1. #1

    Statü
    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    12. sınıf

    Sponsorlu Bağlantılar

    Olasılık

    olasılık sorularında birbirinden farklı demediği halde biz farklı sayarak hesap yapıyoruz aksi belirtilmedikçe (özdeş demedikçe) biz farklı olarak mı algılayacağız olasılık sorularında mesela 3 mavi ,4 yeşil bilye dediğinde bunlar farklı olarak hesap alınacak gibi
    Üç tarafı denizlerle, dört tarafı hainlerle çevrili bir coğrafyada yaşıyoruz.
    Ya yüzmesini iyi bileceksin ya da savaşmasını...

  2. #2

    Statü
    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Üniversite

    Sponsorlu Bağlantılar

    3 mavi bilye dersen hepsi özdeş olur ama 3 oyuncak dersen olmaz soru genellikle belirtir farklı ya da özdeş diye ama soru cismin özelliğini söylerse bunu özdeş olarak alırız mesela 3 yeşil araba 5 kırmızı araba gibi umarım anlatabilmişimdir.
    İstanbul Tıbbiyesi

  3. #3

    Statü
    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    12. sınıf

    Sponsorlu Bağlantılar

    peki 3 mavi 4 yeşil bilye özdeş ise, şöyle soeu uydurayım hemen çekilen üç bilyeden 1 i mavi 2 si yeşil bilye olma olasılığı?
    çözüm şöyle olacak , C(3,1).C(4,2)/C(7,3) özdeş olacaksa neden tekrarlı perm. kullanılmıyor çözümlerde?
    Üç tarafı denizlerle, dört tarafı hainlerle çevrili bir coğrafyada yaşıyoruz.
    Ya yüzmesini iyi bileceksin ya da savaşmasını...

  4. #4

    Statü
    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Üniversite
    sıralama değil de seçim yaptığımızdan kombinasyon yeterli oluyor.
    İstanbul Tıbbiyesi

  5. #5

    Statü
    Grubu
    Moderatör
    İş
    11. sınıf
    peki 3 mavi 4 yeşil bilye özdeş ise, şöyle soeu uydurayım hemen çekilen üç bilyeden 1 i mavi 2 si yeşil bilye olma olasılığı?
    çözüm şöyle olacak , C(3,1).C(4,2)/C(7,3) özdeş olacaksa neden tekrarlı perm. kullanılmıyor çözümlerde?
    biraz daha açmak gerekirse hata şu senin zaten ilk mavi topu seçmenle ikinci mavi topu seçmen arasında bir fark yok bu nedenle farklı cisimler gibi düşünemezsin

  6. #6

    Statü
    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    12. sınıf
    Bir toplulugun %40 ı erkek,%60 ı bayandır.Erkeklerin %30 u,bayanların %40 ı mavi gözlüdür.Bu topluluktan seçilen bir kişinin mavi gözlü olduğu bilindiğine göre,bu kişinin erkek olma olasılığı?
    Üç tarafı denizlerle, dört tarafı hainlerle çevrili bir coğrafyada yaşıyoruz.
    Ya yüzmesini iyi bileceksin ya da savaşmasını...

  7. #7

    Statü
    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    12. sınıf
    biraz daha açmak gerekirse hata şu senin zaten ilk mavi topu seçmenle ikinci mavi topu seçmen arasında bir fark yok bu nedenle farklı cisimler gibi düşünemezsin
    tamam da cisimler özdeş ise,farklı seçimler ortaya çıkmaz.o zaman da kombinasyon kullanılmaz?
    Üç tarafı denizlerle, dört tarafı hainlerle çevrili bir coğrafyada yaşıyoruz.
    Ya yüzmesini iyi bileceksin ya da savaşmasını...

  8. #8

    Statü
    Grubu
    Moderatör
    İş
    Diğer
    Bir toplulugun %40 ı erkek,%60 ı bayandır.Erkeklerin %30 u,bayanların %40 ı mavi gözlüdür.Bu topluluktan seçilen bir kişinin mavi gözlü olduğu bilindiğine göre,bu kişinin erkek olma olasılığı?
    Mavi gözlü erkek yüzdesi
    Mavi gözlü insan yüzdesi
    I think, therefore I solve ...

  9. #9

    Statü
    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    12. sınıf
    tamam işte %30/%70=3/7 buldum ama cevap anahtarında 9/17 yazıyor ne alakaysa, onun için sordum
    Üç tarafı denizlerle, dört tarafı hainlerle çevrili bir coğrafyada yaşıyoruz.
    Ya yüzmesini iyi bileceksin ya da savaşmasını...

  10. #10

    Statü
    Grubu
    Moderatör
    İş
    Diğer
    Ben ikisinden de başka buldum.

    Mavi gözlü insan yüzdesi %40.%30+%.60%.40=%36
    ve mavi gözlü erkek yüzdesi %40.%30=%12

    Öyleyse %12/%36=1/3
    I think, therefore I solve ...


 
1 2 3

  • Bu yazıyı beğenerek
    destek
    verebilirsiniz

    Foruma üye olmana gerek yok! Facebook hesabınla yorumlarını bekliyoruz!
  • Benzer konular

    1. : 3
      : 01 Nis 2012, 06:53
    Forum Kullanım ve Gizlilik Kuralları