1. #1

    Grubu
    Üye
    İş
    Diğer

    Üslü Sayılar

    Merhaba,
    Üslü ifadeler konusuna çalışırken çözemediğim ve takip ettiğim iki KPSS mat kitabı ile muhtelif videolarda örneklerini göremediğim bazı sorular. Teşekkürler.

    1.
    ab=(a.b)³
    a
    b-1
    =(b-2)-1 olduğuna göre




    (
    a
    b
    )a.b ifadesinin eşiti kaçtır?




    2.
    82x+y=24
    43x+y=3
    olduğuna göre y kaçtır?


    3.
    3x=12
    3y=16
    olduğuna göre 2x-y değeri kaçtır?


    4.
    (2^5)+(2^6)+(2^7)
    2-5+2-6+2-7


    ifadesi neye eşittir? (Üst tarafı düzeltemedim umarım anlaşılıyordur.) Burada alttaki üs işaretlerin eksi olması kafamı karıştırıyor.



    5.
    a, b tam sayılar olmak üzere,

    a
    b
    =7


    b2n.
    1
    an
    =
    9
    49




    olduğuna göre n değeri kaçtır?

  2. #2

    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    11. sınıf
    1.
    (a/b-1)=(b-2)-1
    (a/b-1)=b2
    a=b2.b-1
    a=b

    ab=(a.b)3
    ab=a.3.b3
    ab-3=b3
    a=b bulduğumuza göre b yerine a yazmakta bir sakınca yok.
    aa-3=a3
    Tabanlar eşit ve bu iki sayı birbirne eşit olduğuna göre; üsler de eşit olmalı.
    a-3=3
    a=6
    b=a olduğuna göre b de 6'dır.
    Soruda da bizden istenen ifadede a ve b yerine 6 yazarsak sonucu 635 buluruz.

  3. #3

    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    11. sınıf
    2.
    (23)2x+y=24
    26x+3y=24...........................................1
    (22)3x+y=3
    26x+2y=3.............................................2

    1'i 2'ye bölersek;
    2y=8
    y=3

  4. #4

    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    11. sınıf
    3.
    3x=2².3
    3x-1=2²
    3(x-1)/2=2
    Diğer eşitliğe geçelim.
    3y=2⁴
    3y=(3(x-1)/2)4
    3y=32x-2
    Tabanlar eşit, bu iki ifade eşit; o halde üsler de eşit olmalı.
    y=2x-2
    y-2x=-2

  5. #5

    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    11. sınıf
    4.

  6. #6

    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    11. sınıf
    5.

    Çözümde b/a yerine 1/7 yazdım. Orası anlaşılmayabilir.
    n=2 dedim; çünkü soruda b bir tamsayı denilmiş.

  7. #7

    Grubu
    Üye
    İş
    Diğer
    Cevaplar için teşekkürler. Bu arada kitaptaki cevapları vereyim:
    1. 1
    2. 3
    3. 2
    4. 212
    5. 2

  8. #8

    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    11. sınıf
    1. soruda a=b=6 bulunmasından eminim. Çözümü inceleyenler hata bulurlarsa söylesinler lütfen. Cevap bir verildiğine göre acaba sorunun sonundaki "a bölü b üzeri a.b" ifadesinde üs bütün kesri mi kapsıyor, yoksa sadece a'yı mı? Ben parantez olmadığı için sadece a'yı kapsıyor diye düşünüp 6 üzeri 35 cevabını buldum. Ama eğer soruda parantez varsa- ya da o üsün bütün kesri kapsadığını belirtecek herhangi bir şey- cevap bir olur. Çünkü 6/6 zaten bir yapar. Bir üzeri 36 da bire eşittir.

  9. #9

    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    11. sınıf
    2. soruda da y-2x'i -2 bulduktan sonra -1 ile çarpmayı unutmuşum, zaten gerek de yok herhalde. Anlaşılıyor. Soruda 2x-y istenmiş her tarafı -1 ile çarparsak; 2x-y=2 olur.

  10. #10

    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    11. sınıf
    Diğer cevaplarım sizin cevaplarla örtüşüyor zaten. Anlaşılmayan bir yer olursa açıklayabilirim.


 
2 sayfadan 1.si 12 SonuncuSonuncu

  1. Bu yazıyı beğenerek
    destek
    verebilirsiniz

    Foruma üye olmana gerek yok! Facebook hesabınla yorumlarını bekliyoruz!

Benzer konular

  1. Sayılar(basamak kavramı, taban aritmetiği, üslü sayılar)
    kaan121 bu konuyu 9. sınıf matematik soruları forumunda açtı
    Cevap: 2
    Son mesaj : 06 Eyl 2014, 18:13
  2. Sayılar/Üslü-Köklü Sayılar/Çrp.Ayırma/Polinom
    Million bu konuyu Lise Matematik forumunda açtı
    Cevap: 6
    Son mesaj : 04 Tem 2013, 02:00
  3. üslü sayılar,çok büyük ve çok küçük pozitif sayılar konu anlatım sunusu
    balbeyden bu konuyu İlköğretim Matematik Öğretmenleri forumunda açtı
    Cevap: 1
    Son mesaj : 20 Eyl 2011, 00:50
  4. sayılar, üslü sayılar, mutlak değer, köklü sayılar
    aligüncan bu konuyu Lise Matematik forumunda açtı
    Cevap: 7
    Son mesaj : 06 Şub 2011, 23:53
  5. Cevap: 1
    Son mesaj : 29 Oca 2011, 22:47
Forum Kullanım ve Gizlilik Kuralları