1. #1

    Statü
    Grubu
    Üye
    İş
    3. sınıf

    Sponsorlu Bağlantılar

    problemler

    1.Ayfer,cebindeki para ile 2 kalem alırsa geriye 3TL'si kalıyor.3 kalem alırsa 1 TL borçlanıyor.Buna göre ,Ayfer'in kaç TL'si vardır?

    2.Çağdaş'ın 3 fındığına karşılık Doğukan'ın 5 fındığı vardır.Her ikisinin 96 fındığı olduğuna göre bunlardan kaçı Çağdaş'ındır?

  2. #2

    Statü
    Grubu
    Üye
    İş
    10. sınıf

    Sponsorlu Bağlantılar

    bu anlatım uygun olmadığı için silinmiştir.
    Geçmişini bilmeyen geleceğine yön veremez

  3. #3

    Statü
    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Üniversite

    Sponsorlu Bağlantılar

    bu anlatım uygun olmadığı için silinmiştir.
    Taş kırılır ,Tunç erir.Ama Türklük ebedidir.
    Mustafa Kemal ATATÜRK

    Biyomedikal Mühendisliği

  4. #4

    Statü
    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Öğretmen
    soruyu soran üyenin 3. sınıf olduğuna dikkat ettinizmi....
    o ne anlar harfli ifadelerden...
    bu soruları çözmek beni de aşar
    Metin Emiroğlu Anadolu Lisesi.

    Endemik Yayınları

  5. #5

    Statü
    Grubu
    Site sahibi
    İş
    Matematik Öğretmeni
    C-1) ilk soru için ilkokul seviyesine uygun bir yöntem geliştirmiştim. Soru farklı görünsede matematiksel yapı aynıdır.

    Kısa yolunu söyluyorum. Mantığını alttaki resimdeki soru ve çözümü incelenirse anlaşılır.

    Kısa yol: aynı para ile iki farklı alış veriş yapılabiliyor. bir alışverişteki eksik miktar diğer alışverişteki fazla miktarın üzerine ekleniyor.

    Yani 1 lira borç diğer alış verişteki elde kalan 3 liranın üzerine ekleniyor ve bir kalemin kaç lira olduğu bulunmuş oluyor.

    3+1=4 kalem 4 lira buna göre 2 kalem alırsa 2x4=8 ve 3 lirada elinde kalıyordu 8+3=11 lirası vardır.

    Bu kısa yöntemin nereden geldiğini alttaki örneği inceleyerek anlayabilirsiniz.



    Not: ilkokul düzeyinde yapılan işteki katlar arası fark hep 1 oluyor nedense. Yani 2 kalem ve 3 kalem gibi. Yada bu resimdeki sorudaki gibi. 2 şerli ve 3erli oturma gibi.

  6. #6

    Statü
    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Öğretmen
    elinize sağlık hocam.
    Metin Emiroğlu Anadolu Lisesi.

    Endemik Yayınları

  7. #7

    Statü
    Grubu
    Site sahibi
    İş
    Matematik Öğretmeni
    C-2) Bu sorudaki ifade tarzında biraz eksiklik olsada mantığı şöyledir.

    Çağdaşın 3 fındığının olduğunda değer Doğukanın 5 fındığı olması gerekiyormuş (nedense).

    Burada kastedilmek istenen şöyledir.

    Çağdaş 6 fındığı olursa Doğukanın 10 fındığı olması gerekiyor. Yani çağdaş baştakine göre 2 katı fındığı olduğunda Doğukanın da 2 katı fındığı olması gerekiyor. Yani 5x2=10 tane


    Bu şekilde oluşacak fındıkların toplamı 96 tane olması gerekiyormuş.

    O zaman Çağdaş ve Doğukanın daha fazla fındıkları olması gerekli ki toplamları 96 olsun.

    O zaman çağdaşın fındık sayısını 3 ün 10 katı yani 30 olsun diyelim.

    Doğukanın 5in 10 katı 50 fındığı olması gerekiyor.

    30+50=80 oldu. 96 olmadı. Ozaman bu aldığımız 10 kat yerine 12 kat alalım. Bakalım 96 yı tutturabileceğiz mi

    Çağdaşı 3 ün 12 katı yani 36 cevizi olsun. O zaman Doğukanın 5 in 12 katı 60 tane fındığı olmalı.

    Toplam 36+60=96 şimdi tutturduk. DEmekki Çağdaşın 36 , Doğukanın 60 tane fındığı olmalıdır.


 

  • Bu yazıyı beğenerek
    destek
    verebilirsiniz

    Foruma üye olmana gerek yok! Facebook hesabınla yorumlarını bekliyoruz!
  • Benzer konular

    1. Problemler
      shouva, bu konuyu "Ygs & Lys Matematik" forumunda açtı.
      : 1
      : 27 Şub 2013, 20:57
    2. Problemler
      rhl_184, bu konuyu "8. sınıf matematik soruları" forumunda açtı.
      : 4
      : 15 Ara 2012, 18:52
    3. problemler
      yağmurcan, bu konuyu "KPSS Matematik" forumunda açtı.
      : 4
      : 13 Ara 2012, 12:31
    4. problemler
      k.dir7, bu konuyu "Ygs & Lys Matematik" forumunda açtı.
      : 1
      : 05 Ara 2012, 17:25
    5. Problemler
      elff, bu konuyu "Ygs & Lys Matematik" forumunda açtı.
      : 2
      : 27 Kas 2012, 15:42
    Forum Kullanım ve Gizlilik Kuralları