1. #1

    Grubu
    Üye
    İş
    8. sınıf

    Belge Üslü sayılar

    1)
    a= -2 ve b= 2⁻¹ olmak üzere,

    a.b/a²+2b işleminin sonucu aşağıdakilerden hangisidir?


    A) -1/2 B) -1/5 C) 1/5 D) 1


    2) 4,5.10^16.12,4.10⁻²³ işleminin sonucunun bilimsel gösterimi aşağıdakilerden hangisidir?

    A) 0,558 . 10⁻⁵ B) 5,58 . 10^⁻6

    C) 5,58 . 10⁻⁵ C) 5,58 . 10^⁻7

    3) x=2,2.10^⁻8
    y=1,4.10^⁻7
    z=1,3.10^⁻6

    Yukarıdaki sayıların doğru sıralanışı aşağıdakilerden hangisidir?

    A) x > y > z B) z > x > y C) z > y > x D) y > x > z

    4) (1/16)⁻⁴ : (1/64)⁻⁵ işleminin sonucu kaçtır?

    A) 2^10 B) 4² C) 4⁻² D) 2⁻¹⁴

    5) (1/3)⁻⁵ : (-1/9)⁻³ işleminin sonucu aşağıdakilerden hangisi ile çarpılırsa, sonuç pozitif bir tam sayı olur?

    A) 3⁻¹ B) (-1/3)⁻² C) -3⁻¹ D) -3⁴


    Lütfen işlemleriyle birlikte anlatırmısınız? Şimdiden Teşekkürler

  2. #2

    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Matematik Öğretmeni
    5) (1/3)⁻⁵ : (-1/9)⁻³ işleminin sonucu aşağıdakilerden hangisi ile çarpılırsa, sonuç pozitif bir tam sayı olur?

    A) 3⁻¹ B) (-1/3)⁻² C) -3⁻¹ D) -3⁴

    (1/3)⁻⁵ : (-1/9)⁻³=35 : (-9)3

    =35 : (-(3)6)

    =-1/3

    -34 ile çarpılırsa, sonuç pozitif tamsayı olur.

  3. #3

    Grubu
    Üye
    İş
    8. sınıf
    Teşekkür ederim hocam. 1-2-3-4 yapacakmısınız?

  4. #4

    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Matematik Öğretmeni
    4) (1/16)⁻⁴ : (1/64)⁻⁵ işleminin sonucu kaçtır?

    A) 2^10 B) 4² C) 4⁻² D) 2⁻¹⁴

    =48 : 415

    =4-7

    =2-14

  5. #5

    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Matematik Öğretmeni
    3) x=2,2.10^⁻8
    y=1,4.10^⁻7
    z=1,3.10^⁻6

    Yukarıdaki sayıların doğru sıralanışı aşağıdakilerden hangisidir?

    A) x > y > z B) z > x > y C) z > y > x D) y > x > z

    x=2,2.10-8

    y=14.10-8

    z=130.10-8


    x<y<z

  6. #6

    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Matematik Öğretmeni
    2) 4,5.10^16.12,4.10⁻²³ işleminin sonucunun bilimsel gösterimi aşağıdakilerden hangisidir?

    A) 0,558 . 10⁻⁵ B) 5,58 . 10^⁻6

    C) 5,58 . 10⁻⁵ C) 5,58 . 10^⁻7

    Bilimsel gösterim:
    1 ≤ a <10

    a.10n


    4,5.1016.12,4.10-23

    =55,8.10-7

    =5,58.10-6

  7. #7

    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Matematik Öğretmeni
    1)
    a= -2 ve b= 2⁻¹ olmak üzere,

    a.b/a²+2b işleminin sonucu aşağıdakilerden hangisidir?

    a.b=-1

    a²=4

    2b=1

    (-1)/(4+1)
    =-1/5

  8. #8

    Grubu
    Üye
    İş
    8. sınıf
    Gerçekten size ihtiyacım vardı... İlgilendiğiniz için çok teşekkür ederim.

  9. #9

    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Matematik Öğretmeni
    Rica ederim canım.
    İyi çalışmalar


 

  1. Bu yazıyı beğenerek
    destek
    verebilirsiniz

    Foruma üye olmana gerek yok! Facebook hesabınla yorumlarını bekliyoruz!

Benzer konular

  1. Sayılar(basamak kavramı, taban aritmetiği, üslü sayılar)
    kaan121 bu konuyu 9. sınıf matematik soruları forumunda açtı
    Cevap: 2
    Son mesaj : 06 Eyl 2014, 18:13
  2. Sayılar/Üslü-Köklü Sayılar/Çrp.Ayırma/Polinom
    Million bu konuyu Lise Matematik forumunda açtı
    Cevap: 6
    Son mesaj : 04 Tem 2013, 02:00
  3. üslü sayılar,çok büyük ve çok küçük pozitif sayılar konu anlatım sunusu
    balbeyden bu konuyu İlköğretim Matematik Öğretmenleri forumunda açtı
    Cevap: 1
    Son mesaj : 20 Eyl 2011, 00:50
  4. sayılar, üslü sayılar, mutlak değer, köklü sayılar
    aligüncan bu konuyu Lise Matematik forumunda açtı
    Cevap: 7
    Son mesaj : 06 Şub 2011, 23:53
  5. Cevap: 1
    Son mesaj : 29 Oca 2011, 22:47
Forum Kullanım ve Gizlilik Kuralları