1. #11

    Grubu
    Üye
    İş
    Diğer
    ben o zaman anlayamadığım bişeyi sorayım

  2. #12

    Grubu
    Moderatör
    İş
    11. sınıf
    sor tabi. buyur

  3. #13

    Grubu
    Üye
    İş
    Diğer
    dönel permütasyonda kişi sayısının 1 eksiğini almıyor muyduk kural olarak o zaman neden 2 çocuğun yer değiştirmesine 2! dedik onun da 1! olması gerekmiyor mu?

  4. #14

    Grubu
    Moderatör
    İş
    Diğer
    ikinci bi çözümü de şöyle yapabiliriz,
    4 çocuk oturur 3!
    oluşan 4 boşluktan biri seçilir buraya baba oturur 4
    anne tam karşısına tek şekilde oturur.
    6.4=24

  5. #15

    Grubu
    Moderatör
    İş
    11. sınıf
    Anne, baba ve 4 çocuktan oluşan bir aile,anne ile baba arasında daima 2 çocuk oturmak şartıyla bir yuvarlak masa etrafına kaç farklı şekilde oturabilir?

    Hayır , anne ve babayı yerleştirdik (2-1)! = 1! kadar dizilirler(artık dönme simetrisi kalktı yani artık masayı anne ve baba döndürüyor.)(Onların yer değişimi farklı bir sıralama yapar.)

    Bu iki kişiyi yerleştirdik anne ve babayı artık dönme simetrisi kalktı bundan sonra düz masa gibi düşünüp işlem yaparız.


    Alıntı gereksizyorumcu'den alıntı Mesajı göster
    ikinci bi çözümü de şöyle yapabiliriz,
    4 çocuk oturur 3!
    oluşan 4 boşluktan biri seçilir buraya baba oturur 4
    anne tam karşısına tek şekilde oturur.
    6.4=24

    hocamızın yaptığına da dikkatli bakarsan çocuklar oturduktan sonra , düz masa gibi düşünüyoruz

  6. #16

    Grubu
    Moderatör
    İş
    Diğer
    dönel pentagon düşündüğünüz gibi bişey değil.
    anne ve baba gibi 2 kişiyi yuvarlak masaya 1! şekilde oturttuğunuz an dönme simetrisini ortadan kaldırırsınız, artık gözlemci için bir referans noktası vardır mesela hep babanın bulunduğu konuma göre gözlem yapabilir.

  7. #17

    Grubu
    Moderatör
    İş
    11. sınıf
    hmm.hocam şu fareli soruyu da açarmıınız biraz olasılık bilmiyorum ama mantığını anlamak istiyorum.

  8. #18

    Grubu
    Moderatör
    İş
    Diğer
    Alıntı jenny'den alıntı Mesajı göster
    bir de olasılık sorusunda çemberin çevresinin 1/3 ü olduğunu nasıl gördük onu da kısaca açıklayabilir misiniz acaba?
    birbirinin merkezinden geçen aynı büyüklükte iki çember çizerseniz, yarıçapları falan yerleştirince bunu görebilirsiniz.

  9. #19

    Grubu
    Üye
    İş
    Diğer
    peki çok saolun anladım, bu soruları ben yanlış düşünmüşüm.

  10. #20

    Grubu
    Moderatör
    İş
    11. sınıf
    Alıntı gereksizyorumcu'den alıntı Mesajı göster
    birbirinin merkezinden geçen aynı büyüklükte iki çember çizerseniz, yarıçapları falan yerleştirince bunu görebilirsiniz.
    hmm...kolaymış teşekkürler hocam.


 
2 sayfadan 2.si BirinciBirinci 12

  1. Bu yazıyı beğenerek
    destek
    verebilirsiniz

    Foruma üye olmana gerek yok! Facebook hesabınla yorumlarını bekliyoruz!

Benzer konular

  1. permütasyon/olasılık
    salvatore bu konuyu Özel matematik soruları forumunda açtı
    Cevap: 1
    Son mesaj : 19 Şub 2014, 18:39
  2. Olasılık-permütasyon
    jenny bu konuyu 10. sınıf matematik soruları forumunda açtı
    Cevap: 28
    Son mesaj : 09 May 2012, 00:17
  3. Olasılık-permütasyon
    jenny bu konuyu 10. sınıf matematik soruları forumunda açtı
    Cevap: 3
    Son mesaj : 06 May 2012, 17:33
  4. olasılık-permütasyon
    korkmazserkan bu konuyu 10. sınıf matematik soruları forumunda açtı
    Cevap: 11
    Son mesaj : 18 Mar 2012, 01:16
  5. olasılık-permütasyon
    mrs.nobody bu konuyu 12. sınıf matematik soruları forumunda açtı
    Cevap: 9
    Son mesaj : 07 Şub 2012, 16:46
Forum Kullanım ve Gizlilik Kuralları