MatematikTutkusu.com Forumları

karışım problemleri

1 2 3 Son
makme 11:38 20 Şub 2012 #1
merhabalar,
Aşağıdaki sorular için yardımcı olurmusunuz?


1) %40 ı şeker olan 120 gr şeker-su karışımına kaç gr şeker eklenirse şeker-su oranı 5/6 olur.(cevap:12)

2) A kg su içine, B kg su karıştırılıyor. Buna göre karışımın yüzde kaçı şekerdir. (cevap A.B/100)

3)% 30 luk şekerli suyun 1/3 ü alınarak yerine alınan miktar kadar %24 lük şekerli su katılıyor. Yeni karışıma başlangıçtaki karışım miktarı kadar şeker katılıyor. Buna göre elde edilen karışımın şeker oranı nedir ? cevap (64)

teşekkürler

gereksizyorumcu - ait kullanıcı resmi (Avatar) gereksizyorumcu 12:38 20 Şub 2012 #2
1.
Şu an şeker-su oranı 40-60 bizden 50-60 olmasını istiyor. halihazırda bulunan şekerin 1/4 ü daha eklenmeli. O da 12g yapar.

2.
Bana sanki bu karışımda hiç şeker yokmuş gibi geldi

3.
önce ilk işlemin sonucunda oluşan derişimi bulalım
%30 luk 2 gücünde %24 lük 1 gücüne
%30 olan ortalamayı 2/1 oranıyla kendine çekecek yani %28 son ortalama olur
şimdi %28 ile %100 eşit güçte birleşecekler (28+100)/2=64%

makme 15:27 20 Şub 2012 #3
1) 1/4 nerden buldunuz , 12 nasıl ve nerden ve neyin 1/4 ü

2) şeker varda, sonuç yanlış bence

3) iki güç bir güç
her sorun çok güç
hoca matematiksel olarak açıklamazsa
bu cevapları anlamak çok güç

gereksizyorumcu - ait kullanıcı resmi (Avatar) gereksizyorumcu 15:58 20 Şub 2012 #4
1) 1/4 nerden buldunuz , 12 nasıl ve nerden ve neyin 1/4 ü

2) şeker varda, sonuç yanlış bence

3) iki güç bir güç
her sorun çok güç
hoca matematiksel olarak açıklamazsa
bu cevapları anlamak çok güç
1.
ilk başta 40-60 karışımı var ama bizden 50-60 karışımı isteniyor. yani 60 a hiç dokunulmadan 40 olan 50 ye çıkarılmalı. bu da 1/4 ü kadar artış demek. başlangıçta 48g varsa cevap 12 olur.

2.
2) A kg su içine, B kg su karıştırılıyor. Buna göre karışımın yüzde kaçı şekerdir. (cevap A.B/100)
burada şeker nerde, telefondan görüntülemede sıkıntı mı yaşıyorum acaba?

3.
bana balık tutmayı öğretme
balık ver, rakıyı tazele, buz getir
m: başlangıçtaki karışımın kütlesi

ara karışım derişimi=(2m.30+m.24)/(3m)=28%
son karışım derişimi=(m.28+m.100)/(2m)=64%

makme 16:19 20 Şub 2012 #5
1) soruyu tekrar ediyorum 1/4 nerden buldunuz ? işlem olarak, olur molur değil yani,

2) belli işte orda hata, su içine su katılmıycağına göre yani değil mi?? şeker olucak , herşeyi nazım şeklinde çok iyi açıklıyorsunuzda , ordaki hatayı mı anlamadınız yani

3) balık malık değil de
kötü eğitim sistemi var
bildiğini paylaşamayan, paylaşmayan açıklamayan açıklayamayan
tipik türk kafası hocalar var
I-pad mış falan
değişen bir şey yok
eski tas eski haman var,

Bir türk büyüğüne sevgilerle

gereksizyorumcu - ait kullanıcı resmi (Avatar) gereksizyorumcu 17:43 20 Şub 2012 #6
1.
40 olan biseyin 50 ye çıkması gerekli
oran olarak
(50-40)/40 artış.

2.
esasen cevaba soruyu uydurmaya çalıştım ama cevaptaki mantık dolayısıyla şekeri tespit edemedim
cevaba göre sonuçta oluşacak karışımda hem A hem de B büyüklükleriyle orantılı olarak çarpan etkisine sahip. böyle bir düzeneğin bu tur bir cevap oluşturması mümkün değil. ya cevapta basım hatası olmuş ya da A ve B yazıldığından farklı şeyleri ifade ediyor.


3.
hatayı herkes kendisinde aramalı
bu kadar basit bir problemde bile makine kodu gibi algoritmik bir çözüm beklentisine girersen, ufacık bir yeniliğe (yenilik bile sayılmaz sadece yapılacak işlemlerin sözel ifadesi ve beynimizin yolun neresinde olduğumuzu kavramasında kolaylık) karşı olursan eski tas eski hamam demek bi anlam ifade eder mi?

dipnot olarak şunu da belirteyim. üniversite sınavında çıkabilecek sayıları ve kurgusu çok saçma olmayan tüm problem konusu sorularını soruyu zihnimizde canlandırarak 5-10 saniyede çözebiliriz iddiasındayım. Ezberlemekten falan da bahsetmiyorum. sadece olayların nasıl geliştiğine biraz vakıf olmak ve her durumda konular arası ilişkileri iyi kurabilmek önemli. bu şekilde düşündüğümüzde diğer konu başlıklarında da hızımız ve doğru cevap oranımız artacaktır. mesela 24 ve 30 un 28 te buluşacağını belirlemek 2 kere 2 nedir sorusunu cevaplamaktan daha zor değil ama ilk önce soruyu yaşıyo olman gerekir.

makme 19:32 20 Şub 2012 #7
merhabalar,
Aşağıdaki sorular için yardımcı rica ediyorum

not: ukalaca matematik dehasını göstermeye çalışıp sadece cevabı yazacaklar, bende cevap anahtarı var, ben çözüm arıyorum. gerçekten çözümde bana yardımcı olucaklara teşekkürler.


1) %40 ı şeker olan 120 gr şeker-su karışımına kaç gr şeker eklenirse şeker-su oranı 5/6 olur.(cevap:12)

2) A kg su içine, B kg şeker karıştırılıyor. Buna göre karışımın yüzde kaçı şekerdir. (cevap A.B/100)

3)% 30 luk şekerli suyun 1/3 ü alınarak yerine alınan miktar kadar %24 lük şekerli su katılıyor. Yeni karışıma başlangıçtaki karışım miktarı kadar şeker katılıyor. Buna göre elde edilen karışımın şeker oranı nedir ? cevap (64)

teşekkürler

makme 19:48 20 Şub 2012 #8
1.
40 olan biseyin 50 ye çıkması gerekli
oran olarak
(50-40)/40 artış.

2.
esasen cevaba soruyu uydurmaya çalıştım ama cevaptaki mantık dolayısıyla şekeri tespit edemedim
cevaba göre sonuçta oluşacak karışımda hem A hem de B büyüklükleriyle orantılı olarak çarpan etkisine sahip. böyle bir düzeneğin bu tur bir cevap oluşturması mümkün değil. ya cevapta basım hatası olmuş ya da A ve B yazıldığından farklı şeyleri ifade ediyor.


3.
hatayı herkes kendisinde aramalı
bu kadar basit bir problemde bile makine kodu gibi algoritmik bir çözüm beklentisine girersen, ufacık bir yeniliğe (yenilik bile sayılmaz sadece yapılacak işlemlerin sözel ifadesi ve beynimizin yolun neresinde olduğumuzu kavramasında kolaylık) karşı olursan eski tas eski hamam demek bi anlam ifade eder mi?

dipnot olarak şunu da belirteyim. üniversite sınavında çıkabilecek sayıları ve kurgusu çok saçma olmayan tüm problem konusu sorularını soruyu zihnimizde canlandırarak 5-10 saniyede çözebiliriz iddiasındayım. Ezberlemekten falan da bahsetmiyorum. sadece olayların nasıl geliştiğine biraz vakıf olmak ve her durumda konular arası ilişkileri iyi kurabilmek önemli. bu şekilde düşündüğümüzde diğer konu başlıklarında da hızımız ve doğru cevap oranımız artacaktır. mesela 24 ve 30 un 28 te buluşacağını belirlemek 2 kere 2 nedir sorusunu cevaplamaktan daha zor değil ama ilk önce soruyu yaşıyo olman gerekir.
nasıl çözebilrsin konuyu ilk önce algoritmik öğrenmeden , senin yaptığın şey tek kelimeyle ukalalık, buraya soru soran adam 5-10 saniye içinde nasıl çözebilir soruyu zihinsen olarak???? Senin derdin yardımcı olmak değil, ukalık yapmak. Birde hata bende değil sende diyorsun, ne anlattın da ne hatasından bahsediyorsun????? katlanamıyorum bu tiplere artık!! neyse canımı sıkmaya değmez tekrar açıyorum bu konuyu.

Serkan A. - ait kullanıcı resmi (Avatar) Serkan A. 20:12 20 Şub 2012 #9
Kim haklı diye çıkarsama yapmak doğru olmayacaktır ama burada alttan alması gereken bence insanlardan yardım isteyen kişidir. Çünkü kimse size dalga geçmek için 300 kelime çözüm yapmaya çalışmaz(hocamız size bir şeyler verebilmek için 300 kelime kullanmış bu konuda). Kişinin cevaplarını beğenmezseniz yardıımcı olmaya çalışan kişinin yaşamından sizin için karşılıksız olarak ayırdığı zaman ve emek için "teşekkürler ama sizin anlattıklarınız anlaşılmıyor, ben yeni konu açacağım" deme nezaketini göstermelidir.

gereksizyorumcu - ait kullanıcı resmi (Avatar) gereksizyorumcu 20:29 20 Şub 2012 #10
nasıl çözebilrsin konuyu ilk önce algoritmik öğrenmeden , senin yaptığın şey tek kelimeyle ukalalık, buraya soru soran adam 5-10 saniye içinde nasıl çözebilir soruyu zihinsen olarak???? Senin derdin yardımcı olmak değil, ukalık yapmak. Birde hata bende değil sende diyorsun, ne anlattın da ne hatasından bahsediyorsun????? katlanamıyorum bu tiplere artık!!
(az veya fazla) ukala olduğumu kabul ederim zaten.
matematik dehamı farkettiğin için teşekkürler ,daha önce hiç kimseden böyle bi övgü almamıştım, ne zaman farkedilirim diye yıllardır bekliyordum en sonunda ışığı gördüm.

daha ciddi olursak
hiçbir zaman ben bunları 10 saniyede çözerim demedim, bir öğrencinin (senin) 10 saniyede çözebileceğine inandığımı kastetmiştim. (anlaşılan sen kendine inanmıyosun). günlük hayatı sorular ve sınvlar olan aktif bir öğrenciyle yarışacak durumda değilim. kıyaslama güzel bir araçtır. burada ilkokul 2 ye giden bir kardeşimiz soru sorduğunda ilk olarak kendimi ilkokul yıllarında bu sorunla ilgili naaptığımı düşünerek buluyorum. senin gibi üniversite hazırlık öğrencileri için de aynısı kendi lise yıllarımı hatırlıyorum, lisedeki diğer arkadaşlarımı hatırlıyorum ve kıyaslıyorum. bizler napıyorduk? sorularda ne yollar izliyorduk ne şekilde çalışıyorduk, ösym başarılı olduğumuzu söylüyor öyleyse ortada belki de örnek alınacak bişeyler vardır diye düşünüp sizlere deneyimlerimizi varsa doğru bildiklerimizi de aktarmaya çalışıyorum. kendimi sizden üstün görsem sizlerin bunları yapabileceğinizi düşünmez , böyle şeyleri sadece benim gibi ukala matematik dehası insanların uygulayabileceği varsayımıyla lafını bile etmezdim. son olarak sana anafikri de söyleyip kaçıyorum.
başkası yapabiliyosa sen de yapabilirsin, çünkü hiçkimse senden (benden) üstün değil.
göründüğü üzere farklı şeylerden konuştuğumuz belli, neyse fazla üzerinde durmamak lazım. sorularına verdiğim cevaplar seni rahatsız ettiğinden dolayı bundan sonra cevap yazmamaya dikkat edeceğim, ilerki çalışmalarında başarılar.

sahi 2 birim %30 ile 1 birim %24 ün karışımının %28 etmesi nasıl bu noktaya geldi?

1 2 3 Son
Üst Forum
Anasayfa
Yukarı Standart Görünüm