1. #1

    Grubu
    Yasaklı üye
    İş
    Diğer

    Sponsorlu Bağlantılar

    çarpanlara ayırma

    merhaba

    1) k pozitif tam sayı olmak üzere kx²-8x+k-6 ifadesinin bir tam kare olabilmesi için k kaç olmalıdır? cvp:8

    2) 9x³-18x²y=25 ve 36xy²-8y³=-11 olduğuna göre 3x-2y kaçtır? cvp:4

    3)Her x gerçel sayısı için x²+mx-5=(x+1)(nx+k) olduğuna göre m.n+k kaçtır? cvp:-9

    4)2 üzeri -4x²-8x+1 ifadesinin alabileceği en büyük değer kaçtır? cvp: 32

    5) x⁴+2x²+9 ifadesinin çarpanlarından biri hangisidir? cvp:x²-2x+3

    6) x²-2x+5=0 ise x⁵ ifadesinin eşiti nedir? cvp:-19x+60

    7) x≠-1 olmak üzere x²-x+1=0 ise x16 ifadesinin eşiti nedir? cvp: -x

    8) a+√a=3 olmak üzere a²-7a+9 ifadesinin değeri kaçtır? cvp:0

  2. #2

    Statü
    Grubu
    Moderatör
    İş
    11. sınıf

    Sponsorlu Bağlantılar

    8.
    köka=3-a
    a=9-6a+a^2
    a^2-7a-9=0

  3. #3

    Statü
    Grubu
    Moderatör
    İş
    11. sınıf

    Sponsorlu Bağlantılar

    7.
    gel her iki tarafı da x+1 ile çarpalım
    x^3 +1=0
    x^3=-1 bulunur
    x^16=x^15.x => -x

  4. #4

    Statü
    Grubu
    Moderatör
    İş
    11. sınıf
    4.
    -4(x^2+2x+1)+1 (-4 ekledik bir de +4 ekleyelim)
    -4.(x+1)^2+5 olur.
    tam kare minimum 0 olur o halde üs maksimum 5 olur (negatif baştan dolayı)
    2^5 = 32

  5. #5

    Grubu
    Yasaklı üye
    İş
    Diğer
    8.
    köka=3-a
    a=9-6a+a^2
    a^2-7a-9=0

    anlamadım çözümü çok kısaltıyorsun

  6. #6

    Statü
    Grubu
    Moderatör
    İş
    11. sınıf
    3.
    sol tarafta x^2 başı 1 olduğundan n=1 olmalıdır
    (x+1).(x+k)=x^2+mx-5
    x^2+kx+x+k=x^2+mx-5
    k=-5 bulunur x(k+1)=mx k+1=m bulunur m=-4 bulunur.
    -4.1-5 => -9

  7. #7

    Statü
    Grubu
    Moderatör
    İş
    11. sınıf
    anlamadım çözümü çok kısaltıyorsun
    ne yapayım destan mı yazayım?


    √a=3-a değil mi?
    Al karesini
    a=9-6a+a²
    a²-7a+9=0

  8. #8

    Grubu
    Yasaklı üye
    İş
    Diğer
    ne yapayım destan mı yazayım?


    √a=3-a değil mi?
    Al karesini
    a=9-6a+a²
    a²-7a+9=0


    neyimle anlıycam karesini aldığını

  9. #9

    Statü
    Grubu
    Moderatör
    İş
    11. sınıf
    neyimle anlıycam karesini aldığını
    "beyinin" ile.

  10. #10

    Grubu
    Yasaklı üye
    İş
    Diğer
    modoratörlüğüne mi güveniyorsun hakaret etmek için


 
1 2 3

  • Bu yazıyı beğenerek
    destek
    verebilirsiniz

    Foruma üye olmana gerek yok! Facebook hesabınla yorumlarını bekliyoruz!
  • Benzer konular

    1. Çarpanlara ayırma
      4emre9, bu konuyu "Ygs & Lys Matematik" forumunda açtı.
      : 3
      : 02 Kas 2012, 12:33
    2. Çarpanlara ayırma
      VRSC, bu konuyu "10. sınıf matematik soruları" forumunda açtı.
      : 9
      : 01 Kas 2012, 22:59
    3. çarpanlara ayırma
      algan, bu konuyu "10. sınıf matematik soruları" forumunda açtı.
      : 4
      : 01 Kas 2012, 22:31
    4. Çarpanlara ayırma
      nisa587, bu konuyu "10. sınıf matematik soruları" forumunda açtı.
      : 7
      : 01 Kas 2012, 22:23
    5. çarpanlara ayırma ((x±y)^3,x^3 ±y^3 ,ax^2+bx+c biçiminde çarpanlara ayırma) 1
      halil2, bu konuyu "10. sınıf matematik soruları" forumunda açtı.
      : 3
      : 01 Şub 2011, 17:09
    Forum Kullanım ve Gizlilik Kuralları