MatematikTutkusu.com Forumları

Yeni Forum Kategorileri

1 2 Son
Serkan A. - ait kullanıcı resmi (Avatar) Serkan A. 13:47 20 Nis 2011 #1
Arkadaşlar, bir kaç yeni kategori açsak mı diyorum.

1- Benim aklıma gelen "Pratik Yöntemler" kategorisi.

Bu kategoride matematik soru çözümlerinde bilinmesinde fayda olacak pratik yöntemleri paylaşabiliriz. Bu kategoride yeni yöntemler paylaşmak şart değil. Öğrencilerin görmemiş olabileceğini düşünerek bildiğimiz pratik yöntemleri ekleriz.

Örneğin, bir 8. sınıf öğrencisi için pisagor hesaplarında karşısına çıkacak virgüllü sayılarda nasıl kolaylıkla pisagor hesabı yapabilir.

2,1 ve 2,8 dik kenarları verilen üçgende hipotenüsü 0,7×3 ve 0,7×4 den hipotenüsün 0,7×5=3,5 olacağını örneklerle anlatabiliriz.

Forumda soru çözerken aklımıza gelen yöntemleri bir paragraf ile bu kategoriye ekleyebiliriz.

2- Ömer hocamızın üniversite matematik kategorisi açalım önerisinide bu konuda değerlendirebiliriz. Ben üniversite matematik veya mühendislik soruları için sıkıntı yaşayacağımızı düşünüyorum. Ama onun haricinde bir bilgisayar teknikerliğinde okuyan bir öğrencinin matematik dersi soruları lise matematiğinden çok farklı olmayacaktır. BU konuda ne düşünüyorsunuz.

gereksizyorumcu - ait kullanıcı resmi (Avatar) gereksizyorumcu 14:08 20 Nis 2011 #2
pratik yöntemler konusu güzel olacaktır

üniversite matematik konusu da açılabilir ama eminimki çok teknik konular ya da detaylı yöntemler içeren sorularda sıkıntı yaşarız. soru soranlar kolaylarını büyük ihtimalle kendileri çözeceklerdir zorları ise vurun abalıya hesabı bize sorarlar
bir de dikkat ediyorumşu ana kadar üniversite düzeyinde sorulan soruların çoğu integral , matematik bölümü okumadım ama az çok derslerini aldım integral bu kadar da yoğun bir yer tutmuyor yani en azından soruların kendisi bizzat bazı integralleri hesaplamak olarak yer tutmuyor. integral de kuvvet alma gibi bir işlem , 3⁵ nedir demek nasıl bir soru değilse şunun integrali nedir demek bana göre bazı özel durumlar haricinde soru olmamalı , duyun sesimizi sayın akademisyenler

Serkan A. - ait kullanıcı resmi (Avatar) Serkan A. 21:52 22 Nis 2011 #3
Bu konuda veya farklı/olması gereken kategori fikirlerinizi bekliyoruz.

mehmetcan 21:54 22 Nis 2011 #4
1. fikir çok çok iyi pratik yöntem gerçekten çok işe yarıyor.Faydalı olacaktır.

MatematikciFM - ait kullanıcı resmi (Avatar) MatematikciFM 21:59 22 Nis 2011 #5
Siz bir açın öğretmenim. Aklımıza geldikçe ekleriz. Bir anda aklımıza gelmeyebilir ama soru çözerken aklımıza gelenleri hemen ekleriz.

Serkan A. - ait kullanıcı resmi (Avatar) Serkan A. 02:53 30 Nis 2011 #6
Bu praitk yöntemler kategorisini sadece üyelerin göreceği şekilde yapsam daha mı iyi olur?

mürşde - ait kullanıcı resmi (Avatar) mürşde 03:15 30 Nis 2011 #7
Hocam bence daha iyi olur; çünkü birçok sitede üye olmadan değil soru sormak linkleri dahi göremiyosunuz.
Üye olmanın ayrıcalığı olmalı.Sonuçta bir siteye üye olarak da o siteyi desteklemiş oluyosunuz.

Alp - ait kullanıcı resmi (Avatar) Alp 03:16 30 Nis 2011 #8
pratik yöntemler konusu güzel olacaktır

üniversite matematik konusu da açılabilir ama eminimki çok teknik konular ya da detaylı yöntemler içeren sorularda sıkıntı yaşarız. soru soranlar kolaylarını büyük ihtimalle kendileri çözeceklerdir zorları ise vurun abalıya hesabı bize sorarlar
bir de dikkat ediyorumşu ana kadar üniversite düzeyinde sorulan soruların çoğu integral , matematik bölümü okumadım ama az çok derslerini aldım integral bu kadar da yoğun bir yer tutmuyor yani en azından soruların kendisi bizzat bazı integralleri hesaplamak olarak yer tutmuyor. integral de kuvvet alma gibi bir işlem , 3⁵ nedir demek nasıl bir soru değilse şunun integrali nedir demek bana göre bazı özel durumlar haricinde soru olmamalı , duyun sesimizi sayın akademisyenler
Hocam matematik bölümünü bilmiyorum ama matematik öğretmenliği bölümünde okuyorum. 1. sınıfta genel matematik ve soyut matematik görülüyor bunlar matematik bölümüyle aynı nerdeyse. Genel matematik lise düzeyinde zaten soyuttan da pek soru geleceğini sanmıyorum. 2. ve 3. sınıflarda tamamen türev integral yani bıkkınlık getirdi artık bizde böyleyse matematik bölümünde daha çoktur tahminim.

duygu95 - ait kullanıcı resmi (Avatar) duygu95 12:28 30 Nis 2011 #9
Bence pratik yöntemler çok iyi olur

nazlı2006 - ait kullanıcı resmi (Avatar) nazlı2006 19:14 30 Nis 2011 #10
MUSTAFA023 adlı paylaşımcıdan alıntıdır.

T1 = ardışık sayıların toplamı
s = sayı adedi
s1 = sayı adedinin 1 eksiği
A = artış miktarı olmak üzere

Bir ardışık sayı sorusunda en büyük ardışık sayıyı bulmak için

([2.T1/s]+ [s1.a] )/2

en küçük sayıyı bulmak için.

([2.T1/s] - [s1.a] )/2

formülü kullanılır. Bu formüller tüm ardışık sayı soruları için geçerlidir.

Ör : Aralarında 7 şer fark olan ardışık ardışık 6 sayının top.207 dir.En büyük sayı kaçtır?

formülü uygulamadan yaparsak zamanı kendiniz tutun ne kadar sürenizi alacak hesaplayın.

Formülü uygulayalım.En büyük için aradaki işaret artı olması lazımdı formülde unutmayın.

sayıların toplamı 207
T1=207
sayı adedi s=6
s1 = 6 tane sayı vardı biz bir eksiğini istiyoruz s1 =5
a = artış miktarı mız 7 formülde yerine koyalım

([2*207/6]+[5.7])/2 = (69+35)/2 =104/2=52 = en büyük sayı.

Bir öğrenci a tane doğru b tane yanlış cevabı vardır.c tane yanlış bir doğruyu ***ürür.Size burada yola çıkarak net sayısını doğru sayısını,yanlış sayısını sorar.İşte size tek bir formül.

C = kaç tane yanlış bir doğruyu ***ürüyorsa o sayının değeri ( 4 yanlış bir doğruyu ***ürüyorsa c =4 gibi)
X = Net sayısı
D = Doğru sayısı
S = soru sayısı olsun.
Y = Yanlış soru sayısı

(C.X +S)/(C+1) = D formülünde verilenleri yerine koyarak işlemi kolayca yapıp sonuca gidebiliriz. Yanlış soru sayısını vermiş ise bu değeri de S- D = Y dersek D adetini bularak yine işlemi yapabiliriz.

Ör: Gül KPSS de genel kültür ve genel yetenek kısmında 120 sorunun hepsini yanıtlamıştır.Sınavda 4 yanlış bir doğruyu ***ürdüğüne göre ve Gül'ün 75 neti olduğuna göre Gül kaç yanlış soru cevaplamıştır?

((75.4)+120)/5 = 84

Y = 120-84 = 36


Sıra sizde sizde şu soruyu aynı şekilde yapmaya çalışın.

SORU : Songül girdiği DGS de 160 sorudan 10 tanesini boş bırakmıştır.4 yanlışın 1 doğruyu ***ürdüğü (tüh gitti soru ) bu sınavda songülün 120 neti olduğuna göre songül bu soruların kaçına yanlış cevap vermiştir? (cevabı=24)

1 2 Son
Üst Forum
Anasayfa
Yukarı Standart Görünüm