1. #1

    Grubu
    Üye
    İş
    9. sınıf

    Dik Üçgen



    |AB|=2 cm ve |CD|=3 cm olduğuna göre,|BD|²-|AC|² farkı kaç cm² dir?

    To Be Or Not To Be.....[William Shakespeare]

    ~~GüLüMsE...~~#

    ax+by+bx+ay=a(x+y)+b(x+y)
    =(x+y).(a+b)


    a²-b²=(a+b).(a-b)

    İmzamı çalmayın lütfen!![Don't stole,please].

  2. #2
    Alp
    Alp isimli üye şimdilik offline konumundadır

    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Matematik Öğretmeni
    Bu soruyu şöyle çözebilirsin;
    AC ile BD nin kesiştiği noktaya E noktası diyelim;
    ABE üçgeni ile DCE üçgeninin benzer üçgenler olduğunu açıları yerlerine koyduğunda görebilmişsindir. O halde;
    CE/BE = DC/AB olmalı;
    CE/BE = 3/2
    CE=3k diyelim BE de 2k olur. Şimdi üçgenlerde pisagor uygulayalım;
    AE² = 2²+(2k)²
    AE² = 4 + 4k²
    AE = √4(1+k²)
    AE = 2√(1+k²)

    DE² = 3² + (3k)²
    DE² = 9 + 9k²
    DE² = 9(1+k²)
    DE = √9(1+k²)
    DE = 3√(1+k²)

    Bizden istenen |BD|²-|AC|² dir. Buda aynı zamanda (|BD|+|AC|).(|BD|-|AC|) dir.
    (|BD|+|AC|).(|BD|-|AC|) = (2k + 3√(1+k²)+2√(1+k²)+3k).(2k+3√(1+k²)-3k-2√(1+k²))
    =(5k+5√(1+k²)).(√(1+k²)-k)
    =5(√(1+k²)+k)(√(1+k²)-k) Gene 2 kare başta kullandığımız özdeşlikten;
    =5.(1+k²-k²)
    =5

  3. #3

    Grubu
    Site sahibi
    İş
    Matematik Öğretmeni
    Eline sağlık. Alp 5 olduğunu bende tahmin ediyordum. Onun için |BD| bir hipotenüs, |AC| yi de bir dik kenar olarak şekli düzenlemeye çalışıyordum. Düzenlersem ekliyeyim.


    sema kutbay, bu soru ygs,lys sınavında bile çıkmayacak kadar ağır bir sorudur. Bilginize.

  4. #4

    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Matematik Öğretmeni


    BD2-AC2=(BD+AC).(BD-AC)=(2t+3k+3t+2k).(2t+3k-3t-2k)=(5t+5k).(k-t)=5.(k2-t2) olur.

    birde her hangi bir üçgende örneğin soldakinde pisagor uygulayalım;
    22+(2t)2=(2k)2
    4+4t2=4k2
    1+t2=k2
    k2-t2=1 olur.

    BD2-AC2=5.(k2-t2)=5.1=5 olur.

  5. #5

    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Matematik Öğretmeni
    Alıntı Admin'den alıntı Mesajı göster
    Eline sağlık. Alp 5 olduğunu bende tahmin ediyordum. Onun için |BD| bir hipotenüs, |AC| yi de bir dik kenar olarak şekli düzenlemeye çalışıyordum. Düzenlersem ekliyeyim.


    sema kutbay, bu soru ygs,lys sınavında bile çıkmayacak kadar ağır bir sorudur. Bilginize.
    sizi zahmetten kurtarayım ama soru gerçektende 8. sınıf seviyesine göre zor

  6. #6

    Grubu
    Üye
    İş
    9. sınıf
    çok teşekkürler yaptığınız için..
    evet çok karmaşık bir soruydu zaten sbs de böyle soruların çıkması imkansız.Bazı kitaplar soruyorlar işte
    To Be Or Not To Be.....[William Shakespeare]

    ~~GüLüMsE...~~#

    ax+by+bx+ay=a(x+y)+b(x+y)
    =(x+y).(a+b)


    a²-b²=(a+b).(a-b)

    İmzamı çalmayın lütfen!![Don't stole,please].

  7. #7

    Grubu
    Site sahibi
    İş
    Matematik Öğretmeni
    Alıntı paradoks12'den alıntı Mesajı göster
    sizi zahmetten kurtarayım ama soru gerçektende 8. sınıf seviyesine göre zor
    Bu çözüm daha iyi olmuş.
    Ama sizin çözümünüz gerçekten ygs, lys de bile olsa öğrencinin hemen akıl edip bulacağı bir yöntem olmadığı için sorulmaz bence.

  8. #8

    Grubu
    Üye
    İş
    11. sınıf
    fakat hocam yani böyle sorular deneme sınavlarındada çıkıyor bilmiyorum.Sonuçta yani yönetmeliğin kitabındada var olduğu için soruyor olabilir mi acaba?
    "Matematikle ifade edebiliyorsanız, bilginiz doyurucudur."
    Lord KELVIN

  9. #9

    Grubu
    Moderatör
    İş
    Diğer
    AD yi birleştirip AD için pisagor yazılırsa
    AD²=AC²+9
    AD²=BD²+4

    taraf tarafa çıkartırsak BD²-AC²=5

  10. #10

    Grubu
    Site sahibi
    İş
    Matematik Öğretmeni
    Alıntı gereksizyorumcu'den alıntı Mesajı göster
    AD yi birleştirip AD için pisagor yazılırsa
    AD²=AC²+9
    AD²=BD²+4

    taraf tarafa çıkartırsak BD²-AC²=5
    Bundan kısası da olmaz heralde.

Diğer çözümlü sorular için alttaki linkleri ziyaret ediniz


 
2 sayfadan 1.si 12 SonuncuSonuncu

  1. Bu yazıyı beğenerek
    destek
    verebilirsiniz

    Foruma üye olmana gerek yok! Facebook hesabınla yorumlarını bekliyoruz!

Benzer konular

  1. Üçgen (Dik Üçgen-Açı-Kenar)
    Arefat bu konuyu 9. sınıf matematik soruları forumunda açtı
    Cevap: 8
    Son mesaj : 06 Tem 2013, 18:32
  2. Üçgen prizma nasıl yapılır, Üçgen prizmanın açılımı açık şekli
    Serkan A. bu konuyu Matematik Materyalleri forumunda açtı
    Cevap: 5
    Son mesaj : 16 Eki 2011, 17:49
  3. üçgen inşaa etme (üçgen çizme yöntemleri) konu anlatım sunusu
    balbeyden bu konuyu İlköğretim Matematik Öğretmenleri forumunda açtı
    Cevap: 1
    Son mesaj : 20 Eyl 2011, 00:49
  4. [Ziyaretçi] Üçgen üzerindeki noktalardan kaç üçgen çizilir
    Ordu_lu bu konuyu Kpss matematik soruları forumunda açtı
    Cevap: 1
    Son mesaj : 29 Mar 2011, 21:39
  5. Üçgen piramit nasıl yapılır, Üçgen piramitin açılımı açık şekli
    Serkan A. bu konuyu Matematik Materyalleri forumunda açtı
    Cevap: 0
    Son mesaj : 09 Eki 2010, 00:26
Forum Kullanım ve Gizlilik Kuralları