1. #1

    Statü
    Grubu
    Üye
    İş
    9. sınıf

    Sponsorlu Bağlantılar

    yukarı Üslü Sayılar ve Olasılık

    1.Soru: 5 evli çift arasından ard arda 2 kişi seçiliyor.Birinin bay birinin bayan olma olasılığı kaçtır?


    2.soru:

    3.soru:

    4.soru:

    5.soru:

  2. #2

    Statü
    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Üniversite

    Sponsorlu Bağlantılar

    C-1

    Toplam 10 kişi var, 5 bayan, 5 erkek. İlk seçtiğimiz kişinin bayan olma ihtimalı 5/10, ikinci seçtiğimiz kişinin erkek olma ihtimali 5/9
    (5/9).(5/10)= 5/18

  3. #3

    Statü
    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Üniversite

    Sponsorlu Bağlantılar

    C-2

    Artış miktarına bakarsan,
    1 ve 2. adım arasında 32 artmış,
    2 ve 3. adım arasında 16 artmış,
    3 ve 4. adım arasında 8 artacak,
    4 ve 5. adım arasında 4 artacak.

    Biz zaten 3. adımı biliyoruz (112), öyleyse 112+12=124 olacaktır 5 adımda.

  4. #4

    Statü
    Grubu
    Site sahibi
    İş
    Matematik Öğretmeni
    c-3) 4.22n. 52n+2 = 22. 22n. 52n+2= 22n+2. 52n+2= (2.5)2n+2= 102n+2

    10 un kuvvetleri kısa yoldan bulabiliriz. 105=100.000 dir yani 6 basamaklıdır. Ama 5 tane sıfır vardır.

    O zaman 102n+2 2n+2+1 basamaklı bir sayıdır. 2n+3 basamaklıdır.
    2n+3=9 olmaldır. 2n=6 => n=3

  5. #5

    Statü
    Grubu
    Site sahibi
    İş
    Matematik Öğretmeni
    C-4)
    I. 2-3= -
    1
    kare
    ise



    1
    8
    = -
    1
    kare



    içler dışlar çarpımından kare=-8 dir.

    II. (-2)-3= -2-3= -1/8 dir. -1/8=-8/üçgen ise içler dışlar çarpımından Üçgen=64 dür.

    III. -(-2)-3=1/8 dir 1/8= -2/daire daire=-16 dır. Cevap B şıkkıdır.

  6. #6

    Statü
    Grubu
    Site sahibi
    İş
    Matematik Öğretmeni
    C-5) a pozitif tam sayı ise a yerine 2 vererek o ifadeleri bularak kıyaslama yapabilisin. ayerin 1 verme çünkü 1 verirsen bütün kuvvetleri eşit çıkabileceği için sıkıntı çıkar. 1 haricinde bir çok pozitif tam sayı vrebilirsin a yerine. ama en iyisi 2 dir. işlem kolay olur.

    I. (-2)2=4
    II. (-2)-2= 1/4
    III. (-1/2)3= -1/8
    IV. -(-1/2)3= -(-1/8)=1/8

    I>II>IV>III

  7. #7

    Statü
    Grubu
    Üye
    İş
    8. sınıf
    [(3x+2+3x+1)/(3x−2×3x−1) ]+ [ (5x+5x1)/(5x−4×5x−1) ]

  8. #8

    Statü
    Grubu
    Üye
    İş
    8. sınıf
    burası neden normal görülmedi alt taraf normal ama üst tarafta nasıl hata yaptım bide bu sorunun cevabı nasıl olmalı
    3[UST]x+2[/UST]+3[UST]x+1[/UST]
    3x−2×3x−1
    +
    5[UST]x[/UST]+5[UST]x1[/UST]
    5x−4×5x−1

  9. #9

    Statü
    Grubu
    Site sahibi
    İş
    Matematik Öğretmeni
    x²+y³
    y⁵



    şeklinde olduğunda çalışıyor. Ama kesir kodunu kullanırken üst kısmında çoklu ifade yazılamıyor.

  10. #10

    Statü
    Grubu
    Moderatör
    İş
    Diğer
    1.soruda cevap daha fazla olmali gibi. muhtemelen 2 ile daha carpilmali.

Diğer çözümlü sorular için alttaki linkleri ziyaret ediniz


 
1 2

  • Bu yazıyı beğenerek
    destek
    verebilirsiniz

    Foruma üye olmana gerek yok! Facebook hesabınla yorumlarını bekliyoruz!
  • Benzer konular

    1. Sayılar(basamak kavramı, taban aritmetiği, üslü sayılar)
      kaan121, bu konuyu "9. sınıf matematik soruları" forumunda açtı.
      : 2
      : 06 Eyl 2014, 15:13
    2. üslü sayılar-olasılık
      ofli_fatih, bu konuyu "8. sınıf matematik soruları" forumunda açtı.
      : 4
      : 06 Kas 2012, 16:34
    3. üslü sayılar,çok büyük ve çok küçük pozitif sayılar konu anlatım sunusu
      balbeyden, bu konuyu "İlköğretim Matematik Öğretmenleri" forumunda açtı.
      : 1
      : 19 Eyl 2011, 21:50
    4. sayılar, üslü sayılar, mutlak değer, köklü sayılar
      aligüncan, bu konuyu "Ygs & Lys Matematik" forumunda açtı.
      : 7
      : 06 Şub 2011, 21:53
    5. : 1
      : 29 Oca 2011, 20:47
    Forum Kullanım ve Gizlilik Kuralları