x-y=9
y-z=5
Olduğuna göre xz-xy-yz+y² işleminin sonucunu bulunuz .
Şimdiden teşekkürler
x-y=9
y-z=5
Olduğuna göre xz-xy-yz+y² işleminin sonucunu bulunuz .
Şimdiden teşekkürler
Antalya Yavuz Selim Lisesi
C-1
(x-y).(y-z)=xy-xz-y²+yz=45
-(-xy+xz+y²-yz)=45
-xy+xz+y²-yz=-45 bulunur.
Gökberk arkadaşım bunu gruplandırma yapıp ortak çarpan parantezine alınan yoldan yapar mısın ?
Antalya Yavuz Selim Lisesi
xz-xy-yz+y² ifadesinde önce x içerenleri gruplandıralım, yani x parantezine alalım.
x(z-y)-yz+y²
Geri kalan ifadeleri de -y parantezine alalım.
x(z-y)-y(z-y)
z-y ifadeleri ortak olduğundan (z-y) parantezine alalım.
(z-y).(x-y) olarak yazdık.
y-z=5 ise, z-y=-5 olacaktır.
x-y=9 verilmiş.
(z-y).(x-y)=-5.9=-45 bulunur.
Teşekkürler Gökberk kardeşim
Antalya Yavuz Selim Lisesi
Arkadaşlar bir sorum olacak
A.) 3x²-6x³ ifadesini çarpanlara ayır diyor ben 3x(x-2x²) seklinde buldum ama cevap anahtarında 3x²(1-2x) yazıyor mantıkten ikiside doğru ama sorumun amacı ikiside olur mu cevap anahtarında bu şekilde ayrılmasının bir inceliği var mı ?
Antalya Yavuz Selim Lisesi
50 sayısını
5.10 diyemi ayıralım
2.5² diye mi...
x-2x² indirgenebilen yani asal olmayan ifadedir. 10 gibi...
x(1-2x) diye yazmak gerekir. 2.5 gibi
Metin Emiroğlu Anadolu Lisesi.
Endemik Yayınları
Hocam yani parantez icleri asalmi olmali ve bilinmeyenli bir ifadenin asal oldugunu nasil anlariz?
Antalya Yavuz Selim Lisesi
Foruma üye olmana gerek yok! Facebook hesabınla yorumlarını bekliyoruz!