MatematikciFM 15:50 22 Tem 2012 #11 istenen şey de sayı doğrusuna iğne atıp tam 0 a denk getirmek kadar imkansız zaten hocam.
0 hiçlik demektir. İmkanlı bir olayı hiçlikle özdeşleştirmek doğru olmaz ki.
Sizin belirttiğiniz gibi, imkansızlık ölçüsü bu kadar, yani 0 değil.
MatematikciFM 15:51 22 Tem 2012 #12
Her köşeye 1
br uzaklıktaki eğri parçasının belli bir alanı yoktur. Buudsuzdur.
Yâni, P=0/√3=0'dır.
Öğretmenim, siz doğrunun alanı 0 diye, içindeki noktaların adedini de 0 kabul ediyorsunuz.
Alan değil nokta adedi olarak düşünürsek ∞/∞ olur. Bu da bir cevap.
Cem1971 15:56 22 Tem 2012 #13
Öğretmenim, siz doğrunun alanı 0 diye, içindeki noktaların adedini de 0 kabul ediyorsunuz.
Alan değil nokta adedi olarak düşünürsek ∞/∞ olur. Bu da bir cevap.
Sıfır, niye "hiçlik" olsun ki?!.
Esas sizinki bir limit mantığı, sonsuz sokuyorsunuz işin içine. "Sayı/sonsuz" dediniz mi limit yaklaşımı girer işin içine. Çelişki, çekişkidesiniz...
Teori ile (fizikî) pratiği karıştırıyorsunuz.
Sanırım şunu bilmiyorsunuz:
"Bir noktanın buudu yoktur. Dolayıısyla noktanın noktaya eklenmsiyle oluşan şeyin de buud yoktur. En nihayetinde noktaların birleşmesiyle oluşan eğrinin de buudu olmaz. Eğer olsaydı sonsuz nokta olduğundan sonsuz uzunlukta olurdu." (Bir mim koyalım buraya!)
Ben üniform(düzgün) olasılık mantığına göre konuşuyorum. Sizinki hangi mantık?..
Tekrar edelim: Cevap sıfır.
MatematikciFM 16:13 22 Tem 2012 #14 Sıfır, niye "hiçlik" olsun ki?!.
Esas sizinki bir limit mantığı, sonsuz sokuyorsunuz işin içine. "Sayı/sonsuz" dediniz mi limit yaklaşımı girer işin içine. Çelişki, çekişkidesiniz...
Teori ile (fizikî) pratiği karıştırıyorsunuz.
Sanırım şunu bilmiyorsunuz:
"Bir noktanın buudu yoktur. Dolayıısyla noktanın noktaya eklenmsiyle oluşan şeyin de buud yoktur. En nihayetinde noktaların birleşmesiyle oluşan eğrinin de buudu olmaz. Eğer olsaydı sonsuz nokta olduğundan sonsuz uzunlukta olurdu." (Bir mim koyalım buraya!)
Ben üniform(düzgün) olasılık mantığına göre konuşuyorum. Sizinki hangi mantık?..
Tekrar edelim: Cevap sıfır.
Siz de şunu bilmiyorsunuz herhalde.
Gerçekleşmesi mümkün olmayan olayın olasılığı 0 dır.
Bir taraftan istenen noktaların seçilmesi mümkünken, diğer taraftan olasılığının 0 olmasını hangi mantıkla izah edebiliyorsunuz?
Sizin bu cevabınızla imkansız olayın tanımını çöpe atıyorsunuz.
Sırf bir sorunun cevabı 0 olsun diye, bir tanımla çelişmek niye??
rehbermatçı 16:14 22 Tem 2012 #15
böyle durumlarda sorunun orjinalini resim olarak ekleyın
yanlış soru sormamak için resim eklemelisiniz
sonrada soru çözülmüyor diye fazlada kafanızı takmayın.
Cem1971 16:17 22 Tem 2012 #16
Bilmediğiniz birşey hakkında yorum yapıyorsunuz Sayın MatematikciFM... Bilmiyorsanız susarsınız. Bu nasıl bir cesarettir böyle Sayın Hocam...
Matematikte "hiçlik" diye bir kavram yoktur. Bu sorunu cevabı sıfırıdr. Bitti.
Daha ne konuşmaya çalışıyorsunuz anlamış değilim. Bakın; ben "düzgün (üniform) olasılık" prensibine göre konuşuyorum. Sizin ki hangi prensip?..Ben demiyorum ki bunu matematik diyor.
MatematikciFM 16:19 22 Tem 2012 #17 böyle durumlarda s****n orjinalini resim olarak ekleyın fazlada kafanızı takmayın.
Önemli olan sorunun aslı değil öğretmenim
Soru doğru da olabilir. O zaman ne diycez?
Birinin aklına geldi veya yazdı bu soruyu. Madem yazıldı veya soruldu, bir cevap verilmesi gerekiyor.
Öğrencilerin öğretmenleri en çok tiye aldığı cümleyle, "Soru yanlış"

mı diycez, yoksa geçerli bir cevap olacak mı mesele bu.
Bu soru yanlış demek mümkün değil, sonuçta olasılık günlük hayatta her olaya uygulanabiliyor bildiğim.
Sorun şurda, illa ki bir cevap verilecek diye de, matematiğin teamülleri ve kabulleriyel çelişmek gerekli mi?
MatematikciFM 16:21 22 Tem 2012 #18 Bilmediğiniz birşey hakkında yorum yapıyorsunuz Sayın MatematikciFM... Bilmiyorsanız susarsınız. Bu nasıl bir cesarettir böyle Sayın Hocam...
Matematikte "hiçlik" diye bir kavram yoktur. Bu sorunu cevabı sıfırıdr. Bitti.
Daha ne konuşmaya çalışıyorsunuz anlamış değilim. Bakın; ben "düzgün (üniform) olasılık" prensibine göre konuşuyorum. Sizin ki hangi prensip?..Ben demiyorum ki bunu matematik diyor.
Öğretmenim üslubunuzda bir sertlik sezinliyorum. Rica ederim. Bir soru için kimse kimseyi kırmasın.
Sizin bildiğiniz size, benim bildiğim bana.
Konu kapanmıştır.
rehbermatçı 16:26 22 Tem 2012 #19
tamamda ben öğrenci geçiştirmiyorumki

soruda sıkıntı var sıkıntılı soruda uğraşılmazki soru sıkıntılı sonuçta.
cizmeli kedi 16:33 22 Tem 2012 #20
Soruyu bir ogrencim sormustu.Ben buna benzer bir soruyu tubitak'in sitesinde de okumustum.O soru soyleydi; aklimdan tuttugum bir sayiyi bir baskasinin bilme olasiligi kactir?