1. #11

    Statü
    Grubu
    Moderatör
    İş
    Üniversite

    Sponsorlu Bağlantılar

    Toplam sure 14 ise nasil 16 oluyor ki. En iyisi. 1. Soruya yarin sakin kafayla bakiyim .mantigima uymadi.

  2. #12

    Statü
    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Matematik Öğretmeni

    Sponsorlu Bağlantılar

    Çözüm doğru olması lazım Duygu, ilk anladığımız şekliyle kesinlikle 560/47 çıkıyor, o da cevap olamayacağına göre, doğru çözüm bu.
    3 tür beyin vardır.
    Küçük beyinler, insanları;
    Orta beyinler, olayları;
    Büyük beyinler, fikirleri;
    tartışır.

  3. #13

    Statü
    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Diğer

    Sponsorlu Bağlantılar

    Soru 1. Aracın hızı V olursa A ile B kentleri arasındaki mesafe X=14v dir. Yolun 1/5 i gidildikten sonra kalan yol 4x/5 tir. Hızını %30 oranında azaltan aracın yeni hızı 0.7v olur. İkinci yolda geçen süre t olursa
    4x/5=0.7vt, 4.14v/5=7v/10, t=16 olur.

    Soru 2. Araçlar t saat sonra C noktasında karşılaşırlarsa |AC|=5vt, |BC|=2vt dir. |AB|=560 olduğuna göre vt=80. (|AC|=400 ve |BC|=160 km olduğuna dikkat ediniz.) A dan hareket eden araç karşılaşmadan sonra B noktasına |BC|/5v=2vt/5v=2t/5 saatte varır. Bu zaman zarfında B den hareket eden araç 2V.2t/5=4vt/5=4.80/5=64 km daha yol alır. Geldik öneli noktaya.

    Soruda karşılaşmadan sonra aynı yönde hareket ediyorlardan kasıt B den hareket eden araç C noktasında karşılaşmadan sonra geri dönüp B noktasına doğru A ile aynı yönde hareket ediyorsa bu durumda hızlı olan hareketli B noktasına varınca diğeri A dan 400+64=464 km uzakta olur.

    Eğer karşılaşmadan sonra aynı yönde hareket ediyorlardan kasıt herkes yoluna devam ediyorsa bu durumda B den hareket eden araç A noktasında 400-64=336 km uzaktadır.

  4. #14

    Statü
    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Matematik Öğretmeni
    Canım, 2. soruda, soruda verilen ifade yorumlanarak, B den hareket edenin, yönünü çevirip , tekrar B ye doğru gidiyor anlamının çıkarılması bence doğru değil. Aynı yönden kasıt, karşılaşmadan önceki yönleri olmalı. Çünkü birisinin yönünü değiştirdiği yorumu, soru kalıbının sonundaki "A dan hareket eden B ye vardığında " ifadesi kullanılarak yapılıyor. Bu ifade olmasa, o zaman, 3. durum olarak, A dan hareket edenin ters dönüp, A ya devam etmesini de irdelemek gerekecek.
    Burada algılama da önemli. Ya şıklarda hem 336 , hem de 464 olursa naapılacak? Tek tek verilirse, soruyu soran kişinin algılamasını öngörmek kolay Ama, ikisi de verilirse, soruyu soranın, neyi kastettiği bilinemez. Eğer, soruyu soran yön değiştiğini kastediyorsa, bunu özellikle belirtmesi gerekir. Yoruma açık olmamalı.
    Mesela ilk soruda, Hem Duygu, hem de ben aynı şekilde algılamışız ve soruyu yanlış çözdük. Ama doğru cevabı öğrenince, soruda neyi kastettiğini o zaman anladım. İlk okuduğumda anladığımız, toplam süreyi 14 alarak, 1. kısımda ve 2. kısımda geçen süreleri ayrı ayrı hesaplama şeklindeydi. Ama asıl istenen, toplam sürenin de değiştirilerek, 2. kısımda geçen sürenin hesaplanmasıymış. Böyle, birden fazla algılanacak sorular net sorulmalı. Farklı bir yoruma imkan verilmemeli.
    3 tür beyin vardır.
    Küçük beyinler, insanları;
    Orta beyinler, olayları;
    Büyük beyinler, fikirleri;
    tartışır.


 
1 2

  • Bu yazıyı beğenerek
    destek
    verebilirsiniz

    Foruma üye olmana gerek yok! Facebook hesabınla yorumlarını bekliyoruz!
  • Benzer konular

    1. Yaş-Hareket problemleri
      darthwader, bu konuyu "Kpss matematik soruları" forumunda açtı.
      : 4
      : 17 May 2012, 21:55
    2. hareket problemleri
      makme, bu konuyu "KPSS Matematik" forumunda açtı.
      : 4
      : 06 Şub 2012, 13:38
    3. hareket problemleri
      makme, bu konuyu "KPSS Matematik" forumunda açtı.
      : 2
      : 06 Şub 2012, 07:52
    4. hareket problemleri
      ayşe gül, bu konuyu "9. sınıf matematik soruları" forumunda açtı.
      : 2
      : 23 Nis 2011, 21:44
    5. hareket problemleri
      the-lara_hj, bu konuyu "9. sınıf matematik soruları" forumunda açtı.
      : 3
      : 02 Mar 2011, 21:38
    Forum Kullanım ve Gizlilik Kuralları