cevap ver
1 2 3 4 ...
  1. #11

    Statü
    Grubu
    Üye
    İş
    8. sınıf

    Sponsorlu Bağlantılar


    Hocam burada da çevre soruyor.Bunu nasıl buluruz?
    Şu ana kadar verdiğiniz tüm cevaplara da ayrıca çoook teşekkürler.

  2. #12

    Statü
    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Matematik Öğretmeni

    Sponsorlu Bağlantılar

    gene 4 veya 16 nın yerini yanlış vermişsin.
    ayrıca bir kenar daha verilmeli

  3. #13

    Statü
    Grubu
    Üye
    İş
    8. sınıf

    Sponsorlu Bağlantılar

    Hoca : Pisagor bağıntısından bulun dedi.İpucu olarak bunu verdi hocam.

  4. #14

    Statü
    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Matematik Öğretmeni

  5. #15

    Statü
    Grubu
    Üye
    İş
    8. sınıf

    Hocam bu soruda da y'nin x'e oranını soruyor.Bunu nasıl buluruz hocam ???

  6. #16

    Statü
    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Matematik Öğretmeni
    AB//CD dersek kelebek benzerliği oluşur.

    2/5=(4x-y)/(x+2y)

    2.(x+2y)=5.(4x-y)
    2x+4y=20x-5y
    4y+5y=20x-2x
    9y=18x

    y/x=18/9
    y/x=2 olur

  7. #17

    Statü
    Grubu
    Üye
    İş
    8. sınıf
    Hocam bir köşegen uzunluğu 15 cm olan bir karenin kenar uzunluğu kaç cm'dir?

  8. #18

    Statü
    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Matematik Öğretmeni
    1) kenar uzunluğu a olursa; köşegen uzunluğu a√2 olur.


    2) köşegen uzunluğu a olursa; kenar uzunluğu
    a√2
    2




    köşegen 15 olursa; kenar 15√2/2 olur.

    bunları ezberlemene gerek yok pisagordan zaten kolayca bulunur. ama vakit kaybetmemek için bu tür şeyleri aklında tutarsan senin için iyi olur

  9. #19

    Statü
    Grubu
    Üye
    İş
    8. sınıf
    Peki hocam 15√2 yi 2 ye bölündüğünde sonuç ne olur?

  10. #20

    Statü
    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Matematik Öğretmeni
    √2 irrasyonel sayı olduğundan kök dışına çıkarmak istersen, virgülden sonraki kısmı sonsuza kadar düzensiz bir şekilde gider. yani tam sonucunu kimse söyleyemez, ama yuvarlayıp yaklaşık değeri söylenebilir, virgülden sonra kaç basamak istiyorsan artık o kdar yuvarlanabilir. ama bu tür bir işlem yapmaya yada öğrenmeye gerek yok eskiden müfredatta bu konu ile ilgili bir yöntem vardı ama kaldırıldı ki zaten gereksizdi.

    15√2/2 nin değerini bulmaya çalışma çünkü en güzel formu budur. zaten bu tarz bir soru karşına çıkarsa şıklarda 15√2/2 vardır.

    açmak istersen sonsuza kadar giden düzensiz bir sayı olur, bu da hoş olmaz


 
1 2 3 4 ...

  • Bu yazıyı beğenerek
    destek
    verebilirsiniz

    Foruma üye olmana gerek yok! Facebook hesabınla yorumlarını bekliyoruz!
  • Benzer konular

    1. zor bir üçgen sorusu
      hayatdenklemi, bu konuyu "Özel geometri soruları" forumunda açtı.
      : 7
      : 02 May 2015, 00:54
    2. Üçgen Sorusu
      istanbuL., bu konuyu "10. sınıf matematik soruları" forumunda açtı.
      : 1
      : 01 Eki 2014, 23:42
    3. üçgen sorusu
      tunahanözdemir, bu konuyu "10. sınıf matematik soruları" forumunda açtı.
      : 1
      : 18 May 2014, 20:46
    4. üçgen sorusu
      murerdo, bu konuyu "Özel geometri soruları" forumunda açtı.
      : 2
      : 22 Mar 2013, 22:22
    5. üçgen sorusu
      ş@hm@r@n, bu konuyu "Ygs & Lys Matematik" forumunda açtı.
      : 4
      : 30 Eki 2011, 00:11
    Forum Kullanım ve Gizlilik Kuralları