Öncelikle ben öğretmen değilim, 9. sınıf öğrencisiyim.
15 dereceye geçişi şöyle, daha şık ifade edebiliriz:
Bir örnekle başlayalım. Şöyle bir soru gelse, ne derdiniz?
Sanırım, hemen a=30 derdiniz. Çünkü 30'un trigonometrik oranları gereğince, tanjantı, kotanjantı,sinüsü,kosinüsü vs. bellidir ve mesela sinüsü 1/2 yapan başka hiçbir açı yoktur. Ama biz bunu trigonometrik oranlar çerçevesinde değil de daha çok özel üçgenler olarak öğreniriz. 30-60-90, 45-45-90 vs.
15-75-90 üçgeni de özel bir üçgendir. Özelliğini aşağıda çizdim.
Şimdi, bu özelliği de kuru kuruya vermek içime sinmedi. Çünkü aslında bu özellik, 30-60-90'ı bilen herkesin çıkarabileceği bir özellik. O yüzden ispatını aşağıya yazdım.
Burada 75 dereceyi 15'e 60 olarak böldük. Bir tarafta 15-15-150 ikizkenar üçgeni, diğer tarafta da 30-60-90 özel üçgeni oluştu. Buna göre kenarları yazdık. 90'ın karşısını da pisagordan bulursunuz artık. İyi günler ..