a(b-c)³+b(c-a)³+c(a-b)³
ifadesinin çarpanlarına ayrılmış hali?
cevap: (a-b)(b-c)(c-a)(a+b+c)
a(b-c)³+b(c-a)³+c(a-b)³
ifadesinin çarpanlarına ayrılmış hali?
cevap: (a-b)(b-c)(c-a)(a+b+c)
8(x+y+z)³-(x+y)³-(y+z)³-(z+x)³
polinomunun çarpanlara ayrılmış hali ?
cevap:3(x+z+2z)(y+z +2x)(x+z+2x)
Bundan sonra bu tip sorulara bi lakap takıyorum. ÖMSS; "Öğrenciyi Matematikten Soğutan Soru"
Genco senin elinde 10. sınıf ÖSS hazırlık kitabı mı var, yoksa Matematik olimpiyatlarına hazırlık kitabı mı?
Sorduğun soruların hepsi kalbur üstü sorular.
Hocam Niye bu ismi verdim birazdaha açayım. Sorunun cevapları çok orjinal gibi ama bence önemli olancevabın değil çözüm yolunun orjinal olmasıdır. Öğrenciyi saatlerce uğraştırıp güzel bir ifade elde edemeyecekse ÖMSS dir bundan sonra.
Mesela
(2²+1).(24+1).(28+1).(216+1) ifadesi neye eşittir sorusu. Bu soru orjinaldir. Çünkü çözüm fikri orjinaldir.
(2²+1).(24+1).(28+1).(216+1)=x
(2²-1).(2²+1).(24+1).(28+1).(216+1)=(2²-1).x
(24-1).(24+1).(28+1).(216+1)=(2²-1).x
(28-1).(28+1).(216+1)=(2²-1).x
(216-1).(216+1)=(2²-1).x
232-1=(2²-1).x
x=2³²-13
Gerçekten güzel bir çözümü varmış. Anasayfadaki yazıma bir örnek de bu soru. Tersten okuma. Ben de çok dikkat ediyorum ama benim de çok gözümden kaçıyor.
Foruma üye olmana gerek yok! Facebook hesabınla yorumlarını bekliyoruz!