1. #11

    Statü
    Grubu
    Moderatör
    İş
    Diğer

    Sponsorlu Bağlantılar

    o halde 1 kg'ı nasıl tartardık ? eğer ağırlıklarımız 3 , 10 ve 27 olsaydı...
    tartamazdık.

    1 kg , 3kg , 9kg ve 27 kg o

    Ama buradaysa 1 kg için , 1 kefeye 1 kg koyarız.
    2 kg için , kefenin bir tarafına 1 kg , diğer tarafına 2 kg koyarız.
    3 kg için 3kg koyarız.
    4 kg için bir kefeye 1kg+3kg koyarız.
    5 kg için , 1 tarafa 1kg+3kg , diğer tarafa 9kg koyarız ve tartım yaparız.
    Atıyorum 26 kg için ,bir tarafa 1 kg , diğer tarafa 27 kg koyarız.
    ben 3 tane ağırlığın bu işi yapabileceğini söylemedim

    ayrıca 1kg yi tartamamak adına yaptığın ispat doğru değil çünkü diğer ağırlıkları da sen belirlemişsin. diğer ağırlıklar 3,9,27 olmak zorunda mı?

    ya da soru değişse mesela 1 ile 16 kg arasındaki tüm ağırlıklar tartılabilecekse cevap yine 4 müdür?

  2. #12

    Statü
    Grubu
    Moderatör
    İş
    11. sınıf

    Sponsorlu Bağlantılar

    hayır , zorunlu değil Ben kafadan değer attım ama eğer 1kg ölçmek istesek tam 40'a denk getiremeyiz ki sayıları ayrıca 1 ile 16 arasında demişsiniz , her sorunun cevabı 4 değil tabi ben bu şekilde buldum.Ayrıca gelecek ayın çözümleri de bu şekilde verilmişti.Tamam hocam , bir değer de siz verin ama 3 tane olsun

  3. #13

    Statü
    Grubu
    Moderatör
    İş
    Diğer

    Sponsorlu Bağlantılar

    değer niye vereyim soruyu çözeriz;

    n tane ağırlık olsun
    her ağırlık için sol kefe, sağ kefe ve terazi dışı olmak üzere toplam 3 durum vardır yani n ağırlık toplam 3^n tane durum oluşturur. bunlar 1 tanesi hiçbir ağırlığın kefelere konmadığı 0 durumudur , kalan 3^n-1 durum ise sağ ve sol kefeye göre simetriktir yani ağırlıkların yeri değiştirilirse yine aynı ağırlığı ölçecektir. sonuçta n ağırlıkla 0 hariç en fazla (3^n-1)/2 tane farklı tartım oluşturulabilir. burada 40 tartım isteniyor
    demekki 3^n>=40.2+1 olmalı , n en az 4 olur.

    1,3,9,27 bahsedileni yapabilen tek dörtlüdür. (bunun ispatını da önceden burada yazmıştık diye hatırlıyorum)

  4. #14

    Statü
    Grubu
    Moderatör
    İş
    11. sınıf
    tamam anladım bunu da ama , bu çözüm hakkaten aklıma gelmezdi

  5. #15

    Statü
    Grubu
    Moderatör
    İş
    Diğer
    Ayrıca gelecek ayın çözümleri de bu şekilde verilmişti
    anlaşılan bu bi yerlerde yarışma amaçlı sorulmuş
    ne zaman böyle bi sorunun ya rakam verilip ya da sayıları değiştirilip üniversite sınavı , test kitabı vs. ( özelikle olimpiyat geometri sorularına çok fazla yapılıyor bu)
    yerlerde görsem aklıma "devil wears prada" filmi geliyor. orda kız yanılmıyorsam hep mavi kazak giyiyor. yine meryl streepin yaptıklarına modayla benim işim olmaz gibisinden alaylı bi şekilde yaklaşırken , ms sen üzerindeki kazağın falanca modacının filanca kreasyonundaki falanca parçanın yıllar sonra dükkânlarda 20$ a satılan bir kopyası olduğunu bilseydin böyle yapmazdın diyor.(tam böyle demese de böyle bişeyler diyor)
    neyse ne diyordum bizim ülkemiz çakma cenneti olduğundan herşeyin işportası oluyor. şu anda da bunun üzerine konuşuyoruz zaten.

  6. #16

    Statü
    Grubu
    Üye
    İş
    Üniversite
    @gereksizyorumcu 2. soruyu yanlış yazmışım editörden klasik bölme işaretini nasıl yazacağımı bilemedim şöyle ifade edeyim x bölü 5 bölüm a kalana k diyelim a bölü 5 bölüm b kalana m diyelim normalde kalanlar yazmıyo soruda ben 0 yazmışım dalgınlıkla soruyu şöyle dündüm a+b+c=32 x! in sonundaki 0 sayısı x/5+x/25+x/125=32 dedim socunç 129,031 gibi bişey çıktı deneyince 130<=x<=134 aralığında a=26 sağlanıyor kafam ondan karıştı çözümde.

  7. #17

    Statü
    Grubu
    Moderatör
    İş
    Diğer
    faktöriyel nereden geldi anlamadım soruda geçmiyor.

    a=5b+n , b=5c+d ise
    a+b+c=25c+5d+n+5c+d+c=31c+6d+n=32 ise c=0 veya 1 dir.
    n ve d 5 ten küçük olacağından
    6d+n sayısı 28 den çok değildir
    yani c=0 da olamaz.
    c=1 için 6d+n=1 olması gerekir
    buradan d=0 ve n=1 bulunur
    yani a=26 , b=5 , c=1 , d=0 olmalıdır.

  8. #18

    Statü
    Grubu
    Moderatör
    İş
    11. sınıf
    anlaşılan bu bi yerlerde yarışma amaçlı sorulmuş
    ne zaman böyle bi sorunun ya rakam verilip ya da sayıları değiştirilip üniversite sınavı , test kitabı vs. ( özelikle olimpiyat geometri sorularına çok fazla yapılıyor bu)
    yerlerde görsem aklıma "devil wears prada" filmi geliyor. orda kız yanılmıyorsam hep mavi kazak giyiyor. yine meryl streepin yaptıklarına modayla benim işim olmaz gibisinden alaylı bi şekilde yaklaşırken , ms sen üzerindeki kazağın falanca modacının filanca kreasyonundaki falanca parçanın yıllar sonra dükkânlarda 20$ a satılan bir kopyası olduğunu bilseydin böyle yapmazdın diyor.(tam böyle demese de böyle bişeyler diyor)
    neyse ne diyordum bizim ülkemiz çakma cenneti olduğundan herşeyin işportası oluyor. şu anda da bunun üzerine konuşuyoruz zaten.
    Hocam bu şekilde çözmek nerden aklınıza geldi Hayranım size ya

  9. #19

    Statü
    Grubu
    Üye
    İş
    Üniversite
    faktöriyeli şöyle düşündüm bölümü sürekli 5 bölmüş a+b+c=32 ve c<5 demiş örneğin 130! de sorudaki işlemi yapınca sonucu veriyor diye düşündüm

  10. #20

    Statü
    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Matematik Öğretmeni
    1)
    Bir fonksiyon ile, bu fonksiyonun tersi ,y=x doğrusu üzerinde kesişir. (y=x+a fonksiyonları hariç, onlar tersleriyle y=x fonksiyonuna göre simetrik.)

    Diğer bir deyişle, y=f(x), y=f-1(x) ve y=x bir noktada kesişir.

    f(a)=f-1(a) şartı istendiği için, f(x)=x şartını sağlatmamız yeterlidir.

    x²-3x-5=x
    x²-4x-5=0
    (x-5).(x+1)=0
    x=5 , x=-1

    (Aslında x=5 de cevap, ama tanım kümesine dahil değil.)
    3 tür beyin vardır.
    Küçük beyinler, insanları;
    Orta beyinler, olayları;
    Büyük beyinler, fikirleri;
    tartışır.


 
1 2

  • Bu yazıyı beğenerek
    destek
    verebilirsiniz

    Foruma üye olmana gerek yok! Facebook hesabınla yorumlarını bekliyoruz!
  • Benzer konular

    1. Bölme-Bölünebilme ve Fonksiyon Soruları
      lunaloca, bu konuyu "Ygs & Lys Matematik" forumunda açtı.
      : 3
      : 13 Haz 2013, 16:34
    2. bölme-bölünebilme, fonksiyon
      a.halid, bu konuyu "Ygs & Lys Matematik" forumunda açtı.
      : 5
      : 30 Tem 2012, 22:39
    3. Problem ve fonksiyon sorularım :
      sinavkizi, bu konuyu "9. sınıf matematik soruları" forumunda açtı.
      : 12
      : 07 Nis 2012, 12:16
    4. bölme bölünebilme ile ilgili problem sorusu
      sweetygirl, bu konuyu "9. sınıf matematik soruları" forumunda açtı.
      : 1
      : 29 Ağu 2011, 23:35
    5. bölme bölünebilme ile ilgili problem sorusu
      sweetygirl, bu konuyu "9. sınıf matematik soruları" forumunda açtı.
      : 1
      : 29 Ağu 2011, 13:20
    Forum Kullanım ve Gizlilik Kuralları