1. #1

    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    12. sınıf

    sayılar

    1. x tamsayı , (3x+6)(x-5) çarpımının en küçük değeri?

    2.a,b,c pozitifi tamsayılar , a-b=6 a-c=10 old göre a+b+c toplamı en az?

    3.a,b,c iki basamaklı sayılar a-b-c=30 ise a+2b+3c nin en büyük değeri?

    4. altı farklı doğal sayının toplamı 430 ise bu sayıların en büyüğü en az kaç olabilir?

  2. #2

    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Üniversite
    1)
    3.(x+2).(x-5) ifadesinde x=2 için;
    3.4.(-3)=-36 en küçük değerdir.

    2)
    a-b=6
    a-c=10
    2a=16+b+c
    b+c=2a-16
    a+b+c=3a-16
    Pozitif tam sayılar olduğu için ;
    a=11 için c=1 olur. Bu şartı sağlayan en küçük a değerinin 11 olduğunu görürüz.
    3.11-16=33-16
    =17

    3)
    a,b ve c iki basamaklı sayılar ise;
    a=99 için a en büyük değerini alır;
    99-b-c=30
    b+c=69
    2b+3c=2(b+c)+c=138+c ifadesinin en büyük değeri;
    b=10 için c=59
    138+59=197
    a+2b+3c=99+(2.10)+(3.59)
    =99+197
    =296

    4)
    a+b+c+d+e+f=430
    en büyüğünün en küçük olması için sayıların ardışık olması lazım.
    6a+(5.6/2)=430
    6a+15=430
    6a=415
    a=69
    Fakat 1 kalan olduğu için bir kalanı en büyük sayıya ekleriz. Bu durumda bu 6 farklı sayı;
    69,70,71,72,73,75 olur.
    En büyük sayımız ise 75 olur.
    Bizi cehenneme de koysan,
    Yine orada Rahman ve Rahim olduğunu haykıracağız!
    Yine Sana ellerimizi kaldıracak,
    Yine Sana Rabb diyeceğiz!

    Sen başka birşey dedirtme Ya Rabbi! (Amin!)

  3. #3

    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    12. sınıf
    Alıntı frk'den alıntı Mesajı göster
    1)
    3.(x+2).(x-5) ifadesinde x=2 için;
    3.4.(-3)=-36 en küçük değerdir.

    2)
    a-b=6
    a-c=10
    2a=16+b+c
    a,b,c pozitif tam sayılar olduğu için b+c'nin alabileceği en küçük değer;
    b=c=1 için b+c=2 olur
    2a=16+2=18
    a=9
    a+b+c=9+1+1=11

    3)
    a,b ve c iki basamaklı sayılar ise;
    a=99 için a en büyük değerini alır;
    99-b-c=30
    b+c=69
    2b+3c=2(b+c)+c=138+c ifadesinin en büyük değeri;
    b=10 için c=59
    138+59=197
    a+2b+3c=99+(2.10)+(3.59)
    =99+197
    =296

    4)
    a+b+c+d+e+f=430
    en büyüğünün en küçük olması için sayıların ardışık olması lazım.
    6a+(5.6/2)=430
    6a+15=430
    6a=415
    a=69
    Fakat 1 kalan olduğu için bir kalanı en büyük sayıya ekleriz. Bu durumda bu 6 farklı sayı;
    69,70,71,72,73,75 olur.
    En büyük sayımız ise 75 olur.
    çok sağol. fakat 2. sorunun cevabı 17 ymiş. sen a ya 9 b ye 1 demişsin bunların farkı 8 ama farkının 6 olması gerek. bunu atladın sanırım

  4. #4

    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Üniversite
    Alıntı nightmare'den alıntı Mesajı göster
    çok sağol. fakat 2. sorunun cevabı 17 ymiş. sen a ya 9 b ye 1 demişsin bunların farkı 8 ama farkının 6 olması gerek. bunu atladın sanırım
    Kusura bakma düzelttim.
    Bizi cehenneme de koysan,
    Yine orada Rahman ve Rahim olduğunu haykıracağız!
    Yine Sana ellerimizi kaldıracak,
    Yine Sana Rabb diyeceğiz!

    Sen başka birşey dedirtme Ya Rabbi! (Amin!)

  5. #5

    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    12. sınıf
    teşekkürler.

  6. #6

    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Üniversite
    ilk soruda x=1 için de 3.3.(-4)=-36 sağlıyor.

  7. #7

    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Üniversite
    Alıntı sinavkizi'den alıntı Mesajı göster
    ilk soruda x=1 için de 3.3.(-4)=-36 sağlıyor.
    Ben x'e 1 vermek istemedim olamaz mı x'e küçük değer verince içim rahat etmiyor
    Şaka bir yana fark etmemiştim teşekkürler sınavkızı
    Bizi cehenneme de koysan,
    Yine orada Rahman ve Rahim olduğunu haykıracağız!
    Yine Sana ellerimizi kaldıracak,
    Yine Sana Rabb diyeceğiz!

    Sen başka birşey dedirtme Ya Rabbi! (Amin!)

  8. #8

    Grubu
    Moderatör
    İş
    Diğer
    Alıntı sinavkizi'den alıntı Mesajı göster
    ilk soruda x=1 için de 3.3.(-4)=-36 sağlıyor.
    denklemin kökleri -2 ve 5 yani tepe noktası x=(-2+5)/2=3/2 olduğu için x=1 ve x=2 de aynı en küçük değerleri alıyor.

    tabi soru kötü sorulmuş orası ayrı
    mesela bi kök -5/2 olsaydı tepe tam 5/4 te olsaydı ve en küçük değerin x=1 de alındığını farkedemeyip x=2 yi de deneyen öğrenci zaman kaybetseydi daha iyi olurdu.

  9. #9

    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Üniversite
    Alıntı frk'den alıntı Mesajı göster
    Ben x'e 1 vermek istemedim olamaz mı x'e küçük değer verince içim rahat etmiyor
    Şaka bir yana fark etmemiştim teşekkürler sınavkızı
    Savunma mekanizmamız da hazırda hani.
    afwan


    Alıntı gereksizyorumcu'den alıntı Mesajı göster
    denklemin kökleri -2 ve 5 yani tepe noktası x=(-2+5)/2=3/2 olduğu için x=1 ve x=2 de aynı en küçük değerleri alıyor.

    tabi soru kötü sorulmuş orası ayrı
    mesela bi kök -5/2 olsaydı tepe tam 5/4 te olsaydı ve en küçük değerin x=1 de alındığını farkedemeyip x=2 yi de deneyen öğrenci zaman kaybetseydi daha iyi olurdu.
    Açıklama için sağ olun hocam.

  10. #10

    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Üniversite
    Alıntı gereksizyorumcu'den alıntı Mesajı göster
    denklemin kökleri -2 ve 5 yani tepe noktası x=(-2+5)/2=3/2 olduğu için x=1 ve x=2 de aynı en küçük değerleri alıyor.

    tabi soru kötü sorulmuş orası ayrı
    mesela bi kök -5/2 olsaydı tepe tam 5/4 te olsaydı ve en küçük değerin x=1 de alındığını farkedemeyip x=2 yi de deneyen öğrenci zaman kaybetseydi daha iyi olurdu.
    Anladım hocam teşekkürler
    Bizi cehenneme de koysan,
    Yine orada Rahman ve Rahim olduğunu haykıracağız!
    Yine Sana ellerimizi kaldıracak,
    Yine Sana Rabb diyeceğiz!

    Sen başka birşey dedirtme Ya Rabbi! (Amin!)

Diğer çözümlü sorular için alttaki linkleri ziyaret ediniz


 

  1. Bu yazıyı beğenerek
    destek
    verebilirsiniz

    Foruma üye olmana gerek yok! Facebook hesabınla yorumlarını bekliyoruz!

Benzer konular

  1. sayılar, üslü sayılar, mutlak değer, köklü sayılar
    aligüncan bu konuyu Lise Matematik forumunda açtı
    Cevap: 7
    Son mesaj : 06 Şub 2011, 23:53
Forum Kullanım ve Gizlilik Kuralları