1. #1

    Statü
    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Diğer

    Sponsorlu Bağlantılar

    dik üçgen

    x kaç cm dir?

  2. #2

    Statü
    Grubu
    Moderatör
    İş
    Diğer

    Sponsorlu Bağlantılar

    |AC|²=8²+5²-2.cos60.8.5=64+25-40=49

    AD yi uzatıp C den dik inilirse pisagordan |AC|²=49=1²+(x+2√3)²
    (x+2√3)²=48 → x+2√3=4√3 , x=2√3 bulunur

  3. #3

    Statü
    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Matematik Öğretmeni

    Sponsorlu Bağlantılar

    Sitenin bir yerinde bunun aynısı ya da benzeri bir soru vardı. Onu da mı siz çözmüştünüz?
    3 tür beyin vardır.
    Küçük beyinler, insanları;
    Orta beyinler, olayları;
    Büyük beyinler, fikirleri;
    tartışır.

  4. #4

    Statü
    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Diğer
    pardon öğretmenim AC nasıl bulundu benim öğrenmediğim bir şey var herhalde

  5. #5

    Statü
    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Matematik Öğretmeni
    Siz kosinüs teoremini öğrenmediniz değil mi?
    O zaman bu sorunun kosinüs teoreminin kullanılmadığı bir çözüm var mı bakmak lazım.
    Kosinüs teoremi : bir üçgenin iki kenar uzunluğu b ve c, bu iki kenarın arasındaki açı x olmak üzere, bu açının karşısındaki kenarın uzunluğu a olsun. O zaman
    a^2=b^2+c^2-2.b.c.cosx olur.
    3 tür beyin vardır.
    Küçük beyinler, insanları;
    Orta beyinler, olayları;
    Büyük beyinler, fikirleri;
    tartışır.

  6. #6

    Statü
    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Diğer
    ben o formülü daha öğrenmedim hocam

  7. #7

    Statü
    Grubu
    Moderatör
    İş
    Diğer
    eğer pisagoru gördüyseniz ve cosi,nüs nedir biliyosanız ben cosinüs teoremini görmedim diyemezsiniz , hocanıza bir sorun eğer göstermediyse bir de neden diye sorarsınız.



    ABC üçgeninde C köşesinin dikini inelim AB yi H da kessin.
    tanım gereği
    cosâ=|AH|/|AC| → |AH|=b.cosâ
    AB nin tamamı da c olduğuna göre |BH|=c-b.cosâ

    şimdi BHC dik üçgeninde pisagor yazalım
    a²=h²+(c-b.cosâ)²=h²+c²-2.c.b.cosâ+b².cos²â

    AHC diküçgeninde pisagordan
    b²=h²+b².cos²â ya da h²=b²-b².cos²â olduğunu biliyoruz, bunu bir önceki pisagorda yerine koyduğumuzda

    =b²-b².cos²â+c²-2.b.c.cosâ+b².cos²â=b²+c²-2.b.c.cosâ
    bulunmuş olur. buna cosinüs teoremi denmiş.

    soruda bunun ispatını kullanıp soruyu yine çözebilirsin A dan BC ye dik inersin parçanın uzunluğu 4 olur. dikin uzunluğu 4√3 olur. kenarda bir de 1 birimlik parça kalır. AC yi birleştirip pisagordan |AC|²=(4√3)²+1²=49 yine bulunur.
    ama sonuçta cosinüs teoremi denen şeyin ispatını yapmış oluyosun.

  8. #8

    Statü
    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Matematik Öğretmeni
    Üstadım abartmayın. Biz eski devir insanıyız. Günümüz öğrencileri, artık ispat nedir bilmiyorlar. Yaptırabilmek de mümkün değil. Ben öğrenciye şunu hep söylüyorum. İspat yapmayı bilmeyenin Matematik bilgisi, kolsuz,bacaksız bir ecinni gibidir. Şu anki eğitim sistemi buna uygun değil. 10. sınıf geometrisinin başında ispat yöntemlerini anlatıyoruz, hemen hemen her kuralın ispatı kitaplarda yer alıyor ama ben bugüne kadar hiçbir öğrencinin o ispatları incelediğini görmedim. Yazılıda ispat sorabileceğim öğrencilerimin olmasını çok isterdim. Fen bölümünde okuyan öğrenciler bile ispattan kaçıyor.
    3 tür beyin vardır.
    Küçük beyinler, insanları;
    Orta beyinler, olayları;
    Büyük beyinler, fikirleri;
    tartışır.

  9. #9

    Statü
    Grubu
    Moderatör
    İş
    Diğer
    ben burada öğrenciye birşey söylemdim zaten cosinüsün ve pisagorun ne olduğunu göstrdiği halde cosinüs teoremini de göstermeyen öğretmeni eleştirdim. (müfredat falan bunlardan anlamam bu 3 konu yukarıdaki şekilde görüldüğü gibi birbirinin doğal sonucu biri söylenirken diğeri de söylenmeli)

    yoksa öğrenciye bu ikisini biliyosan bunu da bilmelisin diyemem gerçi öyle bir anlam çıkmış kurduğum cümleden ama ben öğretmenini eleştirmiştim.

  10. #10

    Statü
    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Matematik Öğretmeni
    Ben sizi doğru anladım da siz beni yanlış anladınız. Siz iyi niyetli yaklaşıyorsunuz. olması gerekeni söylüyorsunuz ama köprünün altından çok sular aktı. Kimse ispatlara bakmıyor. Durum o kadar karışık ki. Allah sonumuzu hayreyleye. Hele arkadan bir geometri müfredatı geliyor ki evlere şenlik. Ortalık resmen deprem yeri. Neyin, ne zaman, nerde, nasıl, ne kadar anlatılacağını bilebilen varsa beri gelsin. Bu konuya paralel olarak bir sohbet konusu açtım. Oraya da yorumlarınızı bekliyorum.
    3 tür beyin vardır.
    Küçük beyinler, insanları;
    Orta beyinler, olayları;
    Büyük beyinler, fikirleri;
    tartışır.


 

  • Bu yazıyı beğenerek
    destek
    verebilirsiniz

    Foruma üye olmana gerek yok! Facebook hesabınla yorumlarını bekliyoruz!
  • Benzer konular

    1. Üçgen (Dik Üçgen-Açı-Kenar)
      Arefat, bu konuyu "9. sınıf matematik soruları" forumunda açtı.
      : 8
      : 06 Tem 2013, 15:32
    2. Üçgen prizma nasıl yapılır, Üçgen prizmanın açılımı açık şekli
      Admin, bu konuyu "Matematik Materyalleri" forumunda açtı.
      : 5
      : 16 Eki 2011, 14:49
    3. üçgen inşaa etme (üçgen çizme yöntemleri) konu anlatım sunusu
      balbeyden, bu konuyu "İlköğretim Matematik Öğretmenleri" forumunda açtı.
      : 1
      : 19 Eyl 2011, 21:49
    4. Üçgen üzerindeki noktalardan kaç üçgen çizilir
      Ordu_lu, bu konuyu "Kpss matematik soruları" forumunda açtı.
      : 1
      : 29 Mar 2011, 18:39
    5. Üçgen piramit nasıl yapılır, Üçgen piramitin açılımı açık şekli
      Admin, bu konuyu "Matematik Materyalleri" forumunda açtı.
      : 0
      : 08 Eki 2010, 21:26
    Forum Kullanım ve Gizlilik Kuralları