1. #1

    Statü
    Grubu
    Üye
    İş
    9. sınıf

    Sponsorlu Bağlantılar

    Karmaşık Sayılar...

    1) Köklerinden biri 2-3i reel katsayılı ikinci derc. denklem?

    2) √-3.√-4.√-6.√-8 ?

    3) Reel katsayılı 2x² - (a-3)x ⁺ b =0 ikinci derc. köklerinden biri 1⁺2i old g. a.b ?

    Teşekkürler...

  2. #2

    Statü
    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Matematik Öğretmeni

    Sponsorlu Bağlantılar

    canım sen 9. sınıfta olduğuna emin misin ?
    3 tür beyin vardır.
    Küçük beyinler, insanları;
    Orta beyinler, olayları;
    Büyük beyinler, fikirleri;
    tartışır.

  3. #3

    Statü
    Grubu
    Üye
    İş
    9. sınıf

    Sponsorlu Bağlantılar

    canım sen 9. sınıfta olduğuna emin misin ?
    Ben 9 a gidiyorum ama abim mattan hiç anlamaz o bana soruyor ben de size
    Şöyle açıklayayım abim bilgisayar kullanması yasak oturdu mu kalkmıyor bir daha. Oyuna falan başlıyor her neyse o yüzden yani... Bu arada mümkünse soruları çok kısa anlatarak yapabilir misiniz hocam?

  4. #4

    Statü
    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Matematik Öğretmeni
    tamam canım.
    sen derdini arzettin, biz de yardım ederiz sana.
    ama biraz bekleticem, çıkmam gerekiyor.
    diğer arkadaşlar da bakabilir.
    3 tür beyin vardır.
    Küçük beyinler, insanları;
    Orta beyinler, olayları;
    Büyük beyinler, fikirleri;
    tartışır.

  5. #5

    Statü
    Grubu
    Üye
    İş
    9. sınıf
    tamam canım.
    sen derdini arzettin, biz de yardım ederiz sana.
    ama biraz bekleticem, çıkmam gerekiyor.
    diğer arkadaşlar da bakabilir.
    Hiç sorun değil hocam

  6. #6

    Grubu
    Yasaklı üye
    İş
    12. sınıf
    1-
    x1=2-3i
    x2=2+3i
    (reel katsayılı denklemlerde bir kök verilmiş ise diğer kök eşleniğidir)
    denklem xkare-Tx+Ç=0 olmalı
    x1+x2=4
    x1.x2=13
    denklem x kare-4x+13=0 olmalı

  7. #7

    Statü
    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Üniversite
    C-1

    Denklem reel katsayılı ise kökler eşleniktir.
    2-3i nin eşleniği 2+3i olacaktır.

    Kökler çarpımını yazarsak, (2-3i).(2+3i)=13
    Kökler toplamını yazarsak, 2-3i+2+3i=4

    Denklem x²+bx+c olsun.

    -b=4
    b=-4
    c=13 olmalıdır.

    denklemde yerine yazarsak,

    x²-4x+13 aradığımız denklem olacaktır

  8. #8

    Grubu
    Yasaklı üye
    İş
    12. sınıf
    2-
    kök3i.kök4.i.kök6.i.kök8.i
    i üssü 4 yaptı bu da 1 e eşittir
    geriye kalan kök3.kök4.kök6.kök8 kök 4 =2 kök8=2 kök 2 ifadeleri çarpınca 24 çıkıyor
    =24

  9. #9

    Statü
    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Matematik Öğretmeni
    Biz bir aileyiz
    İmece diye buna denir.
    Beyninize sağlık gençler
    3 tür beyin vardır.
    Küçük beyinler, insanları;
    Orta beyinler, olayları;
    Büyük beyinler, fikirleri;
    tartışır.

  10. #10

    Statü
    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Üniversite
    Biz bir aileyiz
    İmece diye buna denir.
    Beyninize sağlık gençler
    Sağolun hocam, dediğiniz gibi büyük bir aile matematiktutkusu


 
1 2 3

  • Bu yazıyı beğenerek
    destek
    verebilirsiniz

    Foruma üye olmana gerek yok! Facebook hesabınla yorumlarını bekliyoruz!
  • Benzer konular

    1. Karmaşık sayılar
      iremdemir97, bu konuyu "11. sınıf matematik soruları" forumunda açtı.
      : 1
      : 21 Eki 2013, 14:50
    2. Karmaşık sayılar çok karmaşık :)
      bigend, bu konuyu "11. sınıf matematik soruları" forumunda açtı.
      : 6
      : 06 Tem 2013, 17:49
    3. Karmaşık Sayılar, Özellikleri, Karmaşık Sayılarda İşlemler
      Alp, bu konuyu "Matematik Formülleri" forumunda açtı.
      : 4
      : 01 Nis 2012, 09:56
    4. karmaşık sayılar
      matesavar, bu konuyu "11. sınıf matematik soruları" forumunda açtı.
      : 4
      : 17 Eki 2011, 23:35
    5. karmaşık sayılar
      ebru pınar, bu konuyu "11. sınıf matematik soruları" forumunda açtı.
      : 4
      : 16 Eki 2011, 20:48
    Forum Kullanım ve Gizlilik Kuralları