bence tahtanın iki kenarını öğrencinin oturduğu sırada bir nokta gibi olduğunu varsayıp bu noktaya birleştirmelisiniz. sonucunda elde ettiğiniz üçgene göre de yorumunuzu yaparsınız.
şimdi bu mantıkla orta önde oturan öğrencinin görüş açısı en geniş oluyor ama belki orada da insanın görüş açısının dışına çıkılıyordur atıyorum insan 120º lik bi açıya odaklanabiliyodur da ortadaki sıra için bu ölçü 150º çıkıyordur o yüzden görüş sıkıntısı oluşuyordur, orasını bilemem araştırma yapmak lazım.
aslında düşününce şöyle bişey de yapılabilir.
öğrencilerin herbiri noktasal birer ışık kaynağı olsun. tahta üzerinde ışık akısı en yüksek olan en iyi görüşe sahiptir. bunu da uzaklık ve tahtanın yerleşim açısına göre hesaplayabilirsiniz.
sonuçta buradan bizden bilimsel olarak çok doğru bir sonuca varmamızı beklemeyeceklerdir , daha çok fikir yürütmemizi sorgulayan bir ödeve benziyor. (aksi halde soru da daha teknik sorulurdu) biz de kendimizce mantıklı bir fikir yürütsek v buna bağlı inceleme yapsak yeterlidir diye düşünüyorum.
Foruma üye olmana gerek yok! Facebook hesabınla yorumlarını bekliyoruz!