MatematikciFM 02:00 16 Eki 2011 #11
Dikdörgen açılımı-prizma dan bahsedince, aklıma gene bu fıkra geldi. Yeniden paylaşayım.
İlkokulda, matematik dersinde öğretmen üçgenin alanını,çocuklara
şu şekilde öğretmiş: Bir üçkenarlının alanı, yatayımı ile dikleşiminin
vuruşumunun, ikiye bölümüdür. Çocuk bunu güzelce ezberlemiş.
Aksam babası evde sormuş:
- Bu gün okulda ne öğrendiniz?
- Matematik dersinde, bir üçkenarlının alanını öğrendik babacığım.
- Ya öyle mi, peki nasıl öğrendiniz?
- Bir üçkenarlının alanı, yatayımı ile dikleşiminin vuruşumunun,
ikiye bölümüdür.
- Yavrum, yanlış öğretmişler size. Doğrusu : Bir üçgenin alanı,
tabanı ile yüksekliğinin çarpımının yarısına eşittir.
O sırada, bir yandan gazetesini okuyan, bir yandan da torunuyla
oğlunun konuşmasını dinleyen dede, dayanamayıp söze girmiş :
- İkinizin de tanımı yanlış! Bir müsellesin mesaha-i sathiyesi,
kaidesiyle irtifaının hasıl-ı darpının nısfına müsavidir.
Serkan A. 02:13 16 Eki 2011 #12
Didaktik bir amaç güderek kurgulanmış.
Serkan A. 02:36 17 Eki 2011 #13
"yamukta paralel olmayan kenarlara ikizkenarlar denir paralel olan kenarlara ne denir " bu da çok vurucu

MatematikciFM 03:07 17 Eki 2011 #14 "yamukta paralel olmayan kenarlara ikizkenarlar denir paralel olan kenarlara ne denir " bu da çok vurucu


alt tabanla üst tabanı öğrenmek istemiş galiba
AtaLay 09:19 17 Eki 2011 #15
Aklım karıştı sabah sabah; bu ne biçim soru?

Allah iyiliğini versin ziyaretçi