Eğer farklıdan farklıya ise örten fonksiyon sayıdır:
22 --> C(4,2).C(2,2).2!/2!=6
13 --> C(4,1).C(3,3).2!=8 ---> 6+8=14
Eğer farklıdan özdeş (yerlere) ise dağılım:
22 --> C(4,2).C(2,2).1/2!=3
13 --> C(4,1).C(3,3)=4 ---> 3+4=7
Eğer farklıdan farklıya ise örten fonksiyon sayıdır:
22 --> C(4,2).C(2,2).2!/2!=6
13 --> C(4,1).C(3,3).2!=8 ---> 6+8=14
Eğer farklıdan özdeş (yerlere) ise dağılım:
22 --> C(4,2).C(2,2).1/2!=3
13 --> C(4,1).C(3,3)=4 ---> 3+4=7
Dün bahsettim ya sana, Örten fonksiyon sayısından Mumcu... Anladın mı?.. Bence anlamadın.
4 kitap herbiri en az 1 kitap almak koşuluyla iki kişiye kaç farklı şekilde verilebilir ? 20
Sizin dediğiniz çözüm şu değilmi ? (aynen)
1 -3 (Kitaplar farklı olduğundan aynı zamanda 3-1 de olabileceğinden) => (4,1).(3,3).2!
2 - 2 (Kitaplar farklı olduğundan 2 kitap farklı 2 kitap farklı biçimde değişeceğinden (tekrarlı permütasyon) => (4,2).(2,2).2!/2!
E tamam işte Anladım diyorum Önyargılı yaklaşıyorsunuz...14 buldum yanlış cevap anahtarımı diye buraya emin olmak için yazdım.Bir kaç arkadaşda 20 bulunca kafamız karıştı bu da normal karşılanmalı değil mi ? Herkes farklı ağızdan konuşunca karışıklık olabilir.Bu da gayet normal. Tekrar teşekkür ederim İlgilendiğiniz için...
2 şer kitap alınca 2 ile çarpmaya gerek yok boşuna kafanızı karıştırmışız 4 iki ile çarpılır ama 6 çarpılmaz 14 olacak
Ne matematik nede rehberlik . Her ikiside olmadan eğitim olmaz.Herşey matematik için
Matematik Desteği--->> www.matematikpiri.com
Foruma üye olmana gerek yok! Facebook hesabınla yorumlarını bekliyoruz!