1. #11

    Statü
    Grubu
    Üye
    İş
    Diğer

    Sponsorlu Bağlantılar

    5.50=250
    8+10=18
    250−18=232
    4.232=928
    3+928=931
    hocam allah razı olsun ya okadar çok uğraştım ama çıkmıyordu

  2. #12

    Statü
    Grubu
    Moderatör
    İş
    Diğer

    Sponsorlu Bağlantılar

    O zaman o programı yapan kişinin beynine sağlık diyelim.
    Bu arada, geçen sene, küllenen bir tartışmayı, alevlendireyim
    Bu tür işlemlerde, teknolojiden faydalanmak ne kadar doğru?
    Sayın gereksizyorumcunun kulaklarını çınlatayım
    hocam burada size yakın duruyorum.
    bu soruda amaç 931 i bulmak değil 931 i bulan işlemleri bulmak. her ne kadar sorunun anlamlılığı tartışılabilirse de (bana göre beyin cimnastiği açısından soru anlamlı) bu soru soruluyorsa bence sorunun muhattabı program kullanmadan çözmeli. Serkan hocamız bu sorunun ana muhattabı değil sadece bak bu şekilde çözebilirsin diyor o programdan faydalandıysa sadece cimnastiğe iştirak etmemiş oluyor. (politik cevap böyle olur )

  3. #13

    Statü
    Grubu
    Site sahibi
    İş
    Matematik Öğretmeni

    Sponsorlu Bağlantılar

    Ayrıca, yazdıklarımdan algoritma meselesini düşününce akla şöyle bir şeyler gelebilir. Algoritmayı yapabilmek için bu işlemi çözebilmeli ya da sonuca ulaşabilmek için ana sayı ile diğer sayılar arasındaki ilişkiyi görebilmeli diye düşünülebilir.

    Burada şöyle bir ayrım olması gerekiyor. Bu algoritmayı yapacaklara bu işin ayrıntısı öğretilmesi gerekiyor. Herkesin bu işin ayrıntısını bilmesi bu işlemlerde profesyonel olması gerekmiyor bence.

    Şöyle bir benzetme yapayım. Muhtaç bir insana yiyecek vermek, ulaştırmak gerekiyor diyelim. Bu insana bu yardım yapmayı düşünen yardımsever insan ile yiyecekleri üreten insan arasında bir ayrım vardır.

    Yiyecekleri üreten insanın (fırıncı, çiftçi, gıda mühendisi,...) görevini, bu yardımı gerçekleştirmeyi düşünen kişinin yapması gerekmiyor. Bu yardımsever kişi sadece bu yiyecekleri hazır olarak temin edip o kişiye ulaştırması ile insanlık görevini tamamlıyor.

    Burada her iki insana ihtiyaç var. Ama ikisinin görevleri farklı olduğu için farklı şekilde eğitim almaları yeterlidir.

  4. #14

    Statü
    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Matematik Öğretmeni
    hocam burada size yakın duruyorum.
    bu soruda amaç 931 i bulmak değil 931 i bulan işlemleri bulmak. her ne kadar sorunun anlamlılığı tartışılabilirse de (bana göre beyin cimnastiği açısından soru anlamlı) bu soru soruluyorsa bence sorunun muhattabı program kullanmadan çözmeli. Serkan hocamız bu sorunun ana muhattabı değil sadece bak bu şekilde çözebilirsin diyor o programdan faydalandıysa sadece cimnastiğe iştirak etmemiş oluyor. (politik cevap böyle olur )
    İlm-i siyaseti iyi biliyorsunuz sayın gereksizyorumcu.
    Aynı fikirde olmamızın, beni duygulandırdığını söylemeden edemiycem
    3 tür beyin vardır.
    Küçük beyinler, insanları;
    Orta beyinler, olayları;
    Büyük beyinler, fikirleri;
    tartışır.

  5. #15

    Statü
    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Matematik Öğretmeni
    Ayrıca, yazdıklarımdan algoritma meselesini düşününce akla şöyle bir şeyler gelebilir. Algoritmayı yapabilmek için bu işlemi çözebilmeli ya da sonuca ulaşabilmek için ana sayı ile diğer sayılar arasındaki ilişkiyi görebilmeli diye düşünülebilir.

    Burada şöyle bir ayrım olması gerekiyor. Bu algoritmayı yapacaklara bu işin ayrıntısı öğretilmesi gerekiyor. Herkesin bu işin ayrıntısını bilmesi bu işlemlerde profesyonel olması gerekmiyor bence.

    Şöyle bir benzetme yapayım. Muhtaç bir insana yiyecek vermek, ulaştırmak gerekiyor diyelim. Bu insana bu yardım yapmayı düşünen yardımsever insan ile yiyecekleri üreten insan arasında bir ayrım vardır.

    Yiyecekleri üreten insanın (fırıncı, çiftçi, gıda mühendisi,...) görevini, bu yardımı gerçekleştirmeyi düşünen kişinin yapması gerekmiyor. Bu yardımsever kişi sadece bu yiyecekleri hazır olarak temin edip o kişiye ulaştırması ile insanlık görevini tamamlıyor.

    Burada her iki insana ihtiyaç var. Ama ikisinin görevleri farklı olduğu için farklı şekilde eğitim almaları yeterlidir.
    Zaten, bu algoritmayı hazırlayana gıpta ettiğimi o yüzden söyledim.
    Benzetmeniz çok güzel. Programcılık aynen sizin dediğiniz gibi, insanlığa hizmet bir anlamda.
    Bu tür konularda, teknolojinin kullanılmasına karşı olmam, teknolojiye karşı olmamdan değil, ki ben de kendimce programcılıkla uğraşıyorum.
    Burada mesele, insanların "hiç" beyin cimnastiği yapmadan, hazıra konmaları, bir de, bu tür programların sonuçlarından, nasiplenebiliyorlar mı? yani, 2 kere bu programı kullanıp, 3. de, kendi yapmak için uğraşıyor mu, y ada işlemin nasıl yapıldığı hakkında fikir üretip, yorumlayabiliyor mu?

    Ben çok kötü bir öğretmenim. Derste öğrenciye öyle bir işkence çektiriyorum ki.
    Tahtaya bir soru yazıyorum, soru çözülene kadar, (bazen 2 ders) çözülmesi için bekliyorum. Birisi çözerse ne ala, çözemezse, dersin sonunda ben çözüyorum. Öğrencinin, o soruyu çözerken düştüğü hatalar, onlardan çıkardığı ders, yanına kar kalıyor. Yoksa, yaz soruyu çöz soruyu, yaz soruyu - çöz soruyu. Öğretmenlik bu değil. Yaptıkları hataları düzelttiğim zaman, bir daha o hatayı yapmıyorlar. İşte eğitim bu. Zaten eğitimin temel prensibi şudur :" Öğrenci, çözümünü öğrendiği değil, çözdüğü soruyu öğrenir. ". İşte bu programlara karşı olmamın nedeni. Hazıra konmak, kolaya kaçmak her zaman tatlı geliyor. Maalesef , sınav sitemi denilen bir uygulama mevcut ve bu sınavlarda, böyle teknolojik gelişmelerden yararlanma izni yok. Tamamıyle beyninle başbaşasın, ve bir soru için 1 dakikan var. Hızlı işlem yapma, zihinden işlem yapma yönünü geliştirmez, herşeyi, programlardan, cep telefonundan, hesap makinesinden yaparsan, sınavda da oturur, dört işlemi kalemle yaparsın. Önce bu yönünü geliştir de, sonra naaparsan yap.
    3 tür beyin vardır.
    Küçük beyinler, insanları;
    Orta beyinler, olayları;
    Büyük beyinler, fikirleri;
    tartışır.


 
1 2

  • Bu yazıyı beğenerek
    destek
    verebilirsiniz

    Foruma üye olmana gerek yok! Facebook hesabınla yorumlarını bekliyoruz!
  • Benzer konular

    1. Sorum
      matpsycholog, bu konuyu "Özel geometri soruları" forumunda açtı.
      : 4
      : 30 Eyl 2012, 00:57
    2. 6 Sorum Var.
      meteyavuz, bu konuyu "9. sınıf matematik soruları" forumunda açtı.
      : 18
      : 24 Eki 2011, 18:59
    3. sorum varr
      sinsi, bu konuyu "8. sınıf matematik soruları" forumunda açtı.
      : 2
      : 06 Nis 2011, 18:19
    4. 3 sorum var
      T__, bu konuyu "8. sınıf matematik soruları" forumunda açtı.
      : 5
      : 08 Şub 2011, 15:30
    5. Bir sorum var
      T__, bu konuyu "8. sınıf matematik soruları" forumunda açtı.
      : 1
      : 30 Oca 2011, 23:43
    Forum Kullanım ve Gizlilik Kuralları