1. #1

    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Üniversite

    coğrafya



    Uploaded with ImageShack.us



    Uploaded with ImageShack.us



    Uploaded with ImageShack.us



    Uploaded with ImageShack.us



    Uploaded with ImageShack.us

  2. #2

    Grubu
    Moderatör
    İş
    Üniversite
    9-C değil mi

  3. #3

    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Üniversite
    Evet 9 C ;ama nasıl?

    Hatta sırayla cevaplarını da yazıyım 5)D 9)C 4)D 5)-en alttaki-A

  4. #4

    Grubu
    Moderatör
    İş
    Üniversite
    -Bitki örtüsünün bozkır olmasından dolayı hiç bir canlı göç etmez
    -Verimli tarım alanlarının snayiye dönüşmesi doğal bir sonuç değildir.
    ...
    -denizel ortamın canlıya uygun olmamasından dolayı derken aslında burda balıkları düşünürsek göç eden bir balık duymadım ben hiç yani balık
    tek bir tip denizde yaşar tatlı su balığı veya tuzlu su balıklarının yaşam alanlarının farklı olmasından dolayı ya da doğal olarak bozulmamıştır mesela denizlerdeki kirlilik insanın oluşturduğu birşeydir.

    -Yerşekillerinin engebelli olması göç gerektirmez ki mesela doğu da bu yüzden göç eden yoktur göç etmelerinin sebebi iş imkanlarıdır

  5. #5

    Grubu
    Moderatör
    İş
    Üniversite
    1. soruda bence çevreden hiç bir etki olmassa üreticiden 3.tüketiciye

    -Enerji miktarı artar
    -Vucut büyüklüğü gelişmişlik derecesine bağlı oalrak artar

    fakat üreticilerin sayısısı az ise tüketicilerin sayısıda azalır yani canlı miktarı üreticilere bağlıdır yani bu dışarıdan olabilecek bir etkidir diye düşünüyorum
    biyokütlede bitkilerle alakalı üreticilerde daha fazla olmalı

    Biyokütle yeşil Bitkilerin güneş enerjisini Fotosentez yolu ile kimyasal enerjiye dönüştürerek depolaması sonucu meydana gelen biyolojik kütle ve buna bağlı organik Madde kaynakları olarak tanımlanmaktadır.
    bu tanıma göre

    yani yorumum ne kadar doğru bilmiyorum ben bu konuyu ilk okulda besin pramitlerinden şöyle böyle hatırlıyorum yanlışım olabilir.

  6. #6

    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Üniversite
    Biyokütleyi anladım da Depo edilen enerji azalmaz mı? Bunu besin piramidine bakarak söylüyorum.Ya da piramidi yanlış yorumluyorum.



    Uploaded with ImageShack.us

  7. #7
    Alp
    Alp isimli üye şimdilik offline konumundadır

    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Matematik Öğretmeni
    Üretilen enerji azalır fakat depo edilen sonraki basamağa aktarıldığı için artar diye hatırlıyorum.
    İyi bir öğretmen kendisine helal olsun bu soruyu nasıl çözdü dedirten değil, bunu ben bile çözerim çok kolaymış dedirtendir."a. sabri ipek"

  8. #8

    Grubu
    Moderatör
    İş
    Diğer
    çok zorlama sorular olduğunu söylemeliyim.

    mesela hangi enerji kaynağına geçmelerinin ihtimali daha düşüktür? diye soru sormak için bir soruda başta bir paragrafla açıklama yapmanız gerekir çünkü varsayımsal bir soru sormaktasınızdır. mesela dersinizki enerji geçişi için tüketim sistemi uyumu da önemli bir rol alıyorsa falan filan o zaman anlarızki arabada taşkömürünü kullanamayız diğerleri ise daha ileri teknolojik enerjiler olduğu için petrolün alternatifi olabilirler . tabi soru o kadar kötüki şu an kömürün sıvılaştırılabildiği es geçilmiş ya da petrolün sanki sadece son kullanıcılar tarafından tüketilmesi varsayılıyor ama bundan hiç haberimiz yok.

    soruların içinde en sorulabilir olanı şu hangisinde zengin kömür yatakları vardır sorusu gibi duruyor o da bilgi sorusu. Suudi Arabistanda kömür değil de petrolün zengin olduğunu diğer noktalarınsa dünyanın önemli çelik üretim bölgeleri olduğunun bunun da barındırdıkları kömür sayesinde olduğunu falan.

    neyse işte bomba sorular , bizim zamanımızda bunların bir kısmı zaten biyolojinin konusuydu kalanı da bu kadar bilgiye dayalı sorulmazdı. bu derslerin üniversite sınavındaki ağırlıklarının azaltılması lazım heleki böyle sorular olacaksa çok gereksiz bence. daha yoruma dayalı sosyal bilmlerin mantığını yansıtan sorular olmalı yoksa nerde kömür var nerde bakır var ezberleterek nereye varılır bilmiyorum.

  9. #9

    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Üniversite
    Alıntı gereksizyorumcu'den alıntı Mesajı göster
    çok zorlama sorular olduğunu söylemeliyim.

    mesela hangi enerji kaynağına geçmelerinin ihtimali daha düşüktür? diye soru sormak için bir soruda başta bir paragrafla açıklama yapmanız gerekir çünkü varsayımsal bir soru sormaktasınızdır. mesela dersinizki enerji geçişi için tüketim sistemi uyumu da önemli bir rol alıyorsa falan filan o zaman anlarızki arabada taşkömürünü kullanamayız diğerleri ise daha ileri teknolojik enerjiler olduğu için petrolün alternatifi olabilirler . tabi soru o kadar kötüki şu an kömürün sıvılaştırılabildiği es geçilmiş ya da petrolün sanki sadece son kullanıcılar tarafından tüketilmesi varsayılıyor ama bundan hiç haberimiz yok.

    soruların içinde en sorulabilir olanı şu hangisinde zengin kömür yatakları vardır sorusu gibi duruyor o da bilgi sorusu. Suudi Arabistanda kömür değil de petrolün zengin olduğunu diğer noktalarınsa dünyanın önemli çelik üretim bölgeleri olduğunun bunun da barındırdıkları kömür sayesinde olduğunu falan.

    neyse işte bomba sorular , bizim zamanımızda bunların bir kısmı zaten biyolojinin konusuydu kalanı da bu kadar bilgiye dayalı sorulmazdı. bu derslerin üniversite sınavındaki ağırlıklarının azaltılması lazım heleki böyle sorular olacaksa çok gereksiz bence. daha yoruma dayalı sosyal bilmlerin mantığını yansıtan sorular olmalı yoksa nerde kömür var nerde bakır var ezberleterek nereye varılır bilmiyorum.
    Dediğiniz doğru Hocam.Ben zaten gelecek nesillere acıyorum.Acaba onları nasıl bir sınav sistemi eleme yöntemi bekliyor.Adeta ayaklı kütüphane olup çıkıyoruz.Gerçi gittikçe de eğitim seviyesi artıyor ama....

  10. #10

    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Üniversite
    Çözümler için teşekkürler.
    Ben bir tane "teşekkür" yazıyorum.Bu üç kişiye birden gitsin


 
2 sayfadan 1.si 12 SonuncuSonuncu

  1. Bu yazıyı beğenerek
    destek
    verebilirsiniz

    Foruma üye olmana gerek yok! Facebook hesabınla yorumlarını bekliyoruz!

Benzer konular

  1. Esen YGS Coğrafya
    kaskas123 bu konuyu Kitap İncelemeleri forumunda açtı
    Cevap: 1
    Son mesaj : 02 Oca 2015, 18:49
  2. coğrafya ??
    nightmare bu konuyu Lise Dersleri forumunda açtı
    Cevap: 3
    Son mesaj : 08 Ağu 2012, 01:07
  3. coğrafya
    duncanduncan bu konuyu Lise Dersleri forumunda açtı
    Cevap: 5
    Son mesaj : 24 Mar 2012, 16:58
  4. Coğrafya
    sinavkizi bu konuyu Lise Dersleri forumunda açtı
    Cevap: 13
    Son mesaj : 30 Oca 2012, 17:14
  5. Coğrafya
    Луна bu konuyu Lise Dersleri forumunda açtı
    Cevap: 8
    Son mesaj : 04 Ağu 2011, 22:35
Forum Kullanım ve Gizlilik Kuralları