1. #1

    Grubu
    Yasaklı üye
    İş
    9. sınıf

    Sponsorlu Bağlantılar

    kümeler

    soru : A ve B birer kümedir.

    s(A\B) : 3 = s(A∩B) : 2 = s(B\A) : 5

    s(A∪B) = 40

    ise, s(A∩B) kaçtır?
    CEVAP : 8


    SORU : A = {1,2,3,4,5,6,7,8}
    kümesinin 2 elemanlı alt kümelerinin kaç tanesinde elemanların toplamı tek sayıdır?
    CEVAP : 16

    SORU : A = {1,2,3,4,5,6,7,8}
    kümesinin 2 elemanlı alt kümelerinin kaç tanesinde elemanların toplamı çift sayıdır?
    CEVAP :12

    SORU : A = {-2,-1,0,3,4,7}
    kümesinin 3 elemanlı alt kümelerinin kaç tanesinde elemanların çarpımı negatiftir?
    CEVAP : 6


    SORU : A = {-3,-2,-1,0,1,2,3,4}
    kümesinin 2 elemanlı alt kümelerinin kaç tanesinde elemanların çarpımı pozitif değildir?

    CEVAP : 19

  2. #2

    Statü
    Grubu
    Üye
    İş
    9. sınıf

    Sponsorlu Bağlantılar

    C4)içinde -2 bulundurup -1 ve 0 bulundurmayan 3 elm. alt küme sayısı 3*2/2=3
    içinde -1 bulundurup -2 ve 0 bulundurmayan 3 elm. alt küme sayısı 3*2/2=3
    3+3=6
    Matematik, farklı şeylere aynı ismi verme sanatıdır. - Jules Henri Poincaré

  3. #3

    Statü
    Grubu
    Üye
    İş
    9. sınıf

    Sponsorlu Bağlantılar

    C5) pozitif olan 2 elemanlı alt kümeler 1,2,3,4 arasından seçilmiş 2 elemanlı alt kümeler 4*3/2=6
    ve -3,-2,-1 arasından seçilmmiş 2 elemanlı alt kümeler 3*2/2=3
    toplamda iki elemanlı alt küme sayısı 8*7/2=28
    28-6-3=19
    Matematik, farklı şeylere aynı ismi verme sanatıdır. - Jules Henri Poincaré

  4. #4

    Statü
    Grubu
    Üye
    İş
    9. sınıf
    c3)ya her iki eleman tek olacak 4*3/2=6
    ya da her iki eleman çift olacak 4*3/2=6
    6+6=12
    Matematik, farklı şeylere aynı ismi verme sanatıdır. - Jules Henri Poincaré

  5. #5

    Statü
    Grubu
    Üye
    İş
    9. sınıf
    C2) eğer 3. sorunun devamı gibi düşünürsek kalan kümeler tek olacak 8*7/2-12=28
    Matematik, farklı şeylere aynı ismi verme sanatıdır. - Jules Henri Poincaré

  6. #6

    Statü
    Grubu
    Üye
    İş
    9. sınıf
    her biri kendini bölen sayıyla orantılı olacağından

    2x+3x+5x=40
    x=4
    2x=8
    Matematik, farklı şeylere aynı ismi verme sanatıdır. - Jules Henri Poincaré

  7. #7

    Grubu
    Yasaklı üye
    İş
    9. sınıf
    biraz daha ayrıntılı cevap verebilen yok mu ?

  8. #8

    Statü
    Grubu
    Site sahibi
    İş
    Matematik Öğretmeni
    ayrıntılı cevap verince ne değişiyor bizim için. Bu ikinci konun 10 soru sordun en az yarım saatlik emek harcandı sorularına daha bir teşekkür bile etmemişsin. Böyle insanları forumda barındırmıyoruz.

  9. #9

    Statü
    Grubu
    Site sahibi
    İş
    Matematik Öğretmeni
    insan ilk önce verilen cevaplara bi teşekkür eder. sonra benim için biraz daha ayrıntılı yaparmısınız çözümleri diye istekte bulunabilir.


 

  • Bu yazıyı beğenerek
    destek
    verebilirsiniz

    Foruma üye olmana gerek yok! Facebook hesabınla yorumlarını bekliyoruz!
  • Benzer konular

    1. Kümeler
      çlşkn, bu konuyu "9. sınıf matematik soruları" forumunda açtı.
      : 2
      : 26 Eki 2013, 20:39
    2. kümeler
      pinarrim19, bu konuyu "9. sınıf matematik soruları" forumunda açtı.
      : 1
      : 17 Eki 2012, 18:12
    3. kümeler
      izmirboy, bu konuyu "9. sınıf matematik soruları" forumunda açtı.
      : 8
      : 25 Tem 2012, 19:20
    4. Kümeler
      naknac, bu konuyu "9. sınıf matematik soruları" forumunda açtı.
      : 3
      : 19 Tem 2012, 17:10
    5. Kümeler
      naknac, bu konuyu "9. sınıf matematik soruları" forumunda açtı.
      : 3
      : 18 Tem 2012, 16:26
    Forum Kullanım ve Gizlilik Kuralları