mathematics21'den alıntı:
Hiyerarşi olduğunu kabul etmiyorum. Aslında tartışmanın uzamaması için uzun zamandır bu konuya yorum yazmıyorum. Fakat dayanamıyorum. Türkçe yazılmış kaynakların bir çoğuna güvenmiyorum.
Ax(BxC) ve (AxB)xC aynı şeyler değiller ama bunlar birbirine izomorfik kümelerdir. Türkçe kaynaklar çoğunlukla izomorfik kısmını atlayıp bunların eşit olduğunu kabul eder ki bu bir hatadır. Çok mu büyük bir hatadır derseniz bence değildir. Şöyle düşünmeniz daha kolay olacaktır. 1xn boyutlarında bir satır matrisi (vektörü) ile nx1 boyutlarında bir kolon matrisi (vektörü) aynı şey değildir ama birbirine denk yapılardır. İkisinde de n tane sıralı elemanınız vardır. Fakat dizilimleri farklıdır. Ax(BxC) ve (AxB)xC kümelerinin de elemanları aynı yapıda olup yazılışları farklıdır. Bu kümeler birbirine denk oldukları halde aynı kümeler değildirler.
A={a} , B={b}, C={c} olmak üzere,