1. #11

    Statü
    Grubu
    Üye
    İş
    Diğer

    Sponsorlu Bağlantılar

    ben o zaman anlayamadığım bişeyi sorayım

  2. #12

    Statü
    Grubu
    Moderatör
    İş
    11. sınıf

    Sponsorlu Bağlantılar

    sor tabi. buyur

  3. #13

    Statü
    Grubu
    Üye
    İş
    Diğer

    Sponsorlu Bağlantılar

    dönel permütasyonda kişi sayısının 1 eksiğini almıyor muyduk kural olarak o zaman neden 2 çocuğun yer değiştirmesine 2! dedik onun da 1! olması gerekmiyor mu?

  4. #14

    Statü
    Grubu
    Moderatör
    İş
    Diğer
    ikinci bi çözümü de şöyle yapabiliriz,
    4 çocuk oturur 3!
    oluşan 4 boşluktan biri seçilir buraya baba oturur 4
    anne tam karşısına tek şekilde oturur.
    6.4=24

  5. #15

    Statü
    Grubu
    Moderatör
    İş
    11. sınıf
    Anne, baba ve 4 çocuktan oluşan bir aile,anne ile baba arasında daima 2 çocuk oturmak şartıyla bir yuvarlak masa etrafına kaç farklı şekilde oturabilir?

    Hayır , anne ve babayı yerleştirdik (2-1)! = 1! kadar dizilirler(artık dönme simetrisi kalktı yani artık masayı anne ve baba döndürüyor.)(Onların yer değişimi farklı bir sıralama yapar.)

    Bu iki kişiyi yerleştirdik anne ve babayı artık dönme simetrisi kalktı bundan sonra düz masa gibi düşünüp işlem yaparız.


    ikinci bi çözümü de şöyle yapabiliriz,
    4 çocuk oturur 3!
    oluşan 4 boşluktan biri seçilir buraya baba oturur 4
    anne tam karşısına tek şekilde oturur.
    6.4=24

    hocamızın yaptığına da dikkatli bakarsan çocuklar oturduktan sonra , düz masa gibi düşünüyoruz

  6. #16

    Statü
    Grubu
    Moderatör
    İş
    Diğer
    dönel pentagon düşündüğünüz gibi bişey değil.
    anne ve baba gibi 2 kişiyi yuvarlak masaya 1! şekilde oturttuğunuz an dönme simetrisini ortadan kaldırırsınız, artık gözlemci için bir referans noktası vardır mesela hep babanın bulunduğu konuma göre gözlem yapabilir.

  7. #17

    Statü
    Grubu
    Moderatör
    İş
    11. sınıf
    hmm.hocam şu fareli soruyu da açarmıınız biraz olasılık bilmiyorum ama mantığını anlamak istiyorum.

  8. #18

    Statü
    Grubu
    Moderatör
    İş
    Diğer
    bir de olasılık sorusunda çemberin çevresinin 1/3 ü olduğunu nasıl gördük onu da kısaca açıklayabilir misiniz acaba?
    birbirinin merkezinden geçen aynı büyüklükte iki çember çizerseniz, yarıçapları falan yerleştirince bunu görebilirsiniz.

  9. #19

    Statü
    Grubu
    Üye
    İş
    Diğer
    peki çok saolun anladım, bu soruları ben yanlış düşünmüşüm.

  10. #20

    Statü
    Grubu
    Moderatör
    İş
    11. sınıf
    birbirinin merkezinden geçen aynı büyüklükte iki çember çizerseniz, yarıçapları falan yerleştirince bunu görebilirsiniz.
    hmm...kolaymış teşekkürler hocam.


 
1 2

  • Bu yazıyı beğenerek
    destek
    verebilirsiniz

    Foruma üye olmana gerek yok! Facebook hesabınla yorumlarını bekliyoruz!
  • Benzer konular

    1. permütasyon olasılık
      meriç96, bu konuyu "11. sınıf matematik soruları" forumunda açtı.
      : 4
      : 26 Şub 2013, 21:07
    2. Olasılık-permütasyon
      jenny, bu konuyu "10. sınıf matematik soruları" forumunda açtı.
      : 28
      : 08 May 2012, 21:17
    3. Olasılık-Permütasyon
      darthwader, bu konuyu "Kpss matematik soruları" forumunda açtı.
      : 3
      : 06 May 2012, 19:06
    4. Olasılık-permütasyon
      jenny, bu konuyu "10. sınıf matematik soruları" forumunda açtı.
      : 3
      : 06 May 2012, 14:33
    5. olasılık-permütasyon
      korkmazserkan, bu konuyu "10. sınıf matematik soruları" forumunda açtı.
      : 11
      : 17 Mar 2012, 22:16
    Forum Kullanım ve Gizlilik Kuralları