1. #1

    Grubu
    Üye
    İş
    3. sınıf

    Sponsorlu Bağlantılar

    problemler

    1.Ayfer,cebindeki para ile 2 kalem alırsa geriye 3TL'si kalıyor.3 kalem alırsa 1 TL borçlanıyor.Buna göre ,Ayfer'in kaç TL'si vardır?

    2.Çağdaş'ın 3 fındığına karşılık Doğukan'ın 5 fındığı vardır.Her ikisinin 96 fındığı olduğuna göre bunlardan kaçı Çağdaş'ındır?

  2. #2

    Grubu
    Üye
    İş
    10. sınıf

    Sponsorlu Bağlantılar

    bu anlatım uygun olmadığı için silinmiştir.
    Geçmişini bilmeyen geleceğine yön veremez

  3. #3

    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Üniversite

    Sponsorlu Bağlantılar

    bu anlatım uygun olmadığı için silinmiştir.
    Taş kırılır ,Tunç erir.Ama Türklük ebedidir.
    Mustafa Kemal ATATÜRK

    Biyomedikal Mühendisliği

  4. #4

    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Öğretmen
    soruyu soran üyenin 3. sınıf olduğuna dikkat ettinizmi....
    o ne anlar harfli ifadelerden...
    bu soruları çözmek beni de aşar
    Metin Emiroğlu Anadolu Lisesi.

    Endemik Yayınları

  5. #5

    Grubu
    Site sahibi
    İş
    Matematik Öğretmeni
    C-1) ilk soru için ilkokul seviyesine uygun bir yöntem geliştirmiştim. Soru farklı görünsede matematiksel yapı aynıdır.

    Kısa yolunu söyluyorum. Mantığını alttaki resimdeki soru ve çözümü incelenirse anlaşılır.

    Kısa yol: aynı para ile iki farklı alış veriş yapılabiliyor. bir alışverişteki eksik miktar diğer alışverişteki fazla miktarın üzerine ekleniyor.

    Yani 1 lira borç diğer alış verişteki elde kalan 3 liranın üzerine ekleniyor ve bir kalemin kaç lira olduğu bulunmuş oluyor.

    3+1=4 kalem 4 lira buna göre 2 kalem alırsa 2x4=8 ve 3 lirada elinde kalıyordu 8+3=11 lirası vardır.

    Bu kısa yöntemin nereden geldiğini alttaki örneği inceleyerek anlayabilirsiniz.



    Not: ilkokul düzeyinde yapılan işteki katlar arası fark hep 1 oluyor nedense. Yani 2 kalem ve 3 kalem gibi. Yada bu resimdeki sorudaki gibi. 2 şerli ve 3erli oturma gibi.

  6. #6

    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Öğretmen
    elinize sağlık hocam.
    Metin Emiroğlu Anadolu Lisesi.

    Endemik Yayınları

  7. #7

    Grubu
    Site sahibi
    İş
    Matematik Öğretmeni
    C-2) Bu sorudaki ifade tarzında biraz eksiklik olsada mantığı şöyledir.

    Çağdaşın 3 fındığının olduğunda değer Doğukanın 5 fındığı olması gerekiyormuş (nedense).

    Burada kastedilmek istenen şöyledir.

    Çağdaş 6 fındığı olursa Doğukanın 10 fındığı olması gerekiyor. Yani çağdaş baştakine göre 2 katı fındığı olduğunda Doğukanın da 2 katı fındığı olması gerekiyor. Yani 5x2=10 tane


    Bu şekilde oluşacak fındıkların toplamı 96 tane olması gerekiyormuş.

    O zaman Çağdaş ve Doğukanın daha fazla fındıkları olması gerekli ki toplamları 96 olsun.

    O zaman çağdaşın fındık sayısını 3 ün 10 katı yani 30 olsun diyelim.

    Doğukanın 5in 10 katı 50 fındığı olması gerekiyor.

    30+50=80 oldu. 96 olmadı. Ozaman bu aldığımız 10 kat yerine 12 kat alalım. Bakalım 96 yı tutturabileceğiz mi

    Çağdaşı 3 ün 12 katı yani 36 cevizi olsun. O zaman Doğukanın 5 in 12 katı 60 tane fındığı olmalı.

    Toplam 36+60=96 şimdi tutturduk. DEmekki Çağdaşın 36 , Doğukanın 60 tane fındığı olmalıdır.


 

  1. Bu yazıyı beğenerek
    destek
    verebilirsiniz

    Foruma üye olmana gerek yok! Facebook hesabınla yorumlarını bekliyoruz!

Benzer konular

  1. Problemler
    shouva bu konuyu Lise Matematik forumunda açtı
    Cevap: 1
    Son mesaj : 27 Şub 2013, 22:57
  2. Problemler
    rhl_184 bu konuyu 8. sınıf matematik soruları forumunda açtı
    Cevap: 4
    Son mesaj : 15 Ara 2012, 20:52
  3. problemler
    yağmurcan bu konuyu KPSS Matematik forumunda açtı
    Cevap: 4
    Son mesaj : 13 Ara 2012, 14:31
  4. problemler
    k.dir7 bu konuyu Lise Matematik forumunda açtı
    Cevap: 1
    Son mesaj : 05 Ara 2012, 19:25
  5. Problemler
    elff bu konuyu Lise Matematik forumunda açtı
    Cevap: 2
    Son mesaj : 27 Kas 2012, 17:42
Forum Kullanım ve Gizlilik Kuralları