1. #1

    Statü
    Grubu
    Yasaklı üye
    İş
    Üniversite

    Sponsorlu Bağlantılar

    Ünlem Matematik Öğretmenliği mi Bilgisayar Mühendisliği mi ?

    Benim isteğim hep matematik öğretmenliğinden yana oldu..
    Ama ailemin ve arkadaşlarım bilgisayar mühendisliğini tercih etmemden yana..
    Devlete atanmanın çok zor olduğunu, matematiğin garantisi olmadığını felan söylüyolar..
    Ve merak ettiğim birşey var.. Matematiği nerede okuduğumuz çok önemli mi ?
    İstanbul içi okuma ihtimalim düşük.. Ve diğer bir merak ettiğim soru;
    Öğretmenliği kazanamazsam matematik bölümünü de istanbul dışı herhangi bir şehirde okusam çok mu mantıksız olur ? Fikirlerinizi bekliyorum :/

  2. #2

    Statü
    Grubu
    Moderatör
    İş
    Üniversite

    Sponsorlu Bağlantılar

    Ogretmenlik bu zamanda zor bence ama illa matematik diyorsan muhendislik dusun derim
    Ben de matematik muhendisligi ile bilgisayar muhendisligi arasinda kaldim. Bunu zaman gosterecek daha 1 yilim var ama hayirlisi.Daha gecen seneye kadar tip okumak istiyordum matematik ve bilgisayara yonelince bu dusuncem degisti. Ama yetenegin ve ilgin olmayan bir meslege yonelmek sorun yaratir ileride. Bilgisayara karsi bir merakin ilgin yoksa sadece cevrenin istegiyle bu meslegi istiyorsan bence tercih etme derim.

  3. #3

    Statü
    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Üniversite

    Sponsorlu Bağlantılar

    illa matematik diyorsan bnce bölüm okuyup akademik kariyer yap(yapabilirsen tabi
    boğaziçi odtü ve bilkente iyi diyorlar
    matematik öğretmeni olunca devlette çalışacaksan okuduğun okulun bi önemi kalmaz gibi

  4. #4

    Statü
    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Üniversite
    bence boğaziçini düşün puanı yüksek
    duygu bu arada mat. mühendisleri ne iş yapıyor?

  5. #5

    Statü
    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Üniversite
    eğitimden uzak dur derim çünkü atanmak sıkıntı şahsen benm için coğrf. öğretmenlikten daha garanti bir meslek olaydı düşünmeden onu yazardım sevmek önemli ama ünv. okuduktan sonra da iş istiyosun devlet kapısı diyosun sana 90 puan diyolar ama sen bilirsin tabi illa eğitim diyosan da bunu göze al öle yaz ya da zaten öğretmenlik mesleğine aşıksan da napar eder atanırsın...

  6. #6

    Statü
    Grubu
    Üye
    İş
    12. sınıf
    Matematikçi olmayı bir ara ben de düşünmüştüm. Ancak bugünkü Türkiye şartlarına bakılırsa, mühendislik daha cazip gibi görünüyor. Ortalık atanmayı bekleyen öğretmen dolu çünkü. Ancak benim bilgisayara (teknik olarak ) ilgim alakam yok diyorsan, o zaman kesinlikle çevrendekilerin gazına gelip, istemediğin bir bölümü okuma, ilgi alanına giren bir bölüm seç.

    Ben o hatayı bir kere yaptım, sen de yapma derim. Şu anda ATL ' de babamın yüzünden nefret ettiğim bir bölümde okuyorum, inan ki ilgim olmadığı için, gördğüm atölye derslerinden hiçbir şey almıyorum.

    Bence insanlar istemediği bir bölümü kesinlikle okumamalı!
    3 Tür Beyin Vardır:
    Küçük Beyinler; İnsanları,
    Orta Beyinler; Olayları,
    Büyük Beyinler; Fikirleri
    tartışır.

  7. #7

    Statü
    Grubu
    Yasaklı üye
    İş
    Üniversite
    Sağolun fikirleriniz için Bilgisayar mühendisliğini büyük bi istekle ve zevkle okurum Amaaa matematiği yine de daha çok istiyorum..
    Matematik bölümü okursam ne olabilirim ? Devlete atanamam o kesin.. Dershanelerde öğretmen mi olabilirim en fazla ?

  8. #8

    Statü
    Grubu
    Üye
    İş
    Diğer
    fields ödülü alabilirsin tabi 40 yaşından sonra . ( fields = matematiğin nobeli ) .. şaka bir yana 2 side elinin altında bulunsun hayat her zmn senin isteğin üzerinden çalışmaz. elinde alternatifler olsun . tek olursa alternatifin olmassa üzülürsün . ama bi kaç tane olur birini çok istersin olmayabilir ama diğer alternatiflerden faydalanabiliyorsundur sevinirsin. benim görüşüm

  9. #9

    Statü
    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Üniversite
    benim anlamadığım şey şu
    öğretmenlikte atanma sorunu var bir ton mat öğretmeni işssiz iken bazı üniversitelerde mat öğretmenliği veya bölümü bayağı yüksek puanla alıyor. mesela boğaziçi mat öğretmenliği 520 gibi bir puanla alıyor.
    işsizlik varsa bu puan nasıl böyle yüksek oluyor?

  10. #10

    Statü
    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Matematik Öğretmeni
    Matematik öğretmenliği=Matematik+öğretmenlik
    Önce bu iki bileşenden hangisinin senin için daha önemli olduğuna karar vermen uygun olur bence.
    Matematik dersen izleyeceğin yol başka, öğretmenlik dersen izleyeceğin yol başka
    Bunların dışında mühendislik dersen , izleyeceğin yol başka olacaktır.

    "Ortaokuldayken, matematik öğretmenim, dersten sonra, beni yanına çağırır, o gün anlattığı konuları, bir kez daha bana anlatırdı. Sonra da git bunları, arkadaşlarına anlat derdi. Gönlüme öğretmenlik sevgisini, o öğretmen kazandırmıştı. O günlerden sonra başka hiç bir mesleğe ilgi duymadım. Sadece, öğretmenliği hedefledim. Hepinize sorarım, 700.000 kadrolu öğretmenin acaba kaç tanesi, üniversite tercih formuna, sadece öğretmenlik bölümlerini yazmıştır? Çok olduğunu zannetmiyorum. Kaç kişi olduğunu bilmem, ama onlardan birinin de ben olduğumu bilirim. "Ne , öğretmenliği, başka mesleklere, alternatif yaptım, ne de, başka meslekleri, öğretmenliğe alternatif yaptım." Gönlümde yatan tek aslandı benim için. Elektrik-elektroniğe de merakım vardı. Tercih formunu dolduruken, bir tane de, elektrik-elektronik mühendisliği yazmayı düşündüm bir an. Sonra bir soru sordum kendime. Sonuçlar açıklandığında, öğretmenlik çıkarsa, mühendislik çıkmadı diye mi, daha çok üzülürsün, yoksa, mühendislik çıkarsa, öğretmenlik çıkmadı diye mi? Yo, dedim. Eğer öğretmenlik olmazsa, hayatımın pişmanlığını yaşarım. Onu bile yazmadım. Aldığım puan, bir çok bölümü okumama yetiyordu. Ne işin var öğretmenlikte, bu kadar puan almışsın, tıp okusaydın ya diyenler oldu. Üniversite son sınıfta, hocanın biri , bana asistanlık teklifinde bulundu. Reddettim. Ben buraya öğretmen olmaya geldim, ve gidip normal bir öğretmen olucam dedim hocaya. Ne memurluk, ne maaş, ne "3 ay "tatil, ne iş garantisi, ne şu, ne bu. Hiç birini bu mesleğe başlarken düşünmedim. Allah şahittir. İlk öğretmenliğe başladığımda, işin sadece öğretim kısmını düşünüyordum. Yıllar geçtikçe, öğretmenliği kutsal yapan şeyin, öğretim değil, eğitim kısmının olduğunu farkettim, ...."
    Daha önceden yazdığım bir yazının bir kısmı bu.

    "Orta okulu yatılı okudum. Matematiğe az buçuk yatkınlığım vardı. Sayılarla oynamayı seviyordum. Okulda, yazılı zamanları, arkadaşlar, beni erkenden kaldırıp, konu anlattırırlardı. Genelde hep böyledir , ama benim ki, biraz farklı oldu. Benim sahip olduğum zekayı genelde hep öğretmenlerim ve başkaları farketti ve bana farkettirdi. Ortaokulda , Matematik öğretmenimiz, dersten sonra bana, o günkü konuları bir daha anlatır, git bunu arkadaşlarına anlat derdi. Öğretmenlik sevdası böyle başladı bende. Hem Matematik hem de, anlatma olayı birleşince, Matematik Öğretmenliği hedefi koydum kendime . Kaderimizde Gazi Eğitim Matematiğe gitmek varmış ve gittim. Üniversiteye gelene kadar, akademik çalışma gibi bir olayın farkında değildim, hatta son sınıfa kadar. Bizden önce mezun olmuş arkadaşların, hemen mezuniyet arkasından, orada asistan olarak göreve başlayıp bize derse grdiklerini biliyordum, ama yine de, hiç öyle bir şeye heveslenmedim. Ta ki, bir hocamızın, bana asistanlık teklif etmesine kadar.
    Okulda inek değildim, belki başarıda ilk onun içindeydim, ama o kadar parlak bir başarım yoktu, ya da ben öyle zannediyordum. Bir Yar. Doç. hocamız bana, asistanım olur musun dedi. Severdi beni, belki, Mürşidenin dediği gibi , siyaset falan , başıma talih kuşu konmuştu , ne biliyim, ama sadece bu da değil, herhalde bende bi şeyler gördü, Benim bildiğim, kolay kolay hocalar böyle teklifler sunmaz öğrencilerine. hocam biraz düşüneyim dedim. İki şey, beni olumsuz cevaba yöneltti. Birincisi, o güne kadar hiç akademik çalışmayı düşünmeme, ve oraya öğretmen olmak için gelmem, ikincisi de, ömür boyu sürecek olan bir yolun başlangıcı, ömür boyu okumak. Açıkçası tırstım. O güne kadar hiç düşünmemiştim böyle birşeyi. Ve hocama dedim ki, hocam kusura bakmayın, ben buraya öğretmen olmaya geldim, ve mezun olup klasik bir öğretmen olucam. O hoca daha sonra, bölüm 3. sü bir arkadaşa teklif etti asistanlığı ve o kabul etti.
    Bundan sonra neler oldu? Önce arkadaşın başından geçenleri anlatayım.
    O arkadaş Gazide, 10-11 sene kadar çalışmış, bazı şanssızlıkları yüzünden Gazide kadro alamamış, kadroya geçememenin verdiği stresle, 35 yaşında kanserden ölmüş.
    Şimdi , eğer ben o teklifi kabul etseydim, onun kaderi, benim kaderim mi olacaktı? Bilemiyorum ki.
    Ben naaptım peki?
    Öğretmenliğe başladım, ama bu teklifi reddetmem , ben de bir küskünlük oluşturdu. 14 senelik öğretmenliğimde, ne Anadolu lisesi, ne müdür yardımcılığı, ne de uzman öğretmenlik sınavlarına girdim. Bunların hepsi kariyer sayılırdı, ama ben kariyerin alasını, üniversitede geri çevirmiştim. Artık hiçbiri gözümde yoktu. Kör topal , sıradan ve vasat bir Matematik öğretmeni olarak devam ettim. Bundan 3 yıl evvel, beni tanıyan birisi, bana bir şey söyledi, zaten içimdeki bu yara, iyice azdı. Dedi ki, sen öğretmenliği yapamıyorsun, senin işin sınıfa girip öğrenciye ders anlatmak değil, masa başında, araştırma yapıp, akademik çalışma yapmak.
    Sonuç olarak, bu konu içimde hala bir uhde olarak duruyor, treni kaçırdım bir kere, bi daha da geri gelmez. Yani kaçan balık büyük oldu.
    O arkadaın başına gelenleri bildiğim halde, yine de, orda olmak isterdim, kaderin önüne kimse geçemiyor.
    Sana tavsiyem, ne olursa olsun gönlünün sesini dinle.
    Bu arada, sana bir abi tavsiyesi
    HAyatta mutlu olmak istiyorsan , iki şeyi doğru seçmelisin. Biri iş, diğeri de eş"

    Bu da başka bir yazım.


    Eğer, öğretmen olarak atanamam diye, öğretmenliği yazmakta tereddüt ediyorsan, bence hiç düşünme öğretmenliği
    Söyleyeceğim bu.
    Karar senin
    3 tür beyin vardır.
    Küçük beyinler, insanları;
    Orta beyinler, olayları;
    Büyük beyinler, fikirleri;
    tartışır.


 
1 2

  • Bu yazıyı beğenerek
    destek
    verebilirsiniz

    Foruma üye olmana gerek yok! Facebook hesabınla yorumlarını bekliyoruz!
  • Benzer konular

    1. ODTÜ Makine Mühendisliği
      Furkan61, bu konuyu "Sınavlar" forumunda açtı.
      : 34
      : 24 Eyl 2012, 23:01
    2. ALI MUHTAROGLU/ Elektrik-Elektronik Mühendisliği
      Little Hill, bu konuyu "Sohbet" forumunda açtı.
      : 4
      : 05 Ağu 2012, 14:32
    3. İşitme engelliler öğretmenliği
      mürşde, bu konuyu "Sohbet" forumunda açtı.
      : 10
      : 29 Tem 2011, 18:19
    4. : 3
      : 24 Haz 2011, 10:20
    5. Bilgisayar Destekli Matematik Eğitimi Öğretimi
      Admin, bu konuyu "Matematik Öğretmenleri Dökümanları" forumunda açtı.
      : 2
      : 21 Eki 2010, 22:33
    Forum Kullanım ve Gizlilik Kuralları