1. #1

    Statü
    Grubu
    Site sahibi
    İş
    Matematik Öğretmeni

    Sponsorlu Bağlantılar

    Yeni Forum Kategorileri

    Arkadaşlar, bir kaç yeni kategori açsak mı diyorum.

    1- Benim aklıma gelen "Pratik Yöntemler" kategorisi.

    Bu kategoride matematik soru çözümlerinde bilinmesinde fayda olacak pratik yöntemleri paylaşabiliriz. Bu kategoride yeni yöntemler paylaşmak şart değil. Öğrencilerin görmemiş olabileceğini düşünerek bildiğimiz pratik yöntemleri ekleriz.

    Örneğin, bir 8. sınıf öğrencisi için pisagor hesaplarında karşısına çıkacak virgüllü sayılarda nasıl kolaylıkla pisagor hesabı yapabilir.

    2,1 ve 2,8 dik kenarları verilen üçgende hipotenüsü 0,7×3 ve 0,7×4 den hipotenüsün 0,7×5=3,5 olacağını örneklerle anlatabiliriz.

    Forumda soru çözerken aklımıza gelen yöntemleri bir paragraf ile bu kategoriye ekleyebiliriz.

    2- Ömer hocamızın üniversite matematik kategorisi açalım önerisinide bu konuda değerlendirebiliriz. Ben üniversite matematik veya mühendislik soruları için sıkıntı yaşayacağımızı düşünüyorum. Ama onun haricinde bir bilgisayar teknikerliğinde okuyan bir öğrencinin matematik dersi soruları lise matematiğinden çok farklı olmayacaktır. BU konuda ne düşünüyorsunuz.

  2. #2

    Statü
    Grubu
    Moderatör
    İş
    Diğer

    Sponsorlu Bağlantılar

    pratik yöntemler konusu güzel olacaktır

    üniversite matematik konusu da açılabilir ama eminimki çok teknik konular ya da detaylı yöntemler içeren sorularda sıkıntı yaşarız. soru soranlar kolaylarını büyük ihtimalle kendileri çözeceklerdir zorları ise vurun abalıya hesabı bize sorarlar
    bir de dikkat ediyorumşu ana kadar üniversite düzeyinde sorulan soruların çoğu integral , matematik bölümü okumadım ama az çok derslerini aldım integral bu kadar da yoğun bir yer tutmuyor yani en azından soruların kendisi bizzat bazı integralleri hesaplamak olarak yer tutmuyor. integral de kuvvet alma gibi bir işlem , 3⁵ nedir demek nasıl bir soru değilse şunun integrali nedir demek bana göre bazı özel durumlar haricinde soru olmamalı , duyun sesimizi sayın akademisyenler

  3. #3

    Statü
    Grubu
    Site sahibi
    İş
    Matematik Öğretmeni

    Sponsorlu Bağlantılar

    Bu konuda veya farklı/olması gereken kategori fikirlerinizi bekliyoruz.

  4. #4

    Statü
    Grubu
    Üye
    İş
    Diğer
    1. fikir çok çok iyi pratik yöntem gerçekten çok işe yarıyor.Faydalı olacaktır.

  5. #5

    Statü
    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Matematik Öğretmeni
    Siz bir açın öğretmenim. Aklımıza geldikçe ekleriz. Bir anda aklımıza gelmeyebilir ama soru çözerken aklımıza gelenleri hemen ekleriz.
    3 tür beyin vardır.
    Küçük beyinler, insanları;
    Orta beyinler, olayları;
    Büyük beyinler, fikirleri;
    tartışır.

  6. #6

    Statü
    Grubu
    Site sahibi
    İş
    Matematik Öğretmeni
    Bu praitk yöntemler kategorisini sadece üyelerin göreceği şekilde yapsam daha mı iyi olur?

  7. #7

    Statü
    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Üniversite
    Hocam bence daha iyi olur; çünkü birçok sitede üye olmadan değil soru sormak linkleri dahi göremiyosunuz.
    Üye olmanın ayrıcalığı olmalı.Sonuçta bir siteye üye olarak da o siteyi desteklemiş oluyosunuz.

  8. #8
    Alp

    Statü
    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Matematik Öğretmeni
    pratik yöntemler konusu güzel olacaktır

    üniversite matematik konusu da açılabilir ama eminimki çok teknik konular ya da detaylı yöntemler içeren sorularda sıkıntı yaşarız. soru soranlar kolaylarını büyük ihtimalle kendileri çözeceklerdir zorları ise vurun abalıya hesabı bize sorarlar
    bir de dikkat ediyorumşu ana kadar üniversite düzeyinde sorulan soruların çoğu integral , matematik bölümü okumadım ama az çok derslerini aldım integral bu kadar da yoğun bir yer tutmuyor yani en azından soruların kendisi bizzat bazı integralleri hesaplamak olarak yer tutmuyor. integral de kuvvet alma gibi bir işlem , 3⁵ nedir demek nasıl bir soru değilse şunun integrali nedir demek bana göre bazı özel durumlar haricinde soru olmamalı , duyun sesimizi sayın akademisyenler
    Hocam matematik bölümünü bilmiyorum ama matematik öğretmenliği bölümünde okuyorum. 1. sınıfta genel matematik ve soyut matematik görülüyor bunlar matematik bölümüyle aynı nerdeyse. Genel matematik lise düzeyinde zaten soyuttan da pek soru geleceğini sanmıyorum. 2. ve 3. sınıflarda tamamen türev integral yani bıkkınlık getirdi artık bizde böyleyse matematik bölümünde daha çoktur tahminim.
    İyi bir öğretmen kendisine helal olsun bu soruyu nasıl çözdü dedirten değil, bunu ben bile çözerim çok kolaymış dedirtendir."a. sabri ipek"

  9. #9

    Statü
    Grubu
    Moderatör
    İş
    Üniversite
    Bence pratik yöntemler çok iyi olur

  10. #10

    Statü
    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    12. sınıf
    MUSTAFA023 adlı paylaşımcıdan alıntıdır.

    T1 = ardışık sayıların toplamı
    s = sayı adedi
    s1 = sayı adedinin 1 eksiği
    A = artış miktarı olmak üzere

    Bir ardışık sayı sorusunda en büyük ardışık sayıyı bulmak için

    ([2.T1/s]+ [s1.a] )/2

    en küçük sayıyı bulmak için.

    ([2.T1/s] - [s1.a] )/2

    formülü kullanılır. Bu formüller tüm ardışık sayı soruları için geçerlidir.

    Ör : Aralarında 7 şer fark olan ardışık ardışık 6 sayının top.207 dir.En büyük sayı kaçtır?

    formülü uygulamadan yaparsak zamanı kendiniz tutun ne kadar sürenizi alacak hesaplayın.

    Formülü uygulayalım.En büyük için aradaki işaret artı olması lazımdı formülde unutmayın.

    sayıların toplamı 207
    T1=207
    sayı adedi s=6
    s1 = 6 tane sayı vardı biz bir eksiğini istiyoruz s1 =5
    a = artış miktarı mız 7 formülde yerine koyalım

    ([2*207/6]+[5.7])/2 = (69+35)/2 =104/2=52 = en büyük sayı.

    Bir öğrenci a tane doğru b tane yanlış cevabı vardır.c tane yanlış bir doğruyu ***ürür.Size burada yola çıkarak net sayısını doğru sayısını,yanlış sayısını sorar.İşte size tek bir formül.

    C = kaç tane yanlış bir doğruyu ***ürüyorsa o sayının değeri ( 4 yanlış bir doğruyu ***ürüyorsa c =4 gibi)
    X = Net sayısı
    D = Doğru sayısı
    S = soru sayısı olsun.
    Y = Yanlış soru sayısı

    (C.X +S)/(C+1) = D formülünde verilenleri yerine koyarak işlemi kolayca yapıp sonuca gidebiliriz. Yanlış soru sayısını vermiş ise bu değeri de S- D = Y dersek D adetini bularak yine işlemi yapabiliriz.

    Ör: Gül KPSS de genel kültür ve genel yetenek kısmında 120 sorunun hepsini yanıtlamıştır.Sınavda 4 yanlış bir doğruyu ***ürdüğüne göre ve Gül'ün 75 neti olduğuna göre Gül kaç yanlış soru cevaplamıştır?

    ((75.4)+120)/5 = 84

    Y = 120-84 = 36


    Sıra sizde sizde şu soruyu aynı şekilde yapmaya çalışın.

    SORU : Songül girdiği DGS de 160 sorudan 10 tanesini boş bırakmıştır.4 yanlışın 1 doğruyu ***ürdüğü (tüh gitti soru ) bu sınavda songülün 120 neti olduğuna göre songül bu soruların kaçına yanlış cevap vermiştir? (cevabı=24)


 
1 2

  • Bu yazıyı beğenerek
    destek
    verebilirsiniz

    Foruma üye olmana gerek yok! Facebook hesabınla yorumlarını bekliyoruz!
  • Benzer konular

    1. forum saati
      3.141592653589, bu konuyu "Forum Yardımı" forumunda açtı.
      : 2
      : 07 May 2014, 15:11
    2. Forum için tapatalk desteği!
      Attalos, bu konuyu "Sohbet" forumunda açtı.
      : 10
      : 20 Tem 2013, 10:02
    3. Forum sitelerinde favori olmuş!
      svsmumcu26, bu konuyu "Sohbet" forumunda açtı.
      : 2
      : 23 Mar 2013, 13:36
    4. Forum saati
      saw, bu konuyu "Forum Yardımı" forumunda açtı.
      : 3
      : 14 Eyl 2012, 13:36
    5. Forum hakkında
      MatematikciFM, bu konuyu "Sohbet" forumunda açtı.
      : 1
      : 10 May 2011, 22:30
    Forum Kullanım ve Gizlilik Kuralları