes okumak istediği derslerle ağırlıklı alsın diye bir sistem oturtsak bile , öğrenciler emin olun yine matematiği sevmezler hepsi sözel alana yönelirler.Bence , ilk önce matematik sevdirilmeli , bi tanıdığım var adam diyor ki ben bilgisayar mühendisi olup , oyun yapcam.Adam daha 5.sınıfta soruyorum matematiğin kaç diye 3 diyor Bu adammı oyun yapacak.Çocuğun oyun yapımının tamamen matematik , fizik işi olduğundan haberi bile yok.Biz gençlerimize , aslında teknolojinin matematikten ibaret olduğunu öğretsek.Matematiğin nerde ne zaman kullanabildiğini öğretsek aslında çok iyi olur.Mesela Matlab dili tamamen matematik arayüzlü bir dil haftada 6 saat matematik verelim diyelim 2 saatini de , matematiği günlük hayatta kullanmaya ayırırsak bence bir nebze matematiği sevdirmiş oluruz.

    Bence herşeyin başı öğrenciye o dalı sevdirmekten geçiyor diyebilirim.Sevmeyen adam , en kıral sistemde olsa bir şey yapamaz.Dünyada bu tür sınavları uygulayan bildiğim ülkeler Çin Ve Türkiye , atıyorum bakın Amerikaya , Türkiyeden daha vahim durumdalar.Nedeni ise , sevmemeleri matematiği.
    Saygılar (sadece benim yorumum)

  2. #22

    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Matematik Öğretmeni
    savaş,
    bir konu hakkında eleştiri yapabilmek için, o konu hakkında yeteri kadar bilgiye sahip olmalısın. Sen olaya sadece kendi açından bakıyorsun. İşin iç yüzünü bilmeden, sadece öğretmenleri al aşağı ederek bu iş olmaz. Derler ya, "Bana gavur diyen, müslüman olsa bari." İki matematik sorusu çözmekle , bu konu hakkında , bu şekilde acımasız yorum yapma hakkına sahip olmuyorsun.
    Şunu unutma, bir insanın yapabileceği , en basit iş eleştirmektir.
    Öğretmenler, "mevcut şartlarda" öğretmen oluyor ve öğretmenlik yapıyor.
    Sorumluluğu ve bilgi düzeyini, öğretmenlerin , öğrencilerden öğrenmeye ihtiyacı yok.
    Saygıya davet ediyorum seni.

  3. #23

    Grubu
    Moderatör
    İş
    11. sınıf
    Alıntı MatematikciFM'den alıntı Mesajı göster
    savaş,
    bir konu hakkında eleştiri yapabilmek için, o konu hakkında yeteri kadar bilgiye sahip olmalısın. Sen olaya sadece kendi açından bakıyorsun. İşin iç yüzünü bilmeden, sadece öğretmenleri al aşağı ederek bu iş olmaz. Derler ya, "Bana gavur diyen, müslüman olsa bari." İki matematik sorusu çözmekle , bu konu hakkında , bu şekilde acımasız yorum yapma hakkına sahip olmuyorsun.
    Şunu unutma, bir insanın yapabileceği , en basit iş eleştirmektir.
    Öğretmenler, "mevcut şartlarda" öğretmen oluyor ve öğretmenlik yapıyor.
    Sorumluluğu ve bilgi düzeyini, öğretmenlerin , öğrencilerden öğrenmeye ihtiyacı yok.
    Saygıya davet ediyorum seni.
    Ben kimseyi eleştirmedim , kendi yorumumu belirttim sadece ? Eğer konu öğretmenlere ait bir bölümde açılsaydı belirtmezdim zaten ! Acımasız yorum nerde onu da anlıyamadım ? Dikkatle okuyun , ben size laf mı atmışım , hayır!Ben sadece her şeyi eğitim sistemine bağlamayalım , yapmak istemeyen kişi en kıral eğitim sistemin de de yapar yazdım.Bunun neresi acımasızlık onu da anlamadım ? Evet , hocam çok haklısınız öğretmenler mevcut şartlarda öğretmen oluyor demişsiniz , bunu inkar mı etmişim hayır ? Bu öfke nerden geliyor orasını anlıyamadım bende ! Eğer bu sayfada bir kullanıcıysam yorum yapma hakkına da sahibim , kusura bakmayın ama kategoriye bakarsanız burası sohbet bölümü , kendi yorumumu damı belirtmemeliyim ? Eğer böyle bir kural varsa buyrun belirtin , aynı hata tekrarlanmaz!Ben gayet saygılıyım , buna da kuşkum yok zaten.Sanki kalkıp küfür etmişim , laf atmışım da ? Evet , çok haklısınız iki soru çözmekle yorum yapma hakkına sahip olunmaz demişsiniz , ama gereksiz yorumcu hocamında belirttiği gibi , 5 türkçe , sosyal , fen çözüp 1 matematik çözenin matematik öğretmenliği yaptığı bir coğrafya da yaşıyoruz ben bunu belirtmek istedim.

    Benim yazdığım tek şey , öğrencilere matematik sevdirilmeli nerde nasıl kullanılacağı anlatılmalı ! Eğer yobaz bir düşünce olsaydı emin olun şuan da Avrupa'da uygulanmazdı!Ben kimseye saygısızlık etmedim , ettiysem de özür dilemişimdir zaten.Ama bu konuda dilemicem , çünkü kendi yorumuma karşılık ben haksızlık , hakaret görüyorum.

    Bazen en büyük kişilerin bile diğerlerinin de yorumlarını dinlemeleri gerekir.İşte yanlış burda ya, Türkiyede öğrencilerin görüşleri de dikkate alınmıyorsa kusura bakmayın ama siz ilk önce diğerlerinin görüşlerine saygılı olmayı öğrenin.Ben saygı sınırlarımı aşmadım.Aşmamda!

    Ayrıca kendi imzanızda da büyük beyinlerin fikirleri paylaşacağından bahsetmişsiniz , izin verinde bir şeyler paylaşmaya çalışalım.Tabi kendi fikrimizin değeri ne ölçütteyse...Bilinmez

    Hiç bir şey ,yazmadığım halde!Yorumuma hakaret ettiğiniz halde , size saygısızlık yaptıysam Özür diliyorum.Benden kaç yaş büyük bir hocamızın bu yorumları yazması ne hoş...

  4. #24

    Grubu
    Moderatör
    İş
    Diğer
    tartışmaya daha geriden devam edeyim,

    hocam şimdiki öğrencilerin 70li yıllardaki öğrencilerden daha kapasitesiz olduğunu (araştırmalar zaten tam tersini söylüyor) söylemiyorum. bana göre de matematiği , türevi, integrali çok da güzel öğrenirler tabi. garavel ustanın daldan dala uçarken "hop burdayım" dediğinde gelen soru gibi "iyi de neden ordasın?". matematiği bu seviyede neden öğretiyoruz? herkesin kapasitesini 8. sınıfa kadar belirleyemedik bi de lisede mi tek tip yontacağız hepsini? ekonomi sadece paranın idaresi midir? beyin ekonomisi yok mudur? insanın kapasitesi el veriyo diye kullanmayacağı matematiği neden öğretelim?

    Türkçe eğitimini bir kenara ayırıyorum, herkes en az şu anki lise seviyesindeki kadar öğrenmeli (basın yayın mezunu adamların de da ları bile ayrı yazamaması insana acı veriyor). geri kalan tüm konular için çok düşük bir alt seviye belirlenir. önceki yorumlarda da söylediğim tarzda yani trigonometriden bilmesi gerekenler belki 2-3 saatte anlatılacak kadar. bu alt seviye olmazsa olmazdır öğrenci bunları bilmiyorsa sınıf geçemez. öyle 45 aldım geçtim gibi saçma uygulamalar geçerli olmaz. bunun sonrasındaysa her öğrencinin ilgi ve yetenek alanına göre şu anki lise seviyesinden daha yüksek düzeyde konular kendisine gösterilir. bunun için çok fazla çatallaşma da gerekmiyor bence , şimdi de mf , tm , fen lisesiydi vs derken en az 15-20 çeşit program oluşmuş zaten , dediğimde de olsun olsun da 25 çeşit program olsun.

    özetle her öğrenciye herşeyin öğretilmeye çalışıldığı ama 45 gibi komik bi notla geçmeye izin verildiği (pratikte konuların 1/3 ünü bilmenin yettiği) bir sistem yerine her öğrencinin çok düşük seviyede bir eşikten en az 70-75 gibi bir notla geçebildiği bi sistemin daha mantıklı olduğunu düşünüyorum. oluşacak boşluğun da üniversiteye geçiş evresi olarak kullanılması açısından öğrencinin ilgi ve yeteneği bulunan alanda sanki üniversitenin ilk 2 yılını okuyormuşcasına dersler almasını daha faydalı görüyorum. zaten ortalama bir fakültedeki her bölümün ilk 2 yıl dersleri arasında büyük benzerlikler vardır. öğrenciler üniversiteye en azından bilmesi gerekenleri bilerek giderler.

  5. #25

    Grubu
    Moderatör
    İş
    Diğer
    bir de ekleme
    bana göre şu an öğretilenlerdeki ortalama ağırlık (her konudan biraz olsun mantığı) esas olarak üniversite sınavında soru sorabilmek için. bu söylediğimi destekleyen ufak bir liste yapabiliriz

  6. #26

    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Matematik Öğretmeni
    sayın gereksizyorumcu,
    Şimdi yiğidi öldürüp hakkını yemeyelim. İktidar bu derss seçme sistemini çıkarmakla iyi etti.
    Şu an liselerde uygulanan des seçme sistemi, fena değil. sizin dediğinizle ksmen örtüşüyor. Bütün öğrenciler 9. sınıfta ağırlıklı olarak sayılar olmak üzere zorunlu olarak matematik görüyor ve, 10. sınıftan itibaren isterse bir daha matematik görmeyebiliyor. Aslında bizim için de iyi bu. Sosyal bölüm seçecek öğrenciye mat2 anlatmak çok zor. Bizim işimize yaramıycak deyip dinlemiyorlar dersi.
    Müfredata gelince, yine bir yerde ayrışıyoruz sizinle.
    Öğrencilerin en çok sorduğu soru nedir? " Bu öğrendiklerim ilerde benim ne işime yarıycak?" sorusu. Bu soru bana sorulduğunda benim verdiğim cevap şu : "Hiç bir işinize yaramıycak. Hepsini unutacaksınız. Amma, bu konuları anlamak ve öğrenmek için yorduğunuz beynin pratikliği yanınıza kar kalıcak. İki balon düşünelim. Biri hiç şişirilmemiş olsun. Diğeri ise bir kere, şişirilebilecek kadar şişirilip havası boşaltılmış olsun. Şimdi bu balonları şişirmek istediğimizde hangisi daha kolay şişer. Tabi ki, daha önceden şişirilip havası boşaltılmış olan balon. İnsan beyni de balon gibidir. Beynin daha rahat öğrenebilmesi için, daha önceden biraz zorlanmış olması gerekir. Şu an öğretilen konular, aklınızda kalmıycak ama, hem ileriki yıllarda eğitim alırken, hem de günlük hayatta beyniniz daha pratik çalışacak. "
    Öğrencilerin öğrendikleri her şeyi ömür boyu hatırlamalarını kimse beklemiyor zaten. Sorularla uğraşırken beyinlerini aktif tutmaları onlar için bu işten yanına kar kalacakları tek şey. Bunu ister sayıyla yapsın, ister türev integralle. ne kadar farklı konu türüyle bunu yapabilirse iyidir. Hatta bu iş için mantık dersi, en az matematik kadar önemli. Eskiden elektrik devreleri vardı. Sınavda çıkmıyor, öğrencini işine yaramıyor diye, çıkardılar müfredattan. Muhakeme yapabilmek için ideal bir konuydu. Ben öğrenciye zeka oyunlarını da tavsiye ediyorum. İpin ucunu kaçırmadan, ne kadar oynarlarsa beyinleri için o kadar iyi.
    Teşbihte hata olmaz derler. Yemek yiyoruz, hem de herşeyi. her telden çalıyoruz. sonra o yemeği sonra çıkarıyoruz. Madem çıkaracaksak , niye yiyoruz. Bünye, o besinden kendisine yarayanı alıp, işine yaramayanı dışarı atıyor. Bilgi de böyle işte. Nasıl olsa unutucaz, niye öğreniyoruz o zaman demek de mantıksız. Beyin , o bilgilerden kullanacağını kullanıyor. kullanmayacağını en diplere atıyor.
    Bir konuda daha hatalısınız bence. Az konu öğretilsin, not barajı yükseltilsin demek de yanlış . Gerçi soru çözmeye vakit kalmıyor , müfredat yetiştirmek için. o açıdan bakılınca biraz daha kısmak gerekiyor, ama bu da çok önemli değil. temeli iyi olan birine konu anlatmak 5 dakika. ama temeli olmayana öğretmek, tam bir işkence. Sözkonusu temel eğitim olunca iş, o kadar basit olmuyor. Barajı altlarda tutmak zorunda kalıyorsunuz. Normal liselerde baraj 45, anadolu liselerinde baraj 55. Bir tek bu fark var. Belki Anadol liselerinde daha da yükseltilebilir, ama düz liselerde çok zor. Belki , normal şartlarda, iyi ve sağlam bir eğitim sistemi kurulabilmiş olsa, dediğiniz düşünülebilir. Ama şu an için imkansız.

    ÖSS ye gelince,
    aslında ÖSS için de , şu an ki sistem fena değil. Sorun , liselerin o sisteme uygun eğitim verememesi. Gerçi ders seçme sistemi ile, o konuda da kısmen paralellik sağlandı. 1. sınav temel bilgiler zaten. 2. sınavda da 6 farklı dalda sınava giriyorlar galiba.
    Öğretmen seçimi konusunda bir şeyi unutuyorsunuz. Anadolu öğretmen liseleri bile şu anda öğrencileri öğretmen gibi öğretmen yetiştirme derdinde değil. Her ne kadar meslek seçimi yapılmış gibi gözükse de, öğrencinin başka bir mesleği seçme hakkı her zaman var. Ordaki eğitim de, diğer okullardan çok bir farkı yok. Derslerin alan seçimine göre ayarlanması elbette iyi olur. Ama bu, bir iki ders ancak olur. Sapla samanı karıştırmayalım. Diğer meslek liseleri ile öğretmnelik karışmasın. Diğer bölümlerde, öğrenci lise diplomasının yanına, galiba bir yıl daha kurs gibi ek bir eğitim alarak, mesleğini icra edebiliyor. Dükkan açmak için üniversite mezunu olmasına gerek yok.
    Şimdi sizin dediğiniz mantıkla en ideal eğitim verilmiş olan öğretmen lisesi mezunu bir öğrenciyi öğretmen yapabilir misiniz, mümkün değil. Ne kadar öğretmen olarak tetiştirilmiş olsa da, bu işin akademik eğitimin alması gerekir. Çoğu meslek grubu için lşse diploması yeterli . Ama öğretmenlik için bu olmaz. Bu yüzden, ÖSS de 10 matematik çıkarmış birini matematik öğretmeni yapmak doğru değildir demek de yanlış . Öğretmen olma yeterliliğini lise başarısına göre kıyaslamak bana göre doğru değil. Bir büyüğüm anlatmıştı. Tarih dersinden kalan bir öğrenci, ders kitabını, "Seni yazıcam tarih, seni yazıcam tarih" diye diye taşla parçalıyor ve tarih profesörü oluyor. Şimdi bu insan, lisede tarihten kaldı diye, tarih bilgisini sorgulamak kimin haddine. Akademik eğitimini başarıyla bitirdikten sonra olay bitmiştir.
    Velhasıl, bu pilav çok su ***ürür.

  7. #27

    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Matematik Öğretmeni
    Savaş,
    o mesajında bana değil , önce bizi yönetenlere, sonra öğretmenine saygısızlık ettin.
    İkinci mesajında da bana.
    Yorum okuyucunundur.
    Seni muhatap almıyorum artık.

  8. #28

    Grubu
    Moderatör
    İş
    11. sınıf
    Ben kimseye hakaret etmedim , nasıl anladınız mesajlarımı o şekilde orasını da anlamadım ama ben kötü bir zihniyetle yazmadım buna emin olun.Kime nerde saygısızlık yaptım onu da anlamadım.Heleki "Gereksiz yorumcu " ve Admin hocama iki dünya bir araya gelse yine hakaret etmem bu kadar yardımcı oluyorlar.

  9. #29

    Grubu
    Moderatör
    İş
    Diğer
    tersten başlayalım matematik hocası olmak isteyen birisi matematiği yazmaya önce üniversite sınavında hiç olmazsa soruların yarısını olsun çözerek başlayabilir. bu konuda konuşmak açıkcası benim haddime. 40 sorudan 10 soru yaparak bu dersin öğretmeni olacak öğretmenin öğrencisinin , üniversitedeki hocalarının, elindeki kalemin, oturduğu sandalyenin , aldığı oksijenin ... vay haline. önündeki 40-50 Türkçe sorusundan 10 soru yapabilen birisi Türkçe hocası olacağına gitsin kumdan kale yapsın, bunu tartışmaya bile lüzum görmüyorum.

    yazınızın ilk kısmına gelirsek ya beni yanlış anlıyorsunuz ya da ben kendimi ifade edemiyorum. ben balonu şişirmeyelim demiyorum. herkesin balonuna aynı gazı üflemeyelim diyorum. hatta herkesin balonu bugünkünden daha da fazla şişsin ama işine yaraması muhtemel olan daha fazla bulunsun. bunun yanında bazı olmazsa olmazlar mesela Türkçe herkese yoğun bi şekilde verilsin. gerisi ise minimum seviyede konu başlıklarını , az çok neden bahsettiğini bilecek şekilde, 20 yıl sonra bile hatırlayacağı şeyler olarak öğretilmeli. mesela her öğrenci gazların basıncının sıcaklıkla arttığını bilmeli ya da ne bileyim az çok ülkelerin dünya üzerinde yerleşimlerini bilmeli haritada dakikalarca aramamalı ya da zeki amerikalılar gibi üzerine iran yazılmış avustralyaya "bomb here" yazan bayrak dikmemeli. şimdi neler bu minimum öğretilecek kısmın içinde yer almalı neler yer almamalı ne belirleyecek konumdayım ne de bilecek seviyedeyim ama koca koca adamlar bu işin başındalar, karar verseler heralde hepimizi tek tek memnun etmese de bir standart bulabilirler.

  10. #30

    Grubu
    Moderatör
    İş
    11. sınıf
    Gereksiz yorumcu hocam , sanırım hocamız biraz kızgın ben de kendimi ifade edemiyorum , şimdi de kargaşa çıktı görüldüğü gibi.Ya sorun ben de kendimi ifade edemiyorum.Mesajlarımı okurmusunuz ? Hangisinde hakaret etmişim çok merak ettim doğrusu.


 

  1. Bu yazıyı beğenerek
    destek
    verebilirsiniz

    Foruma üye olmana gerek yok! Facebook hesabınla yorumlarını bekliyoruz!

Benzer konular

  1. matematikde ezber şart mıdır?
    3.141592653589 bu konuyu Sohbet forumunda açtı
    Cevap: 15
    Son mesaj : 17 Ağu 2014, 15:52
  2. Fizikteki vektörlerle geometrideki vektörler aynı mıdır
    Satranççı bu konuyu Özel Matematik Geometri forumunda açtı
    Cevap: 2
    Son mesaj : 23 Nis 2014, 22:56
  3. Matematik Öğretmek Konusunda Yardımlarınız...
    svsmumcu26 bu konuyu Sohbet forumunda açtı
    Cevap: 9
    Son mesaj : 27 Ağu 2013, 19:43
  4. cebirsel ve harfli ifadeler aynı mıdır
    bluever bu konuyu Sohbet forumunda açtı
    Cevap: 1
    Son mesaj : 10 Ara 2011, 21:24
  5. [Ziyaretçi] fibonacci dizisi bir fraktal mıdır
    damla sarı bu konuyu 8. sınıf matematik soruları forumunda açtı
    Cevap: 1
    Son mesaj : 02 May 2011, 13:39
Forum Kullanım ve Gizlilik Kuralları