1. #1

    Statü
    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Diğer

    Sponsorlu Bağlantılar

    Geometri parelelkenar


    ABCD bir paralelkenar
    [EF]_|_[AF]
    [AE] açıortay
    |AD|=|AF|
    |BE|=5 cm
    |CE|=3 cm
    Yukarıddaki verilenlere göre, Alan(ABCD) kaç cm²dir?

  2. #2

    Statü
    Grubu
    Moderatör
    İş
    Diğer

    Sponsorlu Bağlantılar

    açılar yazılırsa EB diküçgenin hipotenüse inen kenarortayı olacağından
    AB=EB=BF=5 olur
    soruda AD=AF verilmiş
    AD=5+3=8
    AF=5+5=10 olduğuna göre ya ben bişeyleri yanlış yapıyorum ya da soruda fazladan verilen bilgi nedeniyle hata var

  3. #3

    Statü
    Grubu
    Moderatör
    İş
    Diğer

    Sponsorlu Bağlantılar

    hmm şimdi AF nin EF ye dik oluğu görülüyor , şekil soru çözülemesin diye çizildiği için böyle hatalar yapmm da normal

  4. #4

    Statü
    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Matematik Öğretmeni
    AEF nin dik üçgen olduğunu neye göre buldunuz?
    3 tür beyin vardır.
    Küçük beyinler, insanları;
    Orta beyinler, olayları;
    Büyük beyinler, fikirleri;
    tartışır.

  5. #5

    Statü
    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Diğer
    AEF nin dik üçgen olduğunu neye göre buldunuz?
    BEN DİK OLDUĞUNU yazmayı unutmuşum benim hatam
    ama maşalah hocam

  6. #6

    Statü
    Grubu
    Moderatör
    İş
    Diğer
    ED birleştirilirse verilen açıortay ve eşitliğin sonucu olarak AD ye dik olup EF ile eşit uzunlukta olur.
    açılar yazldığına AB=EB=5 bulunur , o zaman DC=5 , pisagordan DE=4=EF

    paralelkenarın alanı=CB.DE=(3+5).4=32 bulunur

  7. #7

    Statü
    Grubu
    Moderatör
    İş
    Diğer
    [EF]_|_[AF]
    verilmiş hocam benim bulduğum bişey değil soru vermiş sadece şekil çok uyumsuz olduğundan ben ilk baktığımda AE ile EF nin birbirine dik olduğunu sanmıştım

  8. #8

    Statü
    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Diğer
    hmm şimdi AF nin EF ye dik oluğu görülüyor , şekil soru çözülemesin diye çizildiği için böyle hatalar yapmm da normal
    unutmuşum hocam ya hiç öle şey olurmu

  9. #9

    Statü
    Grubu
    Moderatör
    İş
    Diğer
    unutmuşum hocam ya hiç öle şey olurmu
    şekil senin çizimin mi? büyk ihtimalle bir kitaptan almışsındır. ben bu şekille öğrenci avlama yöntemine karşı laf söylemiştim.
    bu şekilde harflerin üzerini kapatalım ve açılardan bi tanesi dik diyelim 100 öğenciye hangi açı dik sizce diye sorarsak eğer 1 kişi <AEF den başka yeri söylesin her türlü özürü dileyebilirim.

    bu şekli vermenin tek amacı soruyu çözdürtmemek ya da soruya normalde içermediği zorluğu kazandırmak.
    tamam şekillerde ölçek korunup muhtemel çözüm açık edilmemeli aa b kadar da yanıltıcı şekil verileceğine herşey yazıyla verilsin öğrenci anladığı şekilde çözümü yapsın en azından kendi anladığını çizer/çözer

  10. #10

    Statü
    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Matematik Öğretmeni
    Ben de verilenlere tam bakmadan şekil üzerinden soruyu çözmeye çalışıyordum. Göz var izan var demişler.
    90 dereceyi göz kararı 85-95 arası çizebilirsin ama 45-60 arası çizmek , büyük ustalık gerektiriyor.(!)
    3 tür beyin vardır.
    Küçük beyinler, insanları;
    Orta beyinler, olayları;
    Büyük beyinler, fikirleri;
    tartışır.


 
1 2

  • Bu yazıyı beğenerek
    destek
    verebilirsiniz

    Foruma üye olmana gerek yok! Facebook hesabınla yorumlarını bekliyoruz!
  • Benzer konular

    1. parelelkenar
      tırtıl, bu konuyu "11. sınıf matematik soruları" forumunda açtı.
      : 9
      : 07 Nis 2013, 21:48
    2. parelelkenar
      tırtıl, bu konuyu "11. sınıf matematik soruları" forumunda açtı.
      : 4
      : 13 Mar 2013, 16:56
    3. Kare ve Parelelkenar
      korkmazserkan, bu konuyu "11. sınıf matematik soruları" forumunda açtı.
      : 5
      : 17 Şub 2013, 12:55
    4. Parelelkenar Soruları
      duygu95, bu konuyu "11. sınıf matematik soruları" forumunda açtı.
      : 5
      : 27 Kas 2011, 23:29
    5. çember,eşkenar dörtgen,parelelkenar
      korkmazserkan, bu konuyu "9. sınıf matematik soruları" forumunda açtı.
      : 5
      : 10 Eyl 2011, 08:58
    Forum Kullanım ve Gizlilik Kuralları