1. (Sbs-2009)
2.
3.Arkadaşlar bu soruyu yaparken çözümünde, a2 ifadesini eklemiş.Bunun nedeni nedir?a2 nereden geliyor?
Önceki yardımlarınız içinde gerçekten teşekkür ederim.
1. (Sbs-2009)
2.
3.Arkadaşlar bu soruyu yaparken çözümünde, a2 ifadesini eklemiş.Bunun nedeni nedir?a2 nereden geliyor?
Önceki yardımlarınız içinde gerçekten teşekkür ederim.
Matematik editöründe bir çok sembol ayrıca java matematik editörüde vardır (bakınız). Sürekli bu şekilde resimler göndermeyiniz. Editörleri kullanınız.
1.soruda D şıkkı yanlış yazılmış sanırım. x²- y² şeklinde olmalıydı. Her öğrenciye grubundaki öğrenci sayısı kadar şeker dağıtırsak x grubunda x2 şeker olur.Aynı şekilde y grubunda da y2 tane şeker olur.Şeker sayısının farkı x2-y2'dir.Bu da (x+y)(x-y)'ye eşittir.x+y bize sınıf mevcudunu verecektir.
2)(a2-b2=(a-b)(a+b) -2bc-2ac=-2c(a+b) (a+b)'ler ortak oldu.
(a+b)(a-b-2c)/a+b=a-b-2c
3)a2 ve -a2 eklemiş.Terim eklemeden de bu soru yapılabilirdi
b2-4=(b-2)(b+2)
-2ab-2ac=-2a(b+2) Bu iki ifadede b+2'ler ortak oldu.
(b+2)(b-2-2a)
b+2 çarpanlarından biridir.
Sorular uzun olduğu için böyle gönderdim Adminim.Elimden geldiğince matematik editörünü de kullanmaya çalışırım.
nahutab97 arkadaşım cevapların için teşekkür ederim.
1.soruda Gruplardaki öğrenci sayıları farkı ile şeker sayılarının farkı dediği için,ve gruptaki kişi sayısı kadar,gruplara şeker dağıtıldığı için:
1. ve 2. grup Bu gruplarda x kişi ve y kişi
Şeker sayıları ise kişi sayıları ile aynı olduğundan,onlarda x şeker ve y şeker oluyor.
Buradan gruplar, x² ve y² oluyor değil mi?Sonrasında farklarını kullanarak dediği için,iki kare farkı özdeşliğini kullanıyoruz.
Foruma üye olmana gerek yok! Facebook hesabınla yorumlarını bekliyoruz!