Bu tür sorularda x yerine değer vermek doğru değildir çünkü bulduğun sonucu tekrar harfli ifadeye doğru çeviremeyebilirsin, ama sonuç hakkında fikir edinmeni sağlar.
Bu tür sorularda x yerine değer vermek doğru değildir çünkü bulduğun sonucu tekrar harfli ifadeye doğru çeviremeyebilirsin, ama sonuç hakkında fikir edinmeni sağlar.
hocam seçeneklrin hepsinde farklı bir değer alan x değeri bulabiliyorsak tek seferde cevabı buluruz
böyle bir soruyla test sınavında karşılaşsam ve bu cevaptaki gibi 1/x , x , x+1 tarzı seçenekler görürsem soruyu asla çözmem
x=0 , x=1 , x=-1 artık ne varsa hepsini hesaplarım tutmayan şıkları elerim
hatta soru bunun gibiyse sol taraf 3. dereceden , onu bölen sağ taraf 4. dereceden cevabın -1. dereceden olduğunu da biliyorum soruyu hiç çözmem biliyorum muhtemelen sadece x=1 deneyerek falan cevabı bulurum. bana karşı çıkacaksınız ama sınavlar özellikle de test sınavları öğrenme yeri değildir, performans gösterme yeridir. bu yüzden de hızlı bir şekilde doğru cevabı bulmak çözmekten önce gelir
Size katılıyorum. Ben de öyle bir şey demek istedim. Ama 1 sıkıntılı oluyor. 2 daha iyi.
ben hazırlanırken bu tür sorularda değer verme yöntemini kullacaksam değer vermeye şıklardan başlardım,
tüm şıkların sonucunu farklı yapacak ve tanımsız durum yaratmayacak değerler seçip şıklardan başlardım,
tüm şıklar farklıysa değeri soruda yerine yazardım direk sonuç çıkar
Foruma üye olmana gerek yok! Facebook hesabınla yorumlarını bekliyoruz!