1. #1

    Grubu
    Üye
    İş
    12. sınıf

    bölme





  2. #2

    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Matematik Öğretmeni
    1.
    168=143+25=xn+y
    xk+y+25=xn+y
    25=x(n-k)
    x=5 ve 25 olabilir ve dolayıısyla y=3 ve 18 den 21 eder.

    2.
    x=15 olmalıdır ve dolayısıyla y=1/3 eder ki x/ymaks=45

    3.
    x2-8x=y2-8y
    (x-y).(x+y)=8(x-y)
    x+y=8 --> (x,y)={(1,7),(2,6),(3,5),(5,3)(6,2),(7,1)} şeklinde x altı tane.

    4.
    Soru yanlış.

  3. #3

    Grubu
    Üye
    İş
    12. sınıf
    2.soruda nasıl anladınız hemen 15 olduğunu
    3.soru tamam x+y=8 ama x ve y tamsayı x e -1 deriz -2 deriz sonsuza kadar.
    4.soru yanlış demişsiniz ama finalde kolay kolay yanlış soru olmuyor.

  4. #4

    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Matematik Öğretmeni
    Final kim ki?!. Dershânelerden bir dershânedir. Yâni, onlar da insan. Şarkı vardı: "Hatasız kul olmaz, hatalı sev beni" diye...

    x=17 için x/y=44,2
    x=16 için x/y=44,8
    x=15 olmalı.

    Veya TÜREV yaparsınız:
    x/y=t ise t=(30y-5)/y2 ---> t'(y)=0 --> 30y2-2y(30y-5)=0 --> y=1/3 ve x=15 olur.

    3. soru da yanlış anlatım var:
    Zaten; x+y=8 Diyofant denklemdir, sonsuz tane x ve y tamsayısı vardır. Ben 6 ile işartelediğiniz için "poziif tamsayılarda" çözdüm. Yâni soru yanlış, "pozitif tamsayı" ibâresi olacak!

    4. soru:
    Sadece 1152, 32'ye bölünür, o da (ab)=36 eder. 32 ile 36 nın yanlış çarpımı 9792 etmez!

    Ayrıca yanlış sonuçtaki 92 için ab={96,46} olabilir, fakat buradan da 9792 çıkmaz!

  5. #5

    Grubu
    Üye
    İş
    12. sınıf


    anladım.peki bu da mı yanlış.ya da yanlış olmasa bile bu tarz sorular nasıl çözülür.teşekkürler

  6. #6

    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Matematik Öğretmeni
    Anlattık ya yukarıda, yanlış çarpımın elde'siz toplamı olan (lm) son iki rakamına bakılır:

    ...22 den dolayı ab=61 olabilir, çünkü 61.2=122 eder. Hakkaten 61.32'nin yanlış çarpımı 18422'dir. O zaman doğru çarpım:

    61.32=1952

  7. #7

    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Öğretmen
    18422 cevabı sayının 32 ile değil 302 ile çarpımından çıkan cevaptır, çünkü prs asıl yerinde değil bir basamak yerine 2 basamak kaydırılmıştır.
    18422/302=61 ie ab sayısı bulunur 61.32 ile de doğru sonuç...

  8. #8

    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Matematik Öğretmeni
    Alıntı ayhaneva'den alıntı Mesajı göster
    18422 cevabı sayının 32 ile değil 302 ile çarpımından çıkan cevaptır, çünkü prs asıl yerinde değil bir basamak yerine 2 basamak kaydırılmıştır.
    18422/302=61 ie ab sayısı bulunur 61.32 ile de doğru sonuç...

    302'yi nereden çıkardın!?.


  9. #9

    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Öğretmen
    hocam 61 i 302 ile çarpmayı denedin mi..

  10. #10

    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Matematik Öğretmeni
    Çarp; 18422 çıkar, tamam da bir basamak kaydırmış da ondan o çıkar. 302'nin 0'ından 000'lı kısım gelir, kaydırdığı için 000 ve dolyısıyla 302 ile iş görüyormuş gibi olmuş. Ama sadece "olmuş". Genel anlamda 302 ile alâkamız yok!

    32 ile alâkamız var. Beni yanlışa çıkartmak istemişsin sanki, "32 değil 302" demişsin sen de ona takıldım.

    302.61=18422 şılarda yok, 32 ile çarpımı var. Yanlış bir çarpımdan bahsediyoruz zaten burada, 302 gibi üç basamaklımız yok ki?.. Anlatabiliyor muyum?


 
2 sayfadan 1.si 12 SonuncuSonuncu

  1. Bu yazıyı beğenerek
    destek
    verebilirsiniz

    Foruma üye olmana gerek yok! Facebook hesabınla yorumlarını bekliyoruz!

Benzer konular

  1. bölme
    furkan0650 bu konuyu 9. sınıf matematik soruları forumunda açtı
    Cevap: 8
    Son mesaj : 21 Tem 2013, 19:57
  2. bölme
    berk aslan bu konuyu Lise Matematik forumunda açtı
    Cevap: 5
    Son mesaj : 04 Eki 2011, 22:43
  3. bölme
    mmrt85 bu konuyu Lise Matematik forumunda açtı
    Cevap: 2
    Son mesaj : 24 Mar 2011, 19:07
  4. bölme
    mmrt85 bu konuyu Lise Matematik forumunda açtı
    Cevap: 3
    Son mesaj : 24 Mar 2011, 00:49
  5. böLme
    lcccl26 bu konuyu Lise Matematik forumunda açtı
    Cevap: 1
    Son mesaj : 22 Mar 2011, 16:45
Forum Kullanım ve Gizlilik Kuralları