1. #1

    Statü
    Grubu
    Üye
    İş
    Diğer

    Sponsorlu Bağlantılar

    çarpanlara ayırma

    SORU1

    51²-51.30+15²/51²-15² İŞLEMİNİN SONUCU KAÇTIR?

    A) 1/3 B)5/9 c)6/11 D)4/7 E)5/6

    SORU2

    a²-6a+1=0 olduğuna göre , a-1/a ifadesi aşağıdakilerden hangisine eşittir?

    A) 2√6 B)5 C)3√3 D)2√7 E)4√2

    SORU3

    a=1-b olduğuna göre , a³-b³/a²-b² ifadesi aşağıdakilerden hangisine eşittir?

    A) 1-ab B) 1+ab C)a/1+b D) a+b E) 1


    soru4

    x=10 ve y=3 olduğuna göre x³-12x³y+48xy²+64y³ ifadesinin değeri kaçtır?

    A)-27 B)-8 C)1 D)8 E)27


    SORU5

    3a²-2ab-b²/9a²-b² ifadesinin en sade şekli, aşağıdakilerden hangisidr?

    A)a-3b B)8ab C)3a-b/3a+b
    D)a+b/3a+b E)a-b/3a-b

  2. #2

    Statü
    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Üniversite

    Sponsorlu Bağlantılar

    1)(51-15)2 nin açılımı vardır üstte
    362/36.66
    36/66=6/11
    Taş kırılır ,Tunç erir.Ama Türklük ebedidir.
    Mustafa Kemal ATATÜRK

    Biyomedikal Mühendisliği

  3. #3

    Statü
    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Üniversite

    Sponsorlu Bağlantılar

    3a²-2ab-b²/9a²-b²
    ifadesinin en sade şekli,
    aşağıdakilerden hangisidr?
    (3a+b)(a-b)/(3a-b)(3a+b)
    a-b/3a-b
    Taş kırılır ,Tunç erir.Ama Türklük ebedidir.
    Mustafa Kemal ATATÜRK

    Biyomedikal Mühendisliği

  4. #4

    Statü
    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Üniversite
    bence (51-15)açılımı değil o bu şekilde x²-2xy+y²açılımı böyle olur orada 51.30 var

  5. #5

    Statü
    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Üniversite
    2.SORU): ifadeye +8 -8 eklememiz gerek ( a yerine x yazıyorum üst işareti yapamıyorum) x²-6x+1+8-8=0 burada x²−6x+9=8 olur BUDA ( a-3 ) ün karesinin açılımı oldu a buradan √8-3 olur a-1/a da yerine koyarsak 4√2 bulunur

  6. #6

    Grubu
    Yasaklı üye
    İş
    Diğer
    bence (51-15)açılımı değil o bu şekilde x²-2xy+y²açılımı böyle olur orada 51.30 var
    -15.2=-30

  7. #7

    Statü
    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Üniversite
    tamam 51.30=2.15.51'E eşittir
    Taş kırılır ,Tunç erir.Ama Türklük ebedidir.
    Mustafa Kemal ATATÜRK

    Biyomedikal Mühendisliği

  8. #8

    Statü
    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Üniversite
    mm evet ben orayı atladım saol makme

  9. #9

    Statü
    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Üniversite
    2-SORU


    -------------------------------------------------------------------------------------------------------
    3-SORU

    Kendinize İyi Bakın…

  10. #10

    Statü
    Grubu
    Üye
    İş
    Diğer
    2-soru

    mg]https://img440.imageshack.us/img440/5305/mat15012012.gif[/ımg]
    -------------------------------------------------------------------------------------------------------
    3-soru

    mg]https://img23.imageshack.us/img23/5305/mat15012012.gif[/ımg]
    bu şekilde düşünebilip soruları çözbilmek için çok soru çözmek gerekli demi(((( çok uğraştım bu sorularda hiç böyle bir yol bulamadım((((

Diğer çözümlü sorular için alttaki linkleri ziyaret ediniz


 

  • Bu yazıyı beğenerek
    destek
    verebilirsiniz

    Foruma üye olmana gerek yok! Facebook hesabınla yorumlarını bekliyoruz!
  • Benzer konular

    1. Çarpanlara ayırma
      4emre9, bu konuyu "Ygs & Lys Matematik" forumunda açtı.
      : 3
      : 02 Kas 2012, 12:33
    2. Çarpanlara ayırma
      VRSC, bu konuyu "10. sınıf matematik soruları" forumunda açtı.
      : 9
      : 01 Kas 2012, 22:59
    3. çarpanlara ayırma
      algan, bu konuyu "10. sınıf matematik soruları" forumunda açtı.
      : 4
      : 01 Kas 2012, 22:31
    4. Çarpanlara ayırma
      nisa587, bu konuyu "10. sınıf matematik soruları" forumunda açtı.
      : 7
      : 01 Kas 2012, 22:23
    5. çarpanlara ayırma ((x±y)^3,x^3 ±y^3 ,ax^2+bx+c biçiminde çarpanlara ayırma) 1
      halil2, bu konuyu "10. sınıf matematik soruları" forumunda açtı.
      : 3
      : 01 Şub 2011, 17:09
    Forum Kullanım ve Gizlilik Kuralları