1. #1

    Statü
    Grubu
    Üye
    İş
    10. sınıf

    Sponsorlu Bağlantılar

    Rasyonel Sayılarda Sıralama (5)

    S-1


    20
    33
    40
    53
    80
    93




    S-2


    x negatif,
    x
    11
    x
    21
    x
    41




    S-3


    0,5
    0,5
    a
    b
    a⁻¹


    S-4


    10
    11
    100
    111
    1000
    1111




    S-5


    −0,65 , −0,66 , −0,6

    Hepsi büyükten küçüğe doğru sıralanacak, yardım ederseniz sevinirim, yarına yetişmesi gerek, şimdiden teşekkürler

  2. #2

    Statü
    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Üniversite

    Sponsorlu Bağlantılar

    C-1

    Küçük sayılar ile deneyerek bir genelleme yapabilirsin.
    Verilen sayıların ortak özelliği ne? Hepsi pozitif, pay paydadan küçük ve aralarındaki fark hepsinde aynı.

    Ben de bu özelliklere sahip küçük sayılar seçerim.
    1/2
    2/3
    3/4

    Bu sayıların değerlerini yaklaşık olarak biliyorum.
    1/2=%50
    2/3≈%66
    3/4=%75

    Demek ki sayılar büyüdükçe kesrin değeri artıyormuş.

    Öyleyse,

    80/93>40/53>20/33

  3. #3

    Statü
    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Üniversite

    Sponsorlu Bağlantılar

    C-2

    x'e küçük ve pozitif bir değer ver, mesela 1.

    1/11
    1/21
    1/41

    Bunların sıralamasını yap,
    1/11>1/21>1/41

    x negatif olduğunda sıralama tersten olacaktır.
    -1/41>-1/21>-1/11

    -1 gördüğün yere x yaz,

    x/41>x/21>x/11

  4. #4

    Statü
    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Üniversite
    C-3

    Soruyu biraz daha düzgün yazabilirsin, anlaşılmıyor sanırım

    C-4

    10/11>100/111>1000/1111

  5. #5

    Statü
    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Üniversite
    C-5

    Yine negatiflikleri göz ardı et, en sonunda sıralamayı tersine çeviririz.

    0,65 , 0,66 , 0,6

    0,65=0,65656565...
    0,66=0,6600000...
    0,6=0,666666666...

    Virgülden sonraki ilk 3 basamaklarına bakarak sıralamalarını bulabiliriz.

    666>660>656

    0,6>0,66>0,65

    Negatif olduklarından sıralamayı tersten yazarız,

    -0,65>-0,66>-0,6

  6. #6

    Statü
    Grubu
    Üye
    İş
    10. sınıf

    S-3

    Çok teşekkür ederim gerçekten

    a=0,5/0,5
    b=a⁻¹
    c=a/b

  7. #7

    Statü
    Grubu
    Moderatör
    İş
    Diğer
    C-4

    Pozitif sayılarda pay ve payda arasındaki fark arttıkça kesrin değeri azalır.

    10/11>100/111>1000/1111
    cevap doğru ama verdiğin kural doğru değil

  8. #8

    Statü
    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Üniversite
    cevap doğru ama verdiğin kural doğru değil
    Hocam kısaca;
    10/11= 1000/1100
    100/111= 1000/1110
    1000/1111 şeklinde yapmak daha kolay sanki.
    Bizi cehenneme de koysan,
    Yine orada Rahman ve Rahim olduğunu haykıracağız!
    Yine Sana ellerimizi kaldıracak,
    Yine Sana Rabb diyeceğiz!

    Sen başka birşey dedirtme Ya Rabbi! (Amin!)

  9. #9

    Statü
    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Üniversite
    cevap doğru ama verdiğin kural doğru değil
    Kusura bakmayın hocam genelleme yapmaya çalışmıştım, olmamış

  10. #10

    Statü
    Grubu
    Üye
    İş
    10. sınıf

    S-3

    a=0,5/0,5
    b=a⁻¹
    c=a/b


 
1 2

  • Bu yazıyı beğenerek
    destek
    verebilirsiniz

    Foruma üye olmana gerek yok! Facebook hesabınla yorumlarını bekliyoruz!
  • Benzer konular

    1. Ondalık Sayılarda Sıralama
      Vesaire, bu konuyu "9. sınıf matematik soruları" forumunda açtı.
      : 2
      : 14 Tem 2014, 16:22
    2. sayılarda sıralama üslü,köklü
      Rahmisidar, bu konuyu "KPSS Matematik" forumunda açtı.
      : 1
      : 16 Şub 2014, 01:19
    3. Üslü sayılarda sıralama
      dilaramutlu, bu konuyu "KPSS Matematik" forumunda açtı.
      : 11
      : 08 Eyl 2012, 16:25
    4. Rasyonel sayılarda sıralama
      bkb1988, bu konuyu "Kpss matematik soruları" forumunda açtı.
      : 5
      : 28 Ara 2011, 15:22
    5. üslü sayılarda sıralama
      muratcan, bu konuyu "9. sınıf matematik soruları" forumunda açtı.
      : 1
      : 07 May 2011, 15:17
    Forum Kullanım ve Gizlilik Kuralları