1. #1

    Statü
    Grubu
    Üye
    İş
    10. sınıf

    Sponsorlu Bağlantılar

    Cebirsel İfadeler

    1) Bir sınıfta 2x+5 ögrencı vardır. Bu sınıfın katıldıgı bır yardım kampanyasında , sınıftaki öğrencilerden beşi 50 şer TL, kalan öğrencilerin ; yarısı 20 şer TL,diğer yarısı 10 ar TL bağış yapmıştır. Buna göre bu sınıfın kampanyaya yaptıgı toplam bagıs kac TL dir?

    a= 20x+50

    b= 40x+200

    c=30x+250

    d= 50x500


    2) (x+3)² + 6.(x-1) ifadesının es degeri nedir?


    3)-x.(1-4x)-3.(x²+x) ifadesinin en sade eşdeğeri nedir?

    4)(-x-4).(-x+7) çarpımının sonucu nun cebirsel ifadesi nedir?

  2. #2

    Statü
    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Üniversite

    Sponsorlu Bağlantılar

    C-1

    5 öğrenci 50tl bağış yaparsa, 50.5=250tl toplanır.

    ----------------------------------------------
    5 öğrenci tüm mevcuttan çıkarıldığında 2x öğrenci kalır. 2x öğrencinin verdiği para da x cinsinden olacaktır. Bu durumda şıklarda ?x+250 biçimindeki cevap doğru cevaptır. Yani cevap C.
    ----------------------------------------------

    Yine de çözüme devam edelim

    Tüm sınıf 2x+5 kişiydi, 5 kişi bağış yaptı, geriye 2x kişi kaldı.
    Bu 2x kişinin yarısı yani x kişi 20tl bağış yaptı, 20x para toplanır.
    Geri kalan x kişi 10tl bağış yaptı, 10x para toplanır.

    Toplanan para 10x+20x+250=30x+250 olacaktır.

  3. #3

    Statü
    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Üniversite

    Sponsorlu Bağlantılar

    C-2

    Verilen ifadeleri açalım,

    (x+3)²=x²+6x+9
    6(x-1)=6x-6

    Bu iki ifadenin toplamı,
    (x+3)²+6(x-1)=x²+6x+9+6x-6
    (x+3)²+6(x-1)=x²+12x+3 olarak da yazılabilir

  4. #4

    Statü
    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Üniversite
    C-3

    Parantezlerin başındaki ifadeleri parantez içlerine dağıtalım,

    -x(1-4x)=-x+4x²
    -3(x²+x)=-3x²-3x

    İki ifadeyi toplarsak,

    -x(1-4x)-3(x²+x)=-x+4x²-3x²-3x
    -x(1-4x)-3(x²+x)=x²-4x
    -x(1-4x)-3(x²+x)=x(x-4)

  5. #5

    Statü
    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Üniversite
    C-4

    Önce bu tip çarpımların mantığını anlatmalıyım sanırım

    (a+b).(c+d)

    Şeklinde bir çarpım ile karşılaştığında, önce a ile ikinci parantezdeki sayıları, sonra b ile ikinci parantezdeki sayıları çarparsın ve hepsini toplarsın,

    (a+b).(c+d)=ac+ad+bc+bd

    Şeklinde açabiliriz.

    Şimdi soruya dönersek,

    a=-x
    b=-4
    c=-x
    d=+7 olarak verilmiş,

    ac+ad+bc+bd şeklinde çarpıp toplayalım,

    ac=(-x).(-x)=x²
    ad=(-x).(7)=-7x
    bc=(-4).(-x)=4x
    bd=(-4).(7)=-28

    x²-7x+4x-28
    x²-3x+28 ifadenin cebirsel hali olacaktır.

    a, b, c, d şeklinde harfleri bu biçimdeki çarpmaların mantığını öğretmek için verdim.

    Mantığı bir de açık açık yazayım,

    İlk parantezdeki birinci ifade ile ikinci parantezdekileri çarp, ilk parantezdeki ikinci ifade ile ikinci parantezdekileri çarp, hepsini topla

  6. #6

    Statü
    Grubu
    Üye
    İş
    10. sınıf
    çok teşekkürler detaylı anlatımınız için.

  7. #7

    Statü
    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Üniversite
    Bir şey değil


 

  • Bu yazıyı beğenerek
    destek
    verebilirsiniz

    Foruma üye olmana gerek yok! Facebook hesabınla yorumlarını bekliyoruz!
  • Benzer konular

    1. Cebirsel İfadeler
      melody, bu konuyu "6. sınıf matematik soruları" forumunda açtı.
      : 4
      : 29 Haz 2011, 20:52
    2. cebirsel ifadeler
      SimgeKajmeran, bu konuyu "7. sınıf matematik soruları" forumunda açtı.
      : 2
      : 03 Haz 2011, 09:10
    3. cebirsel ifadeler
      piscknaleq, bu konuyu "7. sınıf matematik soruları" forumunda açtı.
      : 6
      : 02 Haz 2011, 14:20
    4. cebirsel ifadeler
      Mefve, bu konuyu "6. sınıf matematik soruları" forumunda açtı.
      : 1
      : 28 Nis 2011, 20:26
    5. cebirsel ifadeler
      hacı, bu konuyu "6. sınıf matematik soruları" forumunda açtı.
      : 1
      : 24 Oca 2011, 19:24
    Forum Kullanım ve Gizlilik Kuralları