1. #1

    Grubu
    Üye
    İş
    Diğer

    çarpanlara ayırma

    SORU1

    51²-51.30+15²/51²-15² İŞLEMİNİN SONUCU KAÇTIR?

    A) 1/3 B)5/9 c)6/11 D)4/7 E)5/6

    SORU2

    a²-6a+1=0 olduğuna göre , a-1/a ifadesi aşağıdakilerden hangisine eşittir?

    A) 2√6 B)5 C)3√3 D)2√7 E)4√2

    SORU3

    a=1-b olduğuna göre , a³-b³/a²-b² ifadesi aşağıdakilerden hangisine eşittir?

    A) 1-ab B) 1+ab C)a/1+b D) a+b E) 1


    soru4

    x=10 ve y=3 olduğuna göre x³-12x³y+48xy²+64y³ ifadesinin değeri kaçtır?

    A)-27 B)-8 C)1 D)8 E)27


    SORU5

    3a²-2ab-b²/9a²-b² ifadesinin en sade şekli, aşağıdakilerden hangisidr?

    A)a-3b B)8ab C)3a-b/3a+b
    D)a+b/3a+b E)a-b/3a-b

  2. #2

    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Üniversite
    1)(51-15)2 nin açılımı vardır üstte
    362/36.66
    36/66=6/11

  3. #3

    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Üniversite
    3a²-2ab-b²/9a²-b²
    ifadesinin en sade şekli,
    aşağıdakilerden hangisidr?
    (3a+b)(a-b)/(3a-b)(3a+b)
    a-b/3a-b

  4. #4

    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Üniversite
    bence (51-15)açılımı değil o bu şekilde x²-2xy+y²açılımı böyle olur orada 51.30 var

  5. #5

    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Üniversite
    2.SORU): ifadeye +8 -8 eklememiz gerek ( a yerine x yazıyorum üst işareti yapamıyorum) x²-6x+1+8-8=0 burada x²−6x+9=8 olur BUDA ( a-3 ) ün karesinin açılımı oldu a buradan √8-3 olur a-1/a da yerine koyarsak 4√2 bulunur

  6. #6

    Grubu
    Yasaklı üye
    İş
    Diğer
    Alıntı atena'den alıntı Mesajı göster
    bence (51-15)açılımı değil o bu şekilde x²-2xy+y²açılımı böyle olur orada 51.30 var
    -15.2=-30

  7. #7

    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Üniversite
    tamam 51.30=2.15.51'E eşittir

  8. #8

    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Üniversite
    mm evet ben orayı atladım saol makme

  9. #9

    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Üniversite
    2-SORU


    -------------------------------------------------------------------------------------------------------
    3-SORU

    Kendinize İyi Bakın…

  10. #10

    Grubu
    Üye
    İş
    Diğer
    Alıntı lodos'den alıntı Mesajı göster
    2-soru

    mg]https://img440.imageshack.us/img440/5305/mat15012012.gif[/ımg]
    -------------------------------------------------------------------------------------------------------
    3-soru

    mg]https://img23.imageshack.us/img23/5305/mat15012012.gif[/ımg]
    bu şekilde düşünebilip soruları çözbilmek için çok soru çözmek gerekli demi(((( çok uğraştım bu sorularda hiç böyle bir yol bulamadım((((

Diğer çözümlü sorular için alttaki linkleri ziyaret ediniz


 

  1. Bu yazıyı beğenerek
    destek
    verebilirsiniz

    Foruma üye olmana gerek yok! Facebook hesabınla yorumlarını bekliyoruz!

Benzer konular

  1. çarpanlara ayırma
    mrs.nobody bu konuyu 12. sınıf matematik soruları forumunda açtı
    Cevap: 8
    Son mesaj : 11 Şub 2012, 22:01
  2. çarpanlara ayırma
    mertarda bu konuyu Kpss matematik soruları forumunda açtı
    Cevap: 7
    Son mesaj : 09 Şub 2012, 10:52
  3. çarpanlara ayırma
    arslan bu konuyu 10. sınıf matematik soruları forumunda açtı
    Cevap: 5
    Son mesaj : 08 Şub 2012, 22:26
  4. çarpanlara ayırma
    KPSSBURSA bu konuyu KPSS Matematik forumunda açtı
    Cevap: 3
    Son mesaj : 22 Oca 2012, 03:09
  5. çarpanlara ayırma ((x±y)^3,x^3 ±y^3 ,ax^2+bx+c biçiminde çarpanlara ayırma) 1
    halil2 bu konuyu 10. sınıf matematik soruları forumunda açtı
    Cevap: 3
    Son mesaj : 01 Şub 2011, 19:09
Forum Kullanım ve Gizlilik Kuralları