5 Oyuncak 3 öğrenciye kaç farklı şekilde dağıtılabilir?
5 Oyuncak 3 öğrenciye kaç farklı şekilde dağıtılabilir?
Soru ne kadar basit görünsede aslıda değildir. Formülleri vereceğim ancak bu formüllerin mantığı nasıldır; bu 8. sınıf matematiğine göre biraz karışık kaçar. Onun için bu soru 8. sınıf sorusu değildir aslında.
Oyuncaklar farklı mı yoksa birebir aynı oyuncaklar mı? Bu iki duruma öre dağıtım sonucu değişir.
a) oyuncaklar farklı ise 35=243 farklı şekilde dağıtılabilir.
b) oyuncaklar birebir aynı ise C((n-1+r),r) formülü ile C((5-1+3),5) = C(7,5)=21 farklı şekilde dağıtılabilir.
Eğer bu durumlar nasıl oluşuyor kafa yormak istersen buradaki dökümana bak. Ancak bu tip sorular Ygs&Lys düzeyinde sorulardır. Dökümanda bu düzeye göredir.
bu tür sorularda öğrencilerin oyuncakları seçdiğini değilde sanki oyuncaklar canlıymışda onlar öğrencileri seçiyormuş gibi düşünmelisin
1. oyuncak 3 farklı öğrenciyi seçebilir.
2. oyuncak 3 farklı öğrenciyi seçebilir.
.
.
5. oyuncak 3 farklı öğrenciyi seçebilir.
tüm seçim sayılarının çarpımı bize sonucu verir. 3.3.3.3.3=243 olur.
yani aslında oyuncakları öğrencilere dağıtmadık öğrenciler yerlerinde oturdu, oyuncaklar onlara dağıldı
Ya da tam olarak şöyle diyelim. Oyuncaklar farklı ise 8. sınıf düzeyine göredir soru. Oyuncaklar aynı ise Ygs&Lys düzeyindendir soru.
evet hocam haklısınız ilköğretim öğretmeni olunca farklı olduğu söylenmeyincede farklıymış gibi algıladım ve ona göre çözdüm, ama dediğiniz gibi oyuncaklar aynıysa olayın rengi değişiyor
teşekkürler cevap lar içinde ben hangisini kulla nayın 8e gidiyorum
Foruma üye olmana gerek yok! Facebook hesabınla yorumlarını bekliyoruz!