Başka bir matematik sitesinde bu soruyu şu şekilde açıklamışlar
Bir sayının sıfırıncı kuvveti 1 olarak tanımlanır, böylece sayının her kuvveti öncekinden bir çarpan daha büyük olur. Yani,
20 = 1
21 = 2 = 2 x 1
22= 4 = 2 x 2
23 = 8 = 2 x 4
24= 16 = 2 x 8 …
Bana hiç tatmin edici bir açıklama gibi gelmedi Siz ne düşünüyorsunuz bu açıklama hakkında
______________________________________
Ben olsam şu şekilde bir gösterim ile açıklamayı tercih ederdim
x≠0 olmak üzere,
x0=1 olduğunu gösterelim,
x0 ifadesini xy-y olarak yazabiliriz.
xy-y=xy.x-y
bir basit ispatı daha vardı, anımsayamadım şu an.
ben de şunu sorabilir miyim
2 üssü 3 = (3 tane ikiyi yanyana yaz)
2 üssü 2 = (2 tane ikiyi yanyana yaz)
2 üssü 1 = (1 tane ikiyi yanyana yaz)
2 üssü 0 = (0 tane ikiyi yanyana yaz)=(yani yazma?) err..........
bir basit ispatı daha vardı, anımsayamadım şu an.
ben de şunu sorabilir miyim
2 üssü 3 = (3 tane ikiyi yanyana yaz)
2 üssü 2 = (2 tane ikiyi yanyana yaz)
2 üssü 1 = (1 tane ikiyi yanyana yaz)
2 üssü 0 = (0 tane ikiyi yanyana yaz)=(yani yazma?) err..........
Bu şekilde olmamalı 0 tane ikiyi yan yana yazmazsan 1 edeceğini sanmıyorum
Gördüğünüz üzere sonuç, bazı matematik hocalarının forumlarda bulduğu karışık formüllerde olduğu gibi yaklaşık felan da değildir. Sonuç basit ve tamdır.
Forumda daha onceden bir anket vardi aslinda uslu sayi tanimini yanlis bildildigimiz ile ilgili ancak bulamadim bulursam link atarim veya bulan olursa .
sorun cozulur.
ortaokulda üslü ifadeler bütün olarak variliyor. Hem tanım, hem kurallarıyla birlikte.
O yüzden, 0. kuvvetin 1 olduğnun ispatı isteyen için ortaokulda da yapılır. Ben yapıyordum. Farklı yollar aramaya gerek yok.
Ben anlatırken, kuralların hepsini verip, konuyu bitirdikten sonra bonus soru olarak öğrencilere bunun ispatını soruyordum. bir ders saati içinde yapabilene 100 veriyordum. Tek tük çıkıyordu.