1. #1

    Statü
    Grubu
    Üye
    İş
    Diğer

    Sponsorlu Bağlantılar

    soru kare soruları (lütfen yardımcı olurmusunuz )ACİLLLL.....

    kare soruları

  2. #2

    Statü
    Grubu
    Moderatör
    İş
    Diğer

    Sponsorlu Bağlantılar

    1.
    DCE ikizkenardır
    öyleyse taban açıları 15º dir
    alanı sorulan diküçgense 15-75-90 üçgenidir , hipotenüse inen yükseklik hipotenüsün 1/4 üdür yani 1 di , aanı da 1.4/2=2 olur

    2.
    EHB nin doğrusal lmadığını varsayıyorum (aksi halde soru yanlış oluyor zaten)
    H dan BC ye paralel çizelim , kare içinde kare oluşturmuş oluruz ve hızlıca ayrılan parçaları yazarız 2-3-2-3 diye
    sorulan uzunluğun dik kenarları 3 ve 6 olan bir dik üçgenin hipotenüsü luğu görülür ve x=3√5 bulunur

    3.
    K dan GE ye ve H dan FG ye dik inilirse oluşan iki ufak diküçgen benzerdir.
    GE ye inilen dikle oluşan üçgenin kenarları 1 ve 2 dir. diğrinin 2 ye karşılık gelen kenarı 1 olduğuna göre öbür kenarı da 1/2 dir yani x=4-1/2=7/2 bulunur

    4.
    EA birleştirilirse EAB ikizkenar olacağında tepe açısı 30 bulunur. ADE de taban açısı 15º olan ikizkenardır öyleyse EFA da ikizkenar olur ve taban açısı 30º dir. sorulan değer ikizkenarlarından biri 4 olan 30-30-120 üçgeninde 120 nin karşısındaki kenardır bu da 30 un karşısının √3 katı yani 4√3 olur

    5.
    AE ile EC eşitse BE BD köşegeninin üzerindeki bir parçadır ve 45º açı ile gider. E den dik inilirse 30-60-90 ve 45-45-90 olmak üzere 2 diküçgen oluşur ve pisagordan karenin kenarı √3+1 olur öyleyse alanı 4+2√3 tür.

    6.
    alan 180 ise kenarı 6√5 olur. ayrıca açılar yazılırsa AE nin FB ye dik olduğu görülür. AE nin toplam uzunluğu pisagordan 15 bulunduktan sonra benzerlikte AK=6 bulunduktan sonra x=15-6=9 bulunur

    7.
    B den EH a dik inilirse açılar yazıldığında o parça 30º nin karşısında olduğundan uzunluğu 2 olur. şimdi karenin içine baktığımızda B den inilen dik ile oluşan diküçgen DHA diküçgeniyle eştir. o zaman AH=2 dir. ayrıca bu bir 15-75-90 üçgeni olduğundan hipotenüse inen yükseklik falan filan hüpotenüs 8 bulunur.
    x=8-2=6


    cevapları kontrol ederseniz hızlı hızlı çözdüğümüzden yanlış çıkması büyük olasılık , hatalı çözdüklerimizi düzeltelim.

  3. #3

    Statü
    Grubu
    Site sahibi
    İş
    Matematik Öğretmeni

    Sponsorlu Bağlantılar

    Elinize sağlık hocam. Benim vaktim olmadı bakacaktım. Fatmaözlem, bir konuda 3-4 taneyi geçmeyen soru sorarsanız daha hızlı cevap alrısınız. Bir gün içinde de 5 soruyu geçmezseniz daha hızlı cevap alırsınız.

  4. #4

    Statü
    Grubu
    Moderatör
    İş
    Diğer
    hocam aslında sayısından çok ekranda soruları görürken çözebilmek daha kısa ve doğru oluyor.
    soruyu çözerken ikide bir acaba şurası nasıldı , burası nasıldı diye scroll yapınca hata oranı da artıyor harcanan zaman da artıyor.
    soruları kağıda çizip çözsek tabi ki daha güzel olur ama şimdi kağıt ve zaman israfı olmasın

  5. #5

    Statü
    Grubu
    Site sahibi
    İş
    Matematik Öğretmeni
    Hocam gelişmiş editöre tıklayarak cevap vermeye çalıştığımızda sayfanın en altında konu ilk mesajı görünüyor (orayı kastediyorsunuz). En alttaki ilk konu mesajını en üstte görünecek şekilde ayarlayabilirim. Hemen altında da önizleme yaptığımızda mesajın çıkacağı bölümü gösterebiliriz.

  6. #6

    Statü
    Grubu
    Üye
    İş
    Diğer
    teşekürlerr elinize saglık .. ama son soruyu pek anlamadm.. bi şekil üzerinde gösterebilirmisinz?

  7. #7

    Statü
    Grubu
    Moderatör
    İş
    Diğer
    tamam birazdan şekil kopyalayıp üzerinde çizip buraya ekleyeyim

  8. #8

    Statü
    Grubu
    Moderatör
    İş
    Diğer


    taralı üçgenler eş, o yüzden AH=2 oluyor
    ayrıca ABE üçgeni de 15-75-90 üçgeni ve bu üçgenin hipotenüsüne inen yükseklik 2 öyleyse hipotenüsü 2.4=8 olur
    x=8-2=6 bulunur

  9. #9

    Statü
    Grubu
    Üye
    İş
    Diğer
    evet anladm şimdi. çok teşekür ederim


 

  • Bu yazıyı beğenerek
    destek
    verebilirsiniz

    Foruma üye olmana gerek yok! Facebook hesabınla yorumlarını bekliyoruz!
  • Benzer konular

    1. Yardımcı Olurmusunuz??
      NineTwelve, bu konuyu "9. sınıf matematik soruları" forumunda açtı.
      : 4
      : 11 Eyl 2014, 18:06
    2. Planlarımda yardımcı olurmusunuz ?
      SatsuiNo, bu konuyu "Sohbet" forumunda açtı.
      : 2
      : 28 Eki 2012, 22:00
    3. arkadaslar yardımcı olurmusunuz lütfen
      loaded, bu konuyu "Ygs & Lys Matematik" forumunda açtı.
      : 4
      : 22 Oca 2012, 22:33
    4. Polinomlar Yardımcı Olurmusunuz Yazılım Var
      alperen05, bu konuyu "10. sınıf matematik soruları" forumunda açtı.
      : 12
      : 29 Eki 2011, 23:24
    5. Permütasyon sorusu yardımcı olurmusunuz
      nihal_dr, bu konuyu "10. sınıf matematik soruları" forumunda açtı.
      : 1
      : 09 Mar 2011, 17:09
    Forum Kullanım ve Gizlilik Kuralları