Melek12 14:27 24 Mar 2012 #1
S.1
Fransız ihtilali sonucunda soylular ve din adamlarının yönetimdeki otoriteleri ortadan kalkmış, burjuvalar da yönetimde söz sahibi olmuşlardır.
Bu durumi
1. milliyetçilik
2. halkçılık
3. laiklik
ilkelerinden hangileriyle doğrudan bağdaşır ?
-Soruyla ilgili düşüncem-
1. yok
3. kesin var.
2 Yönetimde burjuvalar söz sahibi iyi güzel hoş. Halk nerede ? Burjuvalar ticaretle uğraştıkları için zenginleşti coğrafi keşiflerle sonucunda. Ama halk nerede ? Fransız ihtilali ile halklar hemen hak kazanması ki. Kazandıysa 1830 1848 ihtilalilleri neden oldu ?
Cevap 2-3 müş. Ancak ben 3 diyorum.
S.2
İslam sınırlarının genişlemesiyle;
1. inanç
2. mimari
3. bilim ve sanat
alanlarından hangilerinde herhangi bir değişiklik meydana geldiği söylenebilir ?
Ancak İslam devletinin sınırlarının genişlemesi inancı neden değiştirsin ki ? Hala müslümanlar.
Karşı toplumların inançları değişebilir. Ama bu doğrultuda soru net değil diye düşünüyorum. Cevap:1-2-3müş. Ancak ben 2-3 diyorum.
S.3
Abbasiler Dönemi'nde
1. Eski yunanlıların bilim ve rasyonel düşüncesini tanımaları
2. Endülüs Emevi Devleti'ne karşı Franklarla iş birliği yapmaları,
3. Türklere ordularında ve devlet kademelerinde görev vermesi
gelişmelerinden hangilerinin İslam kültürünün diğer kültürden etkileşime ortam hazırladığı savunulabilir ?
Cevap 1-3 ancak ben 1-2-3 diyorum.
Bir amaç doğrultusunda işbirliği yapmak işbirliği yapanlarla kültür etkileşimine sebep olmaz mı ? Savaş,ticaret,seferler vs. vs. kültürel etkileşime sebep olmaz mı ?
Hele ki haçlı seferleriyle kültürel etkileşim oldu. Talas savaşıyla oldu. Talas savaşında Çinlilerden İslam medeniyetine geçen barut,pusula,matbaa vs. haçlı seferleri ile Avrupaya geçti.
Savaş kültürel etkileşime neden oluyorda işbirliği yapmak neden olmuyor?
Misal Türkler Talas savaşında Abbasilere yardım etti. Çinlilere karşı işbirliği yaptılar. Türkler ile Abbasiler arasında kültürel etkileşim oldu. Daha sonraları islamiyeti kabul ettiler.
S.4
Yargı:: İslam kültür ve medeniyeti; devlet yönetimi adalet işleri ekonomik hayat, hatta sanat, edebiyat ve bilim dini temellere dayanıyordu.
Buna göre;
1. resim ve heykelin yasaklanması,
2. Gayrimüslimlerden cizye vergisi alınması
3. kervansarayların kurulması
gelişmelerinden hangileri yukarıdaki yargıyı desteklemektedir ?
duygu95 15:04 24 Mar 2012 #2
Cevapları varsa yazarsan iyi olur mesela 1. sorunun yalnız 2 olduğunu düşünüyorum. Emin olmadığım için nedenini açıklayamıyorum.
Melek12 15:07 24 Mar 2012 #3
Cevapları varsa yazarsan iyi olur mesela 1. sorunun yalnız 2 olduğunu düşünüyorum. Emin olmadığım için nedenini açıklayamıyorum.
Bende yalnız 3 diyorum.

Ama cevap 2-3. Sorularla ilgili düşüncelerimi eklemeye başladım şimdi.
dimar 15:08 24 Mar 2012 #4
Birinci soru bence 2 ve 3.
Din adamlarının otoritesi kalkıyor bunu direk laiklikle bağdaştıramaz mıyız
Faruk 15:09 24 Mar 2012 #5
1. Soruda milliyetçilik şıkkını eleyelim. Halkçılık ve Laiklik çünkü din adamlarının yönetimdeki otoritesi kalkıyor. Sınıf ayrımının kalkması ise halkçılık.
duygu95 15:11 24 Mar 2012 #6
Şimdi oldu.

Laikliği gözden kaçırmışım.
C-1)
Benim yorumum şu.
Din adamlarının siyasetten ayrılması laiklik ile bağdaşır.
Halkçılık için ise Avrupa'da bir sınıf ayrılığı mevcuttu, Belli bir kesim sadece yönetim de söz sahibi olabiliyordu. Ama brujuva sınıfından birisi yönetimde söz sahibi olamazdı. Bu kesiminde yönetim de söz sahibi olması diğer sınıflarında yönetim de söz sahibi olacağı anlamına gelir.
Bu şekilde bir sınıftan bahsedemeyiz bir eşitlik söz konusu olur. Dolayısıyla eşitlik=halkçılık.
Faruk 15:12 24 Mar 2012 #7
2. Soru 1 ve 2.
Emevilerin asimile politikası kesin zaten. İslamiyeti kabul eden toplumlar arapçaya önemli bir yer vermiştir.
Faruk 15:14 24 Mar 2012 #8
3) Üçünden de değişiklik olduğunu söyleyebiliriz. İnanç zaten belli.
Mimari anlayış camii, medrese
vb inşaatlarıyla değişmiştir.
Bilim ve sanat da fıkıh ve dini bilimler ve tasavvuf sanatının etkisiyle değişmiştir.
Melek12 15:14 24 Mar 2012 #9 2. Soru 1 ve 2.
Emevilerin asimile politikası kesin zaten. İslamiyeti kabul eden toplumlar arapçaya önemli bir yer vermiştir.
2. soru yalnız 2ymiş. Onu yanlış eklemişim sildim şimdi.
Melek12 15:16 24 Mar 2012 #10 Şimdi oldu.

Laikliği gözden kaçırmışım.
C-1)
Benim yorumum şu.
Din adamlarının siyasetten ayrılması laiklik ile bağdaşır.
Halkçılık için ise Avrupa'da bir sınıf ayrılığı mevcuttu, Belli bir kesim sadece yönetim de söz sahibi olabiliyordu. Ama brujuva sınıfından birisi yönetimde söz sahibi olamazdı. Bu kesiminde yönetim de söz sahibi olması diğer sınıflarında yönetim de söz sahibi olacağı anlamına gelir.
Bu şekilde bir sınıftan bahsedemeyiz bir eşitlik söz konusu olur. Dolayısıyla eşitlik=halkçılık.
Tatmin edici bir yorum oldu. Öncelikle teşekkür ederim Duygucum. Ben geniş kapsamlı düşünmüştüm.
VE
dimar frk ilginiz,yorumlarınız cevaplarınız için teşekkürler.